Hyperion Luisteravond : donderdag 2 juni om 20:00

Started by Del member, May 27, 2005, 00:44:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Del member

"audio-consult klinkt beter" kondigt zijn eerste luisteravond aan !

Op donderdag 2 juni gaan we om 20:00 aan de slag met een nieuw speakermerk, met name het Amerikaanse Hyperion.

Achtereenvolgens luisteren we naar het instapmodel, de HWS-585 :


en het grote broertje, de HWS-586


Kwa  prijsklasse zijn deze speakers vergelijkbaar met de B&W 600 reeks. De compacte afmetingen en sublieme pianolak afwerking maken het net iets aparts. Ze hebben een aantal leuke audiofiele trekjes welke jullie mogen ontdekken.

Voor de bekabeling gaan we aan de slag met de instapkabels van Twisted Pair Designs, met name de foundation interlink en foundation speakercable met locking banana pluggen.

Onze workshops zijn volledig gratis en vinden plaats te Gent (België) - zo'n 60Km van Antwerpen voor wie van Nederland komt. Omdat we dit willen brengen in een vertrouwde en intieme atmosfeer (onze luisterruimte was voor de vele akoestische aanpassingen een living) is het aantal plaatsen beperkt tot 8 personen.



Registreren kan door een mailtje te sturen naar [email protected] . Dus tijdig registreren is de boodschap.

Alvast tot binnenkorrt ! Jullie zijn welkom vanaf 19:30

Del member

Er zijn nog drie plaatsen vrij voor dit evenement. Volzet is volzet  :(

Roeland22

Zo, ik ben net terug van ub4b (met een omweg langs mijn vriendin), en het was een meer dan geslaagde avond. Al degenen die er niet bij waren hadden dus serieus ongelijk :P En nu is het bedtijd...een uitgebreider verslag (kan het korter dan dit?  :P) volgt morgen of een dezer dagen wel...

Mvg,

Roeland
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Del member

Quote from: Roeland22 on June  3, 2005, 00:28:11
Zo, ik ben net terug van ub4b (met een omweg langs mijn vriendin), en het was een meer dan geslaagde avond. Al degenen die er niet bij waren hadden dus serieus ongelijk :P En nu is het bedtijd...een uitgebreider verslag (kan het korter dan dit?  :P) volgt morgen of een dezer dagen wel...

Mvg,

Roeland

Erg benieuwd naar jouw bevindingen ! Alvast bedankt voor je komst, was een leuke avond.

Roeland22

Ik zal eens beginnen met typen zie. Donderdag ben ik dus ten huize ub4b geweest (wat maar om de hoek is voor mij :twisted: ) voor de Hyperion luisteravond en meteen het eerste wapenfeit van ub4b's nieuwe zaak, Audioconsult.
Samen met nog een paar andere aanwezigen, werd de avond ingezet met het luisteren naar de HWS-585 (waarvan binnen de week een review verschijnt op audioforum, meteen een wereldprimeur). Dit zijn de kleinste speakers van Hyperion, waar ook al technieken van de duurste modellen in verwerkt zitten. Mijn bevindingen over de kleintjes kan je dus grotendeels nalezen in de review. Door degenen die de prijs niet wisten van deze kleintjes werden ze trouwens meer dan dubbel zo duur geschat...geeft een indicatie van de kwaliteit.

Volgende in de rij was de grote broer, de HWS-586, dubbel zo groot en dubbel zo zwaar als de 585. Deze speakers kenmerkten zich door een open hoog, een heel transparant midden en een verbazingwekkend laagfundament. De in eigen huis ontwikkelde spiderless technologie voor de mid/bassdriver zorgt voor een enorm transparant midden en een heel strak en goed gedefinieerd laag. Met bijvoorbeeld de cd van Misia 'Garas dos sentidos' (traditionele fado), kun je heel mooi de gitaar en de accordeon in de ruimte plaatse en werde de moeilijke gutturale klanken van het portugees feilloos weergegeven (de speciale portugese keelklanken bij bepaalde letters en lettergrepen zijn geen sinecure om zuiver weer te geven).

Zowel de kleinste als de grote broer laten elke verandering in de keten duidelijk horen (zoals een Philips 963SA Vm met en zonder LC Audioclockmod (zeker de moeite waard!!), met en zonder vibrapods, zelfs de verschillen tussen een gewone en een zwarte CD-R waren onmiddelijk hoorbaar. Ook qua ruimtelijkheid zijn de beide broertjes zeer goed te noemen, vooral als je het vriendelijke prijskaartje bekijkt.

Natuurlijk heeft ook de Nuforce zijn aandeel hierin. Het geluidsbeeld was heel neutraal, gecontroleerd en tonaal in balans. De Hyperions straffen sommige tonale kwaliteiten genadeloos af, zoals het scherpe randje in het hoog van ZAP-versterkers die de het geheel niet te genieten maakte, wat in mijn ogen vooral aan de ZAP's te wijten was. De NuForce is een versterker die voor heel veel rust zorgt in het geluidsbeeld en die ook dynamisch heel sterk is. Ik kan hierbij de review wel onderschrijven waarin iemand zegt dat de Nu-Force hem doet denken aan een buis met de kracht en controle van een transistor. De toekomst is stilaan rijp aan het worden...

Op het einde werd ook de 586 nog vergeleken met de Nautilus 803. HEt laag werd hierbij wel overgenomen door de Velodyne DD-18 (een monster van een sub). De 586 van 1000€ kon hierbij voor een groot stuk mee met de 803 en in het midden overtrof hij die zelfs naar mijn smaak. Ik vond het midden van de Hyperions transparanter en realistischer dan dit van de 803. Het hoog van de 803 was wel iets opener en ruimtelijker, maar de Hyperions geven de 803 wel een 'run for its money' in mijn ogen. Ik zou zelfs durven beweren dat de 586 kwalitatief op het niveau van een b&w 805S kan meedraaien, al zou hiervoor nog wel een eerlijk duel moeten plaatsvinden (het is dus onder voorbehoud).

Anyway, degenen die er niet bij waren hebben dus wel degelijk een presentatie van zeer goede nieuwe producten op de Belgische markt gemist in mijn ogen...

Mvg,

Roeland
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

garmtz

Leuk verslagje (lees het nu pas). Heb ook de NuForce versterkers mogen beluisteren op een Nautilus 805 (normale). De versterker heeft een uitgesproken dynamisch en neutraal karakter, waarbij eigenlijk niets opvalt of eruitspringt. Dus een heel uigebalanceerde performance. Mag van mij nog iets 'losser' en 'speelser', maar dat is persoonlijke smaak. Wat me aanspreekt is dat ze analoog klasse D zijn en niet PWM.

Roeland22

Quote from: Garmt on August 25, 2005, 19:52:55
Leuk verslagje (lees het nu pas). Heb ook de NuForce versterkers mogen beluisteren op een Nautilus 805 (normale). De versterker heeft een uitgesproken dynamisch en neutraal karakter, waarbij eigenlijk niets opvalt of eruitspringt. Dus een heel uigebalanceerde performance. Mag van mij nog iets 'losser' en 'speelser', maar dat is persoonlijke smaak. Wat me aanspreekt is dat ze analoog klasse D zijn en niet PWM.

Dan sta je wel wa achter met lezen he Garmt :P

ik ben zelf nu ook aan het wachten tot ik van Rogier een duo Nuforce ontvang te mijner huize om eens van naderbij te inspecteren :D (Mss zelfs de Reference 9 die net uit is :P)

Groetjes,

Roeland
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Sodec

Hey Frederic,

Graag zou ik eens willen informeren wanneer er nog eens een luisterdag of workshop is ik heb in ieder geval interesse,

Groetjes Geert,
B&W 804S, B&W CWM650, B&W FPM5,Onkyo TX-SV545, Arcam FMJ A32, Onkyo DX-C540, Synn DV8000, QED, Monitor Das Hifi cable, Hitachi 42PD7200