Logitech Harmony 885 : zijn geld waard?

Started by lapino, June 1, 2005, 11:49:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lapino

Ben op zoek naar een universele afstandsbediening waarmee ik een Sony HX900 DVD recorder, Philips 9966 plasma tv, Sony STR-DE475 receiver moet kunnen bedienen. De logitech harmony lijkt me wel iets (+- 250€),maar is die wel de moeite waard en kan die alle functies van bovenstaande apparaten bedienen?

http://www.logitech.be/index.cfm/products/detailsharmony/BE/NL,CRID=2084,CONTENTID=9933&ad=emea_hpb_h885_june_05#1

bmateijsen

Kijk anders eens voor een 2dehands pronto... Die zijn echt helemaal naar je hand te zetten que indeling en graphics...

Groet Bjorn

lapino

de Harmony kan ik echter pak goedkoper krijgen via broer (zonder btw, groothandelsprijs) maar wil vooral weten of ik mijn Sony DVD recorder (inclusief alle mogelijkheden zoal system menu, timerlist, enz) kan bedienen. Op site Harmony kan je (jammer genoeg) geen devices opzoeken zolang je toestel niet hebt.

bmateijsen

Als deze gewoon met IR wordt bediend dan waarschijnlijk wel.... Maar volgens mij zijn er hier te weinig gebruikers van de Harmony om daar zo specifiek antwoord op te geven. (i.v.m die dvd-recorder)

Groet Bjorn

Leonard Shelby

Je kan op de site van ze toch een "testdrive" doen?

Daar kan je ook je apparaten kiezen.

...dune...

Die HX900 staat inderdaad al een hele tijd tussen de apparaten bij de testdrive op de amerikaanse logitech site. De nieuwe modellen, 715 en 915 (nog) niet.

FransDHT

Hoi,

Ik heb het vorige model (met schermpje, maar zonder icoontjes), deze nieuwe kan vast en zeker minstens zoveel. Je kunt met de mijne niet alleen via de site apparaten kiezen, en zo alle functies binnenhalen, je kunt hem ook commando's leren, dus hij kan alles aan.

Ik heb er een DVD-speler, een DVD-recorder, een prepro, een TV, een VCR, een digitaal TV-kastje en een cd=speler in geprogrammeerd.

Niet alleen kun je hem alle functies/commando's leren, hij zet ze ook nog eens in overzichtelijke 'acties', bv Watch TV of Watch DVD of welke naam je er zelf aan geeft. Binnen zo'n 'actie' neemt ie uit zichzelf de meest voor de hand liggende commando's op, zodat het allemaal erg overzichtelijk blijft. Zelf kun je deze natuurlijk nog aanvullen (bv als je zoals ik een 'actie' watch TV-digital hebt gemaakt, dan is het (in mijn geval) handig dat je het beeldformaat kunt aanpassen van 4:3 naar 16:9, je vrouwelijk geslachtsdeel gewoon de knoppen hiervoor integreren in deze 'actie').

Ik werk er sinds januari mee en zelfs mijn gezin kan er heel goed mee uit de voeten.

Groeten

Frans
Beneden: HATT III (3x)/Marantz NR1604/Mrantz UD-5007/VU+ duo2/Samsung 46F8000
Boven:Scan Speak Ref Mon/Ref Mon center/2x HATT III /Yamaha RX-A1070C/Marantz CD63KI gemod/Thorens TD146 met Benz Micro/Denon CDR1000/MF XLP/MF X-Can V2 gemod/5xHypex UcD400/Marantz DV7600/HDI Dune Prime 3.0/Vifa 26WG-Hypex 2.0-sub/Epson TW5500/Panasonic DMP-BDT220/VU+ Zero

Oeloe

Heb deze week de Harmony 885 binnen gekregen.  8)
Wat een heerlijk apparaat is dit !!

Zelfs mijn verlichting en dakraam kan ik vlekkeloos bedienen....
Ga ik een film kijken, dan sluit automatisch mijn raamverduistering...  O0

Het is een hoop geld, maar voor mij is een goed werkende afstandsbediening dat waard...

Je kunt werkelijk alles instellen, en gewoon met de computer, dus geen gepiel met knopjes.
Je geeft aan welke appraten je hebt op de website, dus je hoeft geen codes te 'leren'.

Zeker een aanrader...  ;D



Vraag gerust als je nog meer over deze geweldige afstandsbediening wilt weten...  :)

sjakieswitch

Verlichting en dakraam bedienen? Ik dacht dat het alleen IR aankon? Of ook X10?

Oeloe

Quote from: sjakieswitch on July 17, 2005, 18:05:15
Verlichting en dakraam bedienen? Ik dacht dat het alleen IR aankon? Of ook X10?
Geen X10 RF, helaas. Maar ik heb een powerhouse IR7243 IR/RF kastje dat prima overweg kan met IR siganelen. Die zet het IR signaal om naar een X10 signaal.
Dakraam is van Velux en heeft 'standaard' IR....

Gemak dient de mensch.... ;D

hillie

Oeloe,

Ik denk dat velen hier wel benieuwd zijn naar de Logitech Harmony 885. Kun je een review geven over je gebruikerservaring van de afstandsbediening?

Puff

Ik heb er ook een besteld  ;D

Echter ik heb de bestelling op 5 juli gedaan.

Vandaag maar weer eens gebeld maar er schijnen problemen met de levering te zijn......

Distributeur heeft niets in huis en het is maar de vraag waneer ze wel weer komen......

Het was 7 juli toen 15 juli, 23 juli en nu schijnen ze er 1 augustus te zijn...... :'(

Ik kan niet wachten......


Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

superdba

De 885 is zijn geld waard onder voorwaarden. Hij is mooi, de interface goed en ligt lekker in de hand. Ik heb er een aangeschaft in de waan dat de remote ook B&O kon aansturen. Helaas, dit is niet het geval. Nergens is dit op de logitech site te vinden. Die van mij is dus nu te koop. Een teleurstelling.

Kenneth

Quote from: Puff on July 26, 2005, 20:15:36
Ik heb er ook een besteld  ;D

Echter ik heb de bestelling op 5 juli gedaan.

Vandaag maar weer eens gebeld maar er schijnen problemen met de levering te zijn......

Distributeur heeft niets in huis en het is maar de vraag waneer ze wel weer komen......

Het was 7 juli toen 15 juli, 23 juli en nu schijnen ze er 1 augustus te zijn...... :'(

Ik kan niet wachten......


Danny.

Ik heb er ook 1 besteld op 24/7/05, via de website van Het Computerwinkeltje in Mechelen. Daar stond op te lezen dat ze leverbaar zijn binnen enkele dagen.  :)
Ik kreeg 's anderendaags onmiddellijk een bevestiging van mijn bestelling en de melding dat de levering enkele dagen ging duren. Afgelopen vrijdag werd ik ongeduldig en heb ik even gebeld of er al nieuws was.
Ik kreeg te horen dat hun 2 leveranciers leveringsproblemen hebben en dat het mogelijk tot november ging duren.  :'(
'k Heb toen naar Logitech gebeld om te checken of er inderdaad leveringsproblemen waren. Zij beweerden echter van niets te weten en adviseerden mij om een andere winkel op te zoeken. 'k Heb dan terug een mail gestuurd naar Het Computerwinkeltje en nu spraken ze van 12/8/05, maar mogelijk kon deze datum nog wijzigen.  :(

'k Heb besloten om geduld te oefenen tot 12/8. Heeft iemand suggesties waar hij wel leverbaar is op korte termijn tegen een aantrekkelijke prijs? (In Het Computerwinkeltje 199 eur incl. BTW)

Kenneth


Puff

Ik heb ook een soortgelijke ervaring met BestelICT........

Via pricewatch op tweakers vond ik hun en de AB voor 161 incl btw ex verzendkosten.....

Moet heel eerlijk zeggen dat de service en feedback er goed is bij hun maar voorzover ik kan nagaan zitten zij ook in een lastig pakket omdat de importeur gewoon niet met die dingen over de brug komt.........

Zij durven niet te zeggen wanneer ze komen ,ze twijfelen zelfs OF ie nog komt.......

Ik snap er geen bal van.......als het zon populaire AB is waarom zorgt de importeur dan niet als de sodemieter dat die dingen leverbaar worden zodat de consument niet met hun geld naar de concurent gaat.......

Zijn er hier nog mensen die werkzaam zijn in die branche die wat meer duidelijkheid kunnen geven?????


Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

...dune...

Had 'm besteld bij Sallandautomatisering.nl (168 euro), maar zelfde laken en pak. Ik ben er intussen wel van overtuigd dat het niet aan de winkeltjes zelf ligt. Omdat e.e.a. mij wat te lang ging duren heb ik de bestelling geannuleerd en mijn geld terug gekregen.

Hopelijk kunnen we 'm toch binnen afzienbare termijn nog tegemoet zien, kan eindelijk al die losse zooi op tafel weg.

Puff

Ik heb gisteren 5 distributeurs van Logitech gebeld en zij hebben ook niets op voorraad en weten ook niet wanneer het leverbaar is.

Dus Logitech zelf maar gebeld om verhaal te halen..........en volgens hun is ie in hun webwinkel gewoon te bestellen en te leveren.......


Maar ja 168 euro tov 250 euro vind ik wel een verschil........


Dus nog maar niet bestellen bij Logitech..... >:(
This is me taking off................you wanna see my landings??

Kenneth

Ik heb via Logitech zelf ook te horen gekregen dat er in princiepe geen probleem zou zijn. (zie hun reactie hieronder)

Kenneth

Geachte heer/mevrouw,

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u informatie wil over de beschikbaarheid van de Harmony 885.

Helaas is het voor mij niet mogelijk om te zien of deze afstandsbediening op voorraad is bij dealers in België. Volgens mijn gegevens zou deze afstandsbediening gewoon leverbaar moeten zijn op dit moment, maar ik kan niet uitsluiten dat bepaalde leveranciers problemen hebben om deze afstandsbediening te leveren. Via onze online shop is deze afstandsbediening gewoon verkrijgbaar. (http://shop.logitech.com)

...dune...

Quote from: Kenneth on August  5, 2005, 17:00:51
Ik heb via Logitech zelf ook te horen gekregen dat er in princiepe geen probleem zou zijn. (zie hun reactie hieronder)

Via onze online shop is deze afstandsbediening gewoon verkrijgbaar. (http://shop.logitech.com)


Tja... maar voor de keuze 249 vs 168 euro wacht ik wel even hoor...  :-\

hillie

Wie heeft hem wel voor 168 Euro? Misschien is dit helemaal niet mogelijk en daar waar de AB 249 Euro kost is hij wel leverbaar?

joostzilla

Ik heb 'm al een paar weken in huis via www.perfect-systems.nl voor 177,-

Dus... daar maar eens proberen

Joost
Check out Apple store for MediaPortal iViewer, the MediaPortal remote control app for controlling, browsing, watching, listening and streaming your media.
MPiV is designed and developed by TheNorthCoders and built in CommandsFusion's iViewer

hillie

Joost, vertel er eens wat over. bevalt ie? Nog problemen mee gehad? Is het beter de Pronto's? Vertel.... :-)

joostzilla

De Harmony 885 is inderdaad alles wat ze beloven. Super makkelijk te configureren via de website van logitech.
Ik moest in het begin wel wennen aan de knoppen. Ze zijn vrij klein. zelf zou ik het anders gedaan hebben. Maar misschien komt dat nog in een volgende versie.
Het Scherm is vrij laag van resolutie maar voldoet wel. Helaas zijn sommige graphics te groot en onduidelijk onder de tekst geplaatst. Los daarvan is het een echte gadget die nog functioneel is ook.
Ik heb helaas geen vergelijkings materiaal met de pronto. Maar ik kan me voorstellen dat elke vergelijking ophoud als je de prijs bekijkt. De 885 is natuurlijk spotgoedkoop voor wat ie kan.
Ik gebruik 'm in combinatie met een tv, dvd-dpeler, receiver en Media center 2005. Van al deze apparaten heeft de 885 de codes paraat via de website. Inderdaad, zelfs van MCE 2005.

Kortom... erg aan te bevelen. Natuurlijk moet je zelf nog wel wat tweaken. Maar ook dat gaat heel goed.

joost
Check out Apple store for MediaPortal iViewer, the MediaPortal remote control app for controlling, browsing, watching, listening and streaming your media.
MPiV is designed and developed by TheNorthCoders and built in CommandsFusion's iViewer

hillie

In hoeverre kun je zelf de AB programmeren? Ik heb begrepen dat de codes van de web site komen en die kun je niet zelf maken, toch? Hoe zit het met de plaatjes, kun je die zelf maken? Zijn de toetsen ook verlicht in het donker?

fFarl

Quote from: hillie on August  7, 2005, 22:48:12
In hoeverre kun je zelf de AB programmeren? Ik heb begrepen dat de codes van de web site komen en die kun je niet zelf maken, toch? Hoe zit het met de plaatjes, kun je die zelf maken? Zijn de toetsen ook verlicht in het donker?

Als alles goed gaat, vul je op de website je gegevens in en werkt het. Dit gebeurt natuurlijk nooit  ;D
dus kun je uitgebreid gaan pielen. Codes toevoegen/ weghalen/ wijzigen, knopjes herdefiniëren, etc. Ook activiteiten kun je naar eigen smaak en voorkeur aanpassen, kanalen en logo's ingeven, enz enz enz.
En alle knoppen zijn verlicht, waarbij je ook zelf kunt aangeven hoelang ze verlicht zijn.

Ik ben super tevreden over het apparaat, hoewel ik nog niet klaar ben met configureren door tijdgebrek. Het enige wat me tegen blijkt te vallen is het automatisch in- en uitschakelen van apparaten. Het is niet te voorspellen welk apparaat wanneer aan- of uitstaat, dus dat geeft geinige effecten: Kies DVD-kijken en de TV gaat uit, want hij stond al aan  :P
Mijn eerstvolgende klus zal dus zijn om dat te deactiveren en ergens gezamenlijk onder te brengen. (Weet nog niet hoe...)
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0