Logitech Harmony 885 : zijn geld waard?

Started by lapino, June 1, 2005, 11:49:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hillie

Ik meende ergens gelezen te hebben dat de codes alleen via het web konden worden geladen, is dit zo? Kun je de AB codes laten inlezen en vervolgens via de software opvragen?

Bij heel veel componenten heb je 1 code voor aan als wel uit. Dit is irritant bij de macro functies van een AB. Dit gaat vaak wel goed als je een centrale IR ontvanger hebt die vervolgens de code doorstuurt naar verschillende IR zenders per component. Zo worden er geen codes gemist. Anderzijds als je een receiver en een DVD-speler van hetzelfde merk hebt dan kan het zijn dat een IR kabeltje dit probleem ook oplost. Veel merken ondersteunen dit.


Kenneth

Net bericht gekregen dat de leveringsdatum niet meer 12/8 is, maar uitgesteld tot vermoedelijk half september.  :'(

Kenneth

Starred


Sharky

Ik heb de mijne besteld, er werd op de website gesproken over 10 dagen levertijd.

Dus even afwachten wanneer ik hem binnen heb.

yooy

Heb net bestelling voor 885 bij 4launch geannuleerd. Levertijd ging van 6-10dagen naar onbekende levertijd. Volgens mij alleen bij Logitech zelf en "duurdere" webshops op voorraad.

Takie

Ik heb de mijne besteld bij evermedia.nl, eerst even gevraagd of hij in voorraad was natuurlijk. Vorige week maandag besteld, dinsdag kon ik 'm ophalen in Den Haag. Kosten waren 172 euro. Ben nog druk bezig de boel goed aan de praat te krijgen en 'm een aantal dingen te leren maar hij werkt al prima!!

w00Dy

Kan je ook apparaten aanleren die niet in de lijst van logitech staan?

Mijn duits is niet zo goed nl.

...dune...

#33
Quote from: Takie on August 15, 2005, 11:05:12
Ik heb de mijne besteld bij evermedia.nl, eerst even gevraagd of hij in voorraad was natuurlijk. Vorige week maandag besteld, dinsdag kon ik 'm ophalen in Den Haag. Kosten waren 172 euro. Ben nog druk bezig de boel goed aan de praat te krijgen en 'm een aantal dingen te leren maar hij werkt al prima!!

Niet gek, maar wel typisch dat je bij deze winkel, lòs van de verzendkosten, voor iedere betalingsmethode extra geld moet betalen. Zelfs bij contante betaling als je het apparaat komt afhalen, wordt nog 5 euro extra in rekening gebracht !  >:(

Pfff.... maar ik wil er ook zo graag één...  :-\

Puff

Ik heb hem ook bij evermedia besteld en...........................zucht.....

Niet op voorraad :'(
This is me taking off................you wanna see my landings??

Mr. Blonde

Ziet er leuk uit deze RC. Hoe zijn de ervaringen??
Werkt ie bijvoorbeeld ook goed met de digitale onvanger voor je TV? Kan je instellen dat de TV, receiver en digitale ontvanger aan moeten als ik TV ga kijken..
Kan op de website ook niet echt ondersteuning vinden mbt welke apparaten deze RC allemaal kan bedienen.. Kan ik dit ergens terug vinden?

Het lijkt de perfecte prijs/kwaliteit verhouding maar de ervaringen moeten het gaan uitwijzen
TV: Panasonic TX-P50G20 | DVD: Philips DVD963SA | NMT: TViX HD M-6500 | Receiver: Marantz SR4200 | Fronts: Mission M32i's | Rears: Mission M70's | Center: Mission M7C2 | Subwoofer: MJ Acoustics Pro 50

Kale

Heb deze remote nu een klein weekie in huis en ben er al aardig wegwijs mee.

Ik moet zeggen het is mijn eerste programeerbare remote die ik heb, heb heel ff 12 dagen met een pronto gestoeid,..die heb ik heel snel weer naar de MM teruggebracht.
Ik vind qua model is dit gewoon wat je van een remote mag verwachten qua uiterlijk, (is de pronto gewoon ronduit log,..is mijn mening).

Hij is dan ook nogeens van dezelfde materialen als mijn toetsenbord en muis (logitech diNovo) en dat smoelt wel lekker als setje,...

Qua "handligging" en grote van de bediengsknoppen het volgende,
hij ligt prettig in de hand, en als je hem gewoon vast heb kan je met je duim goed bij de navigatieknoppen en de channel up/down en volumeknoppen, mute en previous zijn ook goed te bereiken
de activitiesknop ligt erug bovenaan is met 1 hand te doen maar met twee handen gaat makkelijker, of je moet hem iets verschuiven in je hand
datzelfde geld eigenlijk ook voor de nummers onder,dan moet je gewoon de remote iets naar voren laten gaan in je hand om je duim niet te verrekken.
ten opzichte van al mijn orginele remote's zijn de knoppen van deze allemaal vlak en tegenelkaar geplaatst en dat vergt wel ff wennen ivm met het "blind"toetsen.
maar zit goeie verlichting in dus in het donker kan je zeker goed wegkomen,...

Programeren gaat via internet,en alles in engels,duits frans of spaans,...geen nederlands tekst op de remote is ook engels(op de vaste knoppen)
Het programeren gaat redelijk simpel als je de software heb draaien.
Je hebt 39 hardbuttons waar je een functie onder kan programeren en nog eens 8 bottons naast het display waar je dus nog meerdere functies onder kwijt kan.
Je moet afentoe wel ff logies nadenken over hoe je wil dat het werkt , en als iets niet helemaal goed draait is het redelijk simpel aan te passen.
(bv de aan/uit knop programeren gaat je tv aan en uit met dezelfde knop , maar bv ook aan als je op bv een kanaalknop drukt kan je hem beter zo programeren dat de 885 met channel up bv de televisie aan zet en met de uit knop hem uit zet,..)

Ook op de site kan je nergens zien of je aparaat ondersteund wordt, maar bij mij werd alles ondersteund op1 aparaat na.

sagem axium televisie werd door de pronto niet ondersteund
Philips versterker
Topfield setopbox (digitenne)
Microsoft remote voor Win MCE

alleen afstandbediening van Nikobus domotica systeem hier in huis om verlichting te regelen werd niet ondersteund .
maar was in 5 minuten aangeleerd.
No problemo.

Enigste waar ik heel ff heb mee zitten stoeien is de "nextInput" functie van de tv daar zat een probleem in , bij activities kon die niet naar de juiste input.
kwam omdat ik 1 knop heb om langs de inputs te gaan en daarna komt hij nooit meer langs de antenna input, moet ik weer een andere knop indrukken, support gebeld ,en dan komt het voordeel van programeren via internet om de hoek kijken, die kerel vraagt je login naam , kijkt wat je hebt, wijzigd wat en vraagt of je ff wil updaten en weer wil kijken of het werkt.
In mijn geval kreeg hij het ook niet voor elkaar, en zei dat een technicus ernaar moest kijken en dat ik binnen 24 tot 48 uur reactie zou krijgen
Nog geen 10 uur later zit er een e-mail in de box met verzoek om te updaten en te checken,..

helaas wekte dat ook niet ,..maar zag ik wel ff hoe hun logica in elkaar steekt en met dat voorzetje heb ik het zelf opgelost uiteindelijk.



Er zitten twee knoppen op genaamd Device en Activities
Onder de deviceknop krijg je dus al je aparaten te zien en kun je dus alle functies van de orginele remote onder de knoppen programeren
Onder de activies knop krijg je dus al je geprogrameerde aktiviteiten te zien, en daar gaat die dan ook al je aperatuur die je daarbij gebruikt aan of uit schakelenen op de juiste kanalen instellen.

dan kan je ook nog eens je favorieten kanalen inprogrameren (16 per device zoal een TV of een settopbox,...)
De achtergrond en de tekst in het display is zelf aan te passen,..de logo's die logitech gebruikt zijn niet aan te passen ,je kan ze wel allemaal uit zetten

Persoonlijk denk ik dat de prijs kwaliteit verhouding niet verkeerd is.

Tot zover mijn twee  € centjes,...



Kenneth

Quote from: Kale on August 23, 2005, 18:57:38

alleen afstandbediening van Nikobus domotica systeem hier in huis om verlichting te regelen werd niet ondersteund .
maar was in 5 minuten aangeleerd.
No problemo.


Kan je met de Harmony ook de verlichting regelen? Dat is goed nieuws en dat wist ik niet toen ik hem bestelde.
Ik heb ook Nikobus domotica en zou maw mijn gordijnen en verlichting kunnen aansturen. Ik vraag mij wel af hoe ik de Harmony dat moet leren want ik heb hiervoor geen andere afstandsbediening. Vroeger had ik hiervoor een Pronto die ik van de hand gedaan heb.

Kale

Quote from: Kenneth on August 26, 2005, 15:13:45
Kan je met de Harmony ook de verlichting regelen? Dat is goed nieuws en dat wist ik niet toen ik hem bestelde.
Ik heb ook Nikobus domotica en zou maw mijn gordijnen en verlichting kunnen aansturen. Ik vraag mij wel af hoe ik de Harmony dat moet leren want ik heb hiervoor geen andere afstandsbediening. Vroeger had ik hiervoor een Pronto die ik van de hand gedaan heb.


Ik heb de 885 met een Niko afstandbediening de codes aangeleerd,
De database van logitech kende wel het merk Niko en had wel wat type's qua afstandbediening maar daar deed hij het niet mee.
De afstandbediening die wij hier hebben is er 1 waarmee je ook tv/vcr/sat/cd/aux 1/aux 2/aux 3 en natuurlijk Niko mee kan aansturen.

Hoe je die orginele afstandbediening qua busadressen etc programeert weet ik niet dat heb m'n broer hier gedaan een jaar of twee terug.
In pricipe zijn het 10 kanalen waarop je op elk kanaal 4 functies kan programeren.
En in met die functie's kan je dan de dimmers en scakelaars etc aansturen en verschillende sferen creeeren.
Zodat ik nu met 1 druk op de knop alle lichten gelijk goed zet.

Op www.niko.be zie ik in ieder geval niet de orginele afstandbedienig die wij hier hebben.
Als je mazzel heb heeft logitech zijn database aangepast en staan daar nu de code's in die ik ingevoerd heb,...

Maar ik weet niet of ze dat zo doen en hoe vlot ze dat doen

groeten Nico

Kenneth

Bedankt voor de info Kale.

Dat zijn dan zorgen voor later (rond half september zou ik mijn Harmony hebben). Niko moet mij waarschijnlijk wel kunnen helpen.

Puff

Vanmorgen kreeg ik eindelijk het langverwachte SMS-je.......


AB binnen........... :P ;D

Dus meteen gehaald en ingeplugd.....

Eerste indruk is erg goed de AB ligt erg lekker in de hand en is makkelijk bedienbaar.
Via Logitech de apparaten aangegeven die ik had en de activities werkten allemaal......echter.....mijn Philips Fr996 tuner heeft een beetje een rare bediening maw dat sommige knoppen een dubbel functie hebben afhankelijk hoelang je ze indrukt......

Dat was ff lastig maar volgens mij ben ik op de goede weg......
Heb hem nog niet helemaal zoals ik hem wil hebben maar in de loop vd tijd zal het finetunen ook wel lukken.......

Het is wel erg leuk soms moet je echt ff outside the box denken om een praktisch probleem op te lossen.....

Bijv mij TV heeft een TV toggle switch voor je EXT maar als ik dus TV wil kijken via mijn digibox op EXT 2 schakelt de tv niet automatisch over naar EXT2.....

Dus heb nu standaard een commando staan dat TV naar kanaal 0 gaat en dat 2x chann down en dan ben ik er ook..... :P

Misschien een beetje omslachtig en zal ik in de toekomst iets leren zodat het anders kan......maar voor nu.....werkt perfect....

Ben er erg blij mee.

Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

eric667

Hallo,

Ik ben ook van plan om een harmony 885 te kopen. Ze zijn sinds eind vorige week weer leverbaar! Graag zou ik van te voren wat duidelijkheid hebben over de activity functie.

Wat ik begrijp is een activity een macro die wordt voorgesteld door de internet wizard.
In hoeverre kan je de macro's zelf opbouwen?
Zijn er beperkingen binnen het maken van een macro?
Hoeveel opdrachten kan je in één macro zetten?

Zou iemand hier antwoor op kunnen geven?
Alvast bedankt.


tan1415

Ik heb wel interesse in een powerbuy...wie doet ermee, of beter gezegd wie kan het opzetten!!

Kale

#43
Quote from: eric667 on September  4, 2005, 22:50:51
Hallo,

Wat ik begrijp is een activity een macro die wordt voorgesteld door de internet wizard.
In hoeverre kan je de macro's zelf opbouwen?

Op het moment dat je een activity configureerd wil de wizard weten welke apparatuur je daarbij gebruikt , en achteraf kan je dan nog extra functie's bij programmeren en de macro dus uitbreiden.
Als dat noodzakelijk is.
Er zijn de volgend smaken in activities

Watch Television
Record to VCR
Play VCR
Watch DVD or Laserdisc
Listen to CD or Minidisc
Listen To Music
Play Videogame
Listen to Tape
Show Presentation
Utility

en in principe zijn die dus vrij te programeren, en zelfs meerdere keren dezelfde activitie met bijvoorbeeld andere voorkeursinstellingen.
en zo kan die dus ook een macro uitzenden als je een activitie afsluit, en je naar een andere activitie gaat,....

Kan je helemaal naar eigen wens instellen,...

Quote from: eric667 on September  4, 2005, 22:50:51

Zijn er beperkingen binnen het maken van een macro?
Hoeveel opdrachten kan je in één macro zetten?

In je macro kan je volgens mij gewoon elke functie die je heb uit sturen ,.is gewoon een kwestie dattie ze achter elkaar uitzend. echt beperkingen ben ik nog niet tegengekomen.
Hoeveel opdrachten er in een macro kunnen ,...?? dat moet ik je ff schuldig blijven,...maar volgens mij kan je er al zoveel kwijt dat je wel een hele uitgebreide installatie moet hebben om iets niet te kunnen,....


TheJudge

Er was net één te koop op het forum maar inmiddels alweer verkocht ;D

Is wel een leuk ding, maar ik hou het voorlopig bij men verschillende afstandbedieningen, ik ben ze nu gewent en kan er snel mé overweg, dus waarom een universeel?
Pioneer 757Ai - Pioneer AX5Ai - monitor speaker kabel - Epson TW10H -
2 X JBL Northridge E80 - Thommy screen

wagenveld

Quote from: Kale on August 23, 2005, 18:57:38
Enigste waar ik heel ff heb mee zitten stoeien is de "nextInput" functie van de tv daar zat een probleem in , bij activities kon die niet naar de juiste input.
kwam omdat ik 1 knop heb om langs de inputs te gaan en daarna komt hij nooit meer langs de antenna input, moet ik weer een andere knop indrukken, support gebeld ,en dan komt het voordeel van programeren via internet om de hoek kijken, die kerel vraagt je login naam , kijkt wat je hebt, wijzigd wat en vraagt of je ff wil updaten en weer wil kijken of het werkt.
In mijn geval kreeg hij het ook niet voor elkaar, en zei dat een technicus ernaar moest kijken en dat ik binnen 24 tot 48 uur reactie zou krijgen
Nog geen 10 uur later zit er een e-mail in de box met verzoek om te updaten en te checken,..

helaas wekte dat ook niet ,..maar zag ik wel ff hoe hun logica in elkaar steekt en met dat voorzetje heb ik het zelf opgelost uiteindelijk.



Hoe heb je dat uiteindelijk opgelost? Heb er hier ook problemen mee, hij gaat telkens één te ver. En wat betreft de Philips versterker, werkte die zonder problemen? Ik krijg em namelijk niet aan, zelfs als ik de delay verhoog.

Koen

Kale

Quote from: wagenveld on September  6, 2005, 10:10:25
Hoe heb je dat uiteindelijk opgelost? Heb er hier ook problemen mee, hij gaat telkens één te ver. En wat betreft de Philips versterker, werkte die zonder problemen? Ik krijg em namelijk niet aan, zelfs als ik de delay verhoog.

Koen

Ik heb de 885 de volgende functie's extra geleerd

Antenne input : is channel up bij mij of gewoon nummer 1 tm 9
dan heb ik alle inputs benoemd en daarachter de functie next input achter gezet.
per input heb ik hem nu geleerd dat hij eerst naar antenne terug gaat en dan het rijtje langsloopt tot aan de gewenste input
Op mijn televisie gebruik ik maar twee inputs en diegene die ik niet gebruik kan ik uitschakelen
Als ik nu wil switchen tussen twee inputs en ik sta op de bv scart 1 dan gaat ie naar antenne ,..scart 1 en dan naar PC 1

oftwel helemaal smooth ist niet want hij start elke keer van voren af aan, maar ik kan er mee leven,...hij gaat er redelijk snel langs,..en in vergelijking met de orginele remote,..die loopt ook langs alle inputs alleen de antenne input slaat ie over dan,...

mijn philips versterker (FR966 werkt bij mij prima,...)

Power On Delay: 1500 ms 
Inter-key Delay: 500 ms 
Input Delay:  1000 ms 
Inter-Device Delay:  500ms

groeten ,..


hillie

Gisteren de Harmony 885 gekregen en na 2 uur had ik alles geprogrammeerd. Hij is super, zeer volwassen en eenvoudig. Knap stukje engineering van Logitech.

De Philips Pronto kan ik gelukkig eindelijk helemaal uit mijn hoofd zetten, want dit vind ik helemaal niks. Logitech snapt hoe je een afstandbediening bouwt en er een goede prijs aan weet te hangen. Zo dit moest ik effe kwijt.

Na veelvuldig gebruiken zal duidelijk worden hoe solide en nauwkeurig de Harmony 885 is. Mijn vriendin kan hem al bedienen na een uitleg van 5 korte zinnen.

Er komt een nieuwe AB, de Harmony 890. Deze heeft RF i.p.v. IR. Ook de kleur is anders (meer bruin/beige). De vorm en bediening zijn gelijk gebleven. Wel ie een stukje duurder dan de 885.

Gerald.

wagenveld


Patrick van Halderen

#49
Quote from: hillie on September  7, 2005, 01:24:32Knap stukje engineering van Logitech.

Kleine aanvulling; Harmony is een jaar of wat geleden opgekocht door Logitech; ik kwam deze producten namelijk een paar jaar geleden op een beurs tegen onder een andere naam  :)

Anyway, mocht iemand een Powerbuy opzetten, hou ik me wel aanbevolen; de eerste reacties klinken erg goed!