Slijtage pronto

Started by J.A.F._Doorhof, August 10, 2002, 10:58:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoe ziet jouw Pronto eruit

Als nieuw
9 (75%)
Zelfde slijtage als jij omschrijft
2 (16.7%)
Andere slijtage
1 (8.3%)

Total Members Voted: 12

J.A.F._Doorhof

Sinds een paar maanden heb ik een 2MB Pronto (licht grijs), wat mij echt opvalt is dat ik na een maand al de eerste slijtvlakken zag optreden. Het gaat dan voornamelijk om de zijkanten waar gewoon de witte kleur weer doorkomt, alle verf is er dus af.
En ik ga zeer voorzichtig om met mijn spullen dus het is in geen geval van bijtende stoffen of onzorgvuldig gebruik.

Ik heb hiervoor een donkergroene US model gehad en die had zelfs na 2 jaar van goed gebruik nog geen enkele slijtage plek.

Worden wij weer afgescheept met een goedkoper product  ;) ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Ik heb mijn 2 MB Pronto in september precies één jaar en ik heb nog geen last van slijtvlakken.

Wat ik wel heb is dat op het LCD aan de rechterkant in het Home panel de knop Device een beetje bleker is van kleur (net alsof de kleur eruit trekt, niet de hele Device knop is bleek maar een stuk ervan) en ik heb met de contrast knop gespeeld en het is het irritantste als het contrast juist staat ingesteld :P.

Dus geen slijtvlakken voor mij aan de behuizing, maar misschien aan de LCD ???


Frank,

Heb jij hier ook last van?


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Geen last van het LCD panel.
Wat wel opvalt is dat ik veel vaker het contrast moet bijstellen dan op mijn eerste Pronto. Daar was het éénmalig instellen en het bleef zo staan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Ik moet het contrast ook vaak bijstellen (meerdere malen per dag soms).

Het rare is dat als je in een Device panel ben het niet of haast niet aanwezig is.
Waarom dan wel in het Home panel?
En in de Macro panels heb ik er ook last van.

Het lijkt net alsof de LCD gevoelig is voor magneten, maar ik heb hem totaal niet in de buurt van magneten liggen (allemaal ver weg van de speakers ;)) en een LCD heeft toch ook geen last van magnetisme?


MvrGr.
Robert

Vincent

op dit moment nog als nieuw (een paar maanden oud)

Maar ik heb een Pronto Neo (RC3200 Marantz)

Greetz

Vincent

markvl

Ik heb een >2 jaar oude Pronto RU890.
Ondanks dagelijks redelijk intensief gebruik ziet hij er nog perfect uit. Ook het contrast blijft stabiel.
Het enige probleempje dat ik heb is dat hij af en toe (eens per 2-3 weken) zichzelf soft-reset. Misschien maar eens kijken of er nog firmware updates zijn...

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

RichardR

Ik heb de pronto RU940 nu ongeveer een jaar. Het heeft beschreven slijtageplekken aan de onderkant. Dit zijn de kontakt vlakken.

Over die slijtage plekken heb ik als eens wat eerder gelezen op www.remotecentral.com. Het probleem is dus niet nieuw..

Ook heb ik een een pieptoon als m'n LCD scherm aan is. Dit hoor je normaal gesproken gelukkig niet, maar als je je oor wat dichterbij brengt is het wel duidelijk aanwezig.
Meer mensen die dat hebben?

Verder moet je inderdaad regelmatig het contrast bijstellen, naarmate de batterijen leger raken

Voor de rest is het natuurlijk wel een perfecte gadget. Jammer dat die kleurenversie zo duur is..

J.A.F._Doorhof

Dat pieptoontje is normaal voor LCD's. Daarom hebben veel oudere receivers ook vaak een optie om de display uit te zetten. De eerste versies van EAD werden bv echt geplaagd door een irritante fluittoon door de muziek als de display aanstond.

Tegenwoordig is dat vaak goed opgelost.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Proceed

Ik heb nu een RC 9200 en die heeft alleen veel last dat de batterijen snel leeg zijn.
De background verlichting gaat nl altijd aan als je hem gebruikt (vanwege het kleuren scherm natuurlijk).
Voorheen had ik een RC 5000 en die ging echt wel een maand of 3 mee met een volle lading, deze nog geen maand.
Mijn RC 5000 (goudkleur) had na 3 jaar nog geen slijtage verschijnselen. Ik hoop maar dat deze dat ook niet krijgt.

Bart_M

#9
Ik heb ook een RC5000 en heb gelukkig nergens last van.  :D
Maar het kan ook zijn dat je handen een bepaalde zuurgraad hebben en dat dit de AB aantast.
En de zuurgraad verschilt per persoon, vandaar dat niet iedereen er last van heeft.

Grtn,
Bart

PM

Heb hem nu iets meer dan een half jaar.. en geen problemen... Maar ik gebruik hem waarschijnlijk ook niet zoveel als jou Frank...
Groeten, Peter

CineBarkoos

Mijn RC5000 (goudkleur) heeft vrijwel geen slijtageplekken, behalve aan de onderkant (waarmee hij op de tafel ligt).

Dat na drie jaar gebruik.

Gr. Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

Joep Hogenhout

Dat pieptoontje is de backlight die aanstaat.

Mijn pronto ziet er ook nog goed uit.