Arcam AV8

Started by JürgenW, August 26, 2005, 07:57:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JürgenW

Een zeer interessante thread over deze processor (in vergelijking tot de Meridian G68):

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=122379&page=1&pp=15

Harry HT

Quote from: JürgenW on August 26, 2005, 07:57:09
Een zeer interessante thread over deze processor (in vergelijking tot de Meridian G68):

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=122379&page=1&pp=15
Een leuke tread.

Quote from: The BeekeeperWhy can't the Arcam JUST be better? This processor is a stunning achievement by Arcam, wiping Tag off the map in one foul swoop and giving the Meridian a hard time as well. It is the high bargain at the moment. I remember the thread on the Tag web site about this, two people spoke up for the Arcam (Gordon and myself), they were also the only two who had actually heard the Arcam. This is a great bit of kit, all praise to John and his team. It is the one to aim for at the moment unless you can afford the MC12
;D

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

garmtz

Quote from: Harry HT on September  7, 2005, 17:29:43
It is the one to aim for at the moment unless you can afford the MC12

There can be only one...  ;D   


Ik denk echter dat een MC-4 hem ook al verslaat...  :-X

Spacebass

Quote from: garmtz on September  7, 2005, 22:40:56
There can be only one...  ;D   


Ik denk echter dat een MC-4 hem ook al verslaat...  :-X
Als er maar Lexicon op staat  ;D  ;D

riwi

MC-4 vs. AV8 shootout?  ;)

Ik moet zeggen dat ik _ZEEER_ tevreden ben met de MC-4. Mijn hele muziek en film beleving is naar een ander niveau gegaan. Ik heb een AV8 alleen eens terloops in een winkel beluisterd dus een vergelijking kan ik niet maken.

Spacebass

Kom maar langs  ;D Altijd leuk zo'n vergelijk  8)

riwi

Ik ben persoonlijk niet merk-geil en vind het dus niet super belangrijk welke 'de beste' is. Ik ben erg tevreden in ieder geval, dat is voor mij het belangrijkste. Als je echt graag de vergelijking wilt doen wil ik wel langskomen hoor.
Voorlopig geniet ik er van (nu niet dus want ik zit de hele nacht op het werk om die MC4 af te betalen  ;D )

Spacebass

Quote from: riwi on September  8, 2005, 00:42:09
Ik ben persoonlijk niet merk-geil en vind het dus niet super belangrijk welke 'de beste' is. Ik ben erg tevreden in ieder geval, dat is voor mij het belangrijkste. Als je echt graag de vergelijking wilt doen wil ik wel langskomen hoor.
Ik ben Yamaha-geil  ;D  Dat is toch duidelijk zichtbaar!  >:D ;D
zonder geheid..ik zie dit soort vergelijken bij mij thuis niet om uit te zoeken welke het beste product is, het is onzinnig om daar uitspraken over te doen omdat er nou eenmaal veel factoren zijn die invloed hebben. Iemand heeft een ML40 weg gedaan voor een TAG  :o  :o ..tja dat kan je op veel manieren uitleggen  ;D

Tis voor mij vooral de gezelligheid, ervaringen en het kennis delen wat het leukste blijft. Ik denk dat dat komt, omdat ik niet (meer) onzeker ben over wat mij set in de huidige vorm neerzet. Het is simpelweg nieuwsgierigheid van hoe andere producten zich in je set gedragen  8)

Trouwens je hebt de AV8 ook even mogen beluisteren...weet je nog  :D

QuoteVoorlopig geniet ik er van (nu niet dus want ik zit de hele nacht op het werk om die MC4 af te betalen  ;D )
"Arme" jonge ;D

riwi

Quote from: Spacebass on September  8, 2005, 07:44:32
Ik ben Yamaha-geil  ;D  Dat is toch duidelijk zichtbaar!  >:D ;D

Ik ben er nog niet helemaal achter wat de bedoeling daarvan is, maar ik zie het als statement tegen protserige signatures, en dat ik wel kan waarderen   :)

Quote from: Spacebass on September  8, 2005, 07:44:32
Tis voor mij vooral de gezelligheid, ervaringen en het kennis delen wat het leukste blijft. Ik denk dat dat komt, omdat ik niet (meer) onzeker ben over wat mij set in de huidige vorm neerzet. Het is simpelweg nieuwsgierigheid van hoe andere producten zich in je set gedragen  8)

Zo zie ik de mini meets ook. Kwa projectoren kijk ik erg technisch, maar met  audio ben ik niet zo snel in het herkennen van wat ik hoor en waardeer. Bij mij moet het eerst een paar dagen bezinken. De MC-4 is nog steeds aan het inspelen (200 a 300 uur) de eerste week heeft ie wel +100 uur gemaakt, maar ik heb het gevoel dat ie nog steeds 'beter' wordt. Misschien kunnen we over een tijdje wel wat afspreken.

Quote from: Spacebass on September  8, 2005, 07:44:32
Trouwens je hebt de AV8 ook even mogen beluisteren...weet je nog  :D

O ja da's waar ook  ;D . De verkoper van jouw av8/p7 had nautilus 803 te koop die ik voor m'n ex heb aangeschaft toen. En nadat ik die 2 maanden thuis had gehad kon ik ze niet meer vergeten en moest er bij mij zelf ook een paar 803 komen.

Starred

Quote from: riwi on September  8, 2005, 16:18:05
Ik ben er nog niet helemaal achter wat de bedoeling daarvan is, maar ik zie het als statement tegen protserige signatures, en dat ik wel kan waarderen   :)

Ja, ben ook wel benieuwd naar de reden

Spacebass

Quote from: Starred on September  8, 2005, 17:13:37
Ja, ben ook wel benieuwd naar de reden
Mooie set om trots op te zijn toch!  :)

garmtz

Quote from: Spacebass on September  8, 2005, 19:27:15
Mooie set om trots op te zijn toch!  :)

Hahaha! Wat heb JIJ nou met je signature gedaan!!  :D

patrick_vdb

Quote from: garmtz on September  8, 2005, 20:06:14
Hahaha! Wat heb JIJ nou met je signature gedaan!!  :D

LOL ;D Ik zie het nu ook pas.....Spacebass gaat helemaal los ;D

mvrg

Patrick

garmtz

Laten we wel zijn, er is oook helemaal NIETS mis met yamaha! Alle professionals gebruiken het! ;D

patrick_vdb

Quote from: garmtz on September  8, 2005, 20:11:39
Laten we wel zijn, er is oook helemaal NIETS mis met yamaha! Alle professionals gebruiken het! ;D

Je hebt mij ook geen uitspraak zien doen over de kwalitatieve aard van Yamaha :D ;)

mvrg

Patrick

Spacebass

#15
Quote from: garmtz on September  8, 2005, 20:11:39
Laten we wel zijn, er is oook helemaal NIETS mis met yamaha! Alle professionals gebruiken het! ;D

Quote from: patrick_vdb on September  8, 2005, 20:10:01
LOL ;D Ik zie het nu ook pas.....Spacebass gaat helemaal los ;D

Hee geen grapjes over mijn set ja!

Ik heb deze set hier echt staan!  O0

Binnenkort foto's  8)  8)  8)

riwi


garmtz


VlisChris

Die sig heb je toch al weer een tijdje?
Geweldige actie inderdaad ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

patrick_vdb

Hi,

Quote from: christiaan sauer on September 10, 2005, 16:04:14
Die sig heb je toch al weer een tijdje?

Mij was 'ie in ieder geval nog niet eerder opgevallen. Wel uiteraard het Yamaha logo en de fantastische slogan 'Still going LARGE!!!' O0 ;D

mvrg

Patrick

VlisChris

Ik heb hem volgens mij ergens begin vorige week ergens voor het eerst gespot. Zelfs nog even gekeken welke spullen het waren die in zijn sig stonden ;)
De hele sig is gewoon super 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

kohns

Quote from: JürgenW on August 26, 2005, 07:57:09
Een zeer interessante thread over deze processor (in vergelijking tot de Meridian G68):

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=122379&page=1&pp=15


Kan spijtig genoeg de link niet openen...
Iemand een idee hoe de AV8 van Arcam staat versus Primare SP31?
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

JürgenW

Kohns,

Probeer het later nog een keer. AV-forum lijkt even uit de lucht. Probeer anders eerst of dat lukt:
www.avforums.com



kohns

Quote from: kohns on September 14, 2005, 11:47:33
Kan spijtig genoeg de link niet openen...
Iemand een idee hoe de AV8 van Arcam staat versus Primare SP31?
OK de link werkt terug... spijtig staat er niet veel over de Stereo weergave.
Ik heb vandaag even met de invoerder, New Invor, gesproken voor een paar dealers in Belgie.
Ik zal zien dat ik eens kan gaan luisteren naar de AV8 FMJP7 combi.

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M