Girder vs X10, te besturen vanaf PC, zonder afstandsbediening

Started by Error323, May 27, 2005, 22:57:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Error323

Dinsdag heb ik de CM11 (USB), de LW11 en de AM12F besteld en gisteren thuis geleverd gekregen.
Inmiddels heb ik met ActiveHome (de software die Marmitek bij hun modules levert) tot nu toe enkel de AM12F (apparaatstekker) aan de praat gekregen. De LW11 werkt nog niet, omdat die ook nog niet aangesloten staat  ::)

Nu heb ik dinsdag ook de USB-UIRT besteld van www.usbuirt.com en heb ik girder gedownload met de plugin voor CM11 / CM12 X10.

Mijn bedoeling is om mijn hele HT aan te sturen via PC.

Echter krijg ik via Girder (3.3) de AM12F niet aan de praat.
De bedoeling zou zijn door apparaten te activeren door simpelweg op de commando's te klikken (hoewel het volgens mij veel eenvoudiger kan, mooiere layout).

Wat heb ik nu al geprobeerd?

Girder opgestart, Commando toevoegen, vervolgens links naast Leer event de CM11 / CM12 X10 plugin geselecteerd en op Leer event geklikt.
Daar heb ik eerst gewoon als commando: A 1 On opgegeven en toen dit niet bleek te werken heb ik hetzelfde gedaan, maar met leer event aan te kruisen, vervolgens active home van marmitek geopend en het commando naar de AM12F verzonden en leer event gestopt.

Nu is mijn vraag: Hoe moet ik girder zo'n X10 commando laten leren?
is er een applicatie die eventueel grafisch mooier is (zou later een touchscreen willen gebruiken voor IR en X10 commands te verzenden naar mijn apparaten)?

[edit]
ik heb gedaan wat er in de pdf-handleiding van girder staat op p 10 en 11 (http://www.promixis.com/pdfs/Girder_in_the_Real_World.pdf),
maar ook dit doet niets :(

Overigens staat er bij instellingen van de CM11 / CM12 plugin: "Plugin is loaded in memory but hardware initialisation failed
terwijl Activehome van Marmitek gewoon verder gaat met aansturen  :-\ [/edit]
BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 (beuk) | HK AVR-630 | 2 * JBL E10 |
SVS 20-39PCi