New Arcam FMJ goodies

Gestart door R, mei 31, 2005, 19:15:23

Vorige topic - Volgende topic

R

Info van een dealer die post op avforums.com

Citeerad a very nice visit from John Buchanan from Arcam today. He brought us some pre production samples of the new Arcam FMJ CD36 flagship cd player and the new Arcam FMJ C31 stereo preamplifier.

The CD36 is the successor to the CD33T and offers quite a number of improvements over its predecessor. I can't remember them all but the following are the main points talked about.

1. New output stage base on an improved version of the DACs in the CD192
2. New 4 layer PCBS allowing better layout and higher noise rejection.
3. New power supply layout allowing output stages to be further away from transformers.
4. New material (apparently derived from stealth bomber technology) used in casework above output stages to absorb electromagnetic radiation and other nasties.
5. New transport based on one used in CD192 and mounted on a much solid metal base.
6. Ouput stage board fitted to casework with better fitting clips to reduce vibration

The C31 has replaced the C30 and there are a number of changes under the hood.

1. Totally new 4 layer PCB and circuitry layout allowing shorter signal path
2. Multi channel options no longer available allowing better placement of components due to not have to leave room for multi channel board.
3. Tone controls have also been dropped from the feature list to keep the signal path as short and clean as possible.
4. New material (apparently derived from stealth bomber technology) used in casework above output stages to absorb electromagnetic radiation and other nasties.
5.Phono stage no longer supplied as standard, but still available as dealer fitted upgrade.
6. Hugely improved speed and transparency with far more attack and detail.

These units are available to order now and are expected to be shipped towards the end of this week. Needless to say my name is first on the list for the new CD36 to replace my now sold CD33. The CD36 will retail for £1400, £50 up from the CD33 and the C31 will remain at the same cost of £1200 as its predecessor.

Ben benieuwd wat het gaat worden. Het lijken geen gigantische verbeteringen te worden, hoewel het weglaten van de tone controles appart is. Ben benieuwd. Zo te zien nog geen xlr bij arcam..
Hier voorlopig nog geen koopplannen, maar ben wel benieuwd hoe het eruit gaat zien. Ik vermoed bijna hetzelfde.

R

FrankB

Ik vind 'm aan de ene kant wel mooi, en aan de andere kant cheap overkomen. Bijna alsof je een Pioneer ziet ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

tnx. hij is exact hetzelfde als de cd 23 en cd33. Als je hem ziet, is echt erg strak. Het alu frontpaneel is top.

Kerstmanno

Citaat van: FrenkB op mei 31, 2005, 20:46:53
Ik vind 'm aan de ene kant wel mooi, en aan de andere kant cheap overkomen. Bijna alsof je een Pioneer ziet ...

Zoals Ruben al zegt, hij is hetzelfde als mijn CD23. Vind je die ook cheap overkomen? Die mening deel ik namelijk helemaal niet. Vind dit design juist geweldig. Ma goe, smaken verschillen ;)

myself

nu alleen nog kijken hoe ze klinken  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Dat zal toch horen worden denk ik...

Jammer dat er geen

A33 of zo komt, dat was wel interessant geweest.

FrankB

Citaat van: Menno-ert op mei 31, 2005, 21:09:59
Zoals Ruben al zegt, hij is hetzelfde als mijn CD23. Vind je die ook cheap overkomen? Die mening deel ik namelijk helemaal niet. Vind dit design juist geweldig. Ma goe, smaken verschillen ;)

Ik vind de cd-lade echt wel anders, en ook de kleur is lichter. Ik denk dat dat 'm wat goedkoop doet lijken voor mijn beleving. De 23 vind ik namelijk ook niet cheap overkomen. Ik zou 'm alleen nooit willen hebben ;)

R

Citaat van: Ruben op mei 31, 2005, 19:17:39
Dit schijnt hem te zijn:

Zoek de verschillen..

R

De kleur lijkt anders, maar die zullen ze echt niet veranderen. Dat zou nooit integreren met de rest.

FrankB

Citaat van: Ruben op mei 31, 2005, 22:21:45

Zoek de verschillen..

Hmmmm hebben ze uberhaupt wel iets veranderd ;D. Ach, Arcam zal nooit mijn merk worden vrees ik  :-\

R

Misschien is de foto wel nep :o :P

Rody

Misschien aan de achterkant of binnenkant?  :)

Shorty

Citeer4. New material (apparently derived from stealth bomber technology) used in casework above output stages to absorb electromagnetic radiation and other nasties.
Ahaaa....... dat duikt eindelijk op in een consumentenprodukt. Zoiets als dit misschien? Maar er zijn ook vliesdunne elektromagnetisme 'absorberende' materialen. (kan ze alleen even niet vinden.  :-[) zoals de Stillpoints ERS Cloth, in 2003 lovend besproken in Stereo Times. Zie deze link van Stillpoints.

VrGr,

Bart J.

Audiofiel

Citaat van: Ruben op mei 31, 2005, 22:21:45
Zoek de verschillen..

Anders dan het typenummer is er aan de buitenkant niets te zien.
Of je moet kijken naar het verschil in witpunt van de foto, waardoor de ene iets groeniger uitvalt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kerstmanno

Jongens, hij is gewoon exact hetzelfde.

myself

als we dan toch bezig zijn  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Audiofiel

Citaat van: Menno-ert op juni  1, 2005, 00:29:20
Jongens, hij is gewoon exact hetzelfde.

Ik zie op de ene het nummer 36 en op de andere 33. Dat is toch niet exact hetzelfde?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Hoop niet dat deze weer 'digitaler' gaat klinken. De trend van Arcam is dat de CD-spelers steeds nauwkeuriger, maar steeds klinischer gaan klinken.

Kerstmanno

Citaat van: Garmt op juni  1, 2005, 09:15:06
Hoop niet dat deze weer 'digitaler' gaat klinken. De trend van Arcam is dat de CD-spelers steeds nauwkeuriger, maar steeds klinischer gaan klinken.

Daarom ben ik ook nog blij met mijn CD23 :)

Kerstmanno

Citaat van: Audiofiel op juni  1, 2005, 07:24:47
Ik zie op de ene het nummer 36 en op de andere 33. Dat is toch niet exact hetzelfde?

Mier-o-fiel! ;)

Audiofiel

garmtz

Citaat van: Menno-ert op juni  1, 2005, 10:51:56

Houden die speler!  8)

Palu

Citaat van: Menno-ert op juni  1, 2005, 10:51:56

En ik met mijn CD 92 (DAC DCS)
:)
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

Kerstmanno

Citaat van: Palu op juni  3, 2005, 16:14:14
En ik met mijn CD 92 (DAC DCS)
:)

Rrrrrrrrrrrrrring DAC bij mij  8)