DVDO Iscan HD+ beter dan de Crystalio VPS 2300???

Started by pch, June 1, 2005, 22:34:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RuudG

Kan de Crystallio dan 1080i deinterlacen? En ik bedoel motion adaptive, uiteraard niet met bob.

J.A.F._Doorhof

Geen motion adaptive maar video materiaal (alles wat ik tot nu toe kan testen) ziet er fantastisch uit.
Laatst weer naar de champions league finale zitten kijken en dat was volledig strak de gehele wedstrijd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Het is hetzelfde als bij de Holo II lees de review wat ik toen gedaan heb.
HDTV rechtstreeks naar de CRT projector is een mooiere oplossing.

Rob

J.A.F._Doorhof

#28
Ik ben nog steeds een voorstander van 1080P, 1080i naar de projector vind ik toch wat onrustig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Frank

Dat komt omdat je het nog nooit goed gezien hebt want rechtstreeks is namelijk een stuk rustiger als via de Crystalio die brengt veel meer onrust.
Dat kunnen ook voldoende mensen beamen die dat hier gezien hebben.

Rob

Robbo

Even afgezien van de deinterlacing is dus de transcoding van component naar RGBHV door de Crystalio net zo slecht als die van de HoloII ??


Rob_Dingen


J.A.F._Doorhof

#32
Hoe weet je nu wat ik gezien heb ???
Ik heb het getest met een transcoder van kramer nog geen 2 maanden terug (dus toen had ik de Crystalio al), ook een keydigital een paar weken terug.

Ik ben gewoon ZEER gevoelig voor interlaced ik kan er ook niets aan doen, sorry.
De passthrough van de Crystalio maakt het beeld trouwens niet zo onrustig als je doet voorkomen, in direct vergelijk met de kramer (beter dan de keydigital) was er een verschil te zien in A/B maar dat was minimaal.

Op de één of andere manier kies ik gewoon liever voor progressive het beeld is IETS softer inderdaad omdat ik tegen de beperkingen van mijn projector op loop maar het komt gewoon voor MIJN ogen rustiger over.
Zie het als het regenboog effect, sommige zien het niet andere wel, ik heb dat met interlaced mijn ogen worden gewoon moe van het 50hz geknipper, bij 60hz heb ik het trouwens een ENORM stuk minder dat zou ik waarschijnlijk overwegen om interlaced te kijken. Dus als HD_DVD eraan komt wie weet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roadrunner

Kan dit apparaat wel goed 720p@50hz weergeven op een Sanyo PLV-Z2 via DVI? Die dus native 720p@60 hz wilt?

J.A.F._Doorhof

Als het een beperking van de projector is kan het nooit.
Zowel de crystalio als PEP kunnen gewoon 720P 50 hz uitsturen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Roadrunner

ok, maar kan hij ook een pal-dvd (50hz) converteren naar 60 hz? Zodat ik dus 720p@60 hz kan aanbieden via DVI.
Of zal dit resulteren in gestotter en kan ik dan beter maar 720p@60hz via component aanbieden?

Wat eigenlijk ook wil weten is of dit speeltje wel een aanwinst is voor mijn beamer of dat de verschillen maar marginaal zijn. Tenslotte scaled de beamer zelf al naar 720p. Kan zo'n interne scaler eigenlijk wel uitgezet worden of MOET ik altijd 2 x scalen?

Een hoop vragen in eens, maar ik hoop dat je toch ff de tijd wilt nemen om te beantwoorden.

grtz

J.A.F._Doorhof

Hi,
Hij kan een frameconversion doen maar het zal ALTIJD stotteren je doet namelijk iets dat niet kan.

Scaling en deïnterlacing is echter vele malen superieur aan wat er nu in je projector zit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"