Review Marantz 12S4

Started by Starred, May 21, 2005, 08:56:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

http://www.projectorreviews.com/review.asp?reid=38

Wat een mooi ding is het toch. Bevat ook veel vergelijkingmateriaal met de Benq-7700. Komt me bekend voor zo'n shootout  ::) ;D


Quote
WOW! Some months ago, I reviewed JVC's HD20K D-ILA 3 chip projector, and raved about it. Compared to my own BenQ 8700+ projector, it not only had the advantage of being a true 1080 resolution projector, but overall produced an image that was in virtually all ways, superior to my BenQ. If it lacked anything, it was contrast ratio, where it was barely up to the BenQ. However, the overall image was such that it took about a week after returning the JVC eval unit, before I could start enjoying the BenQ again.

This time, I think its going to take a lot more than a week. While that JVC projector still has a resolution advantage over this Marantz projector, the overall image quality difference between the Marantz VP-12S4 and the BenQ is far more striking. For that reason you will see below lots of side by side images where I viewed the Marantz projector side by side from the same sources (DVD, D-VHS), on my double wide test screen. (Stewart, matte white). This screen allows me to project two 100" diagonal 16:9 images (actually 98") side by side from the same sources using a splitter/amplifier. Since my BenQ 8700+ is ceiling mounted, and this screen is not in my theater, for comparison purposes I was able to view the Marantz projector side by side against the same BenQ PE7700 (the projector that recently replaced the BenQ 8700+), that I used for its review last month.

You will find the differences to be striking - to say the least. Now the BenQ PE7700 home theater projector sells for around $3000, its only fair that a projector that sells for almost five times the price should outperform it, but I was still overwhelmed by how great the differences are. Everyday people who have watched my theater system, are always dazzled, and when I tell them that it can be drastically better, they are skeptical. If they only saw the differences I talk about here.


Erik

#1

Dit plaatje toont idd wel een schokkend verschil tussen beide (de reviewer noemt het dag en nacht verschil) mits ze tenminste allebei gelijkwaardig isf gecalibreerd waren. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat klopt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rappie

#2
Inderdaad, dit lijkt op een compleet andere instelling, ik zou dan nog eerder denken dat de brightness van de Marantz te hoog staat ofzo, in andere voorbeelden bereikt hij dit ook niet meer .... Als die BenQ oranje gebouwen binnenkrijgt zou hij deze toch ook gewoon tonen  :-\
Eigenaar van Paulthé

riwi

#3
<SNIP>
Wegens te hoge onbetrouwbaarheid ;) En het onmogelijke op screenshots gebaseerde projectorvergelijk  ;)

Rob_Dingen

Hoi

Ik snap niet dat dit soort topics hier geplaatst worden het is informatie die niet uit eerste hand is dus ook zeker niet duidelijk of het enigzins betrouwbaar is.
Neem maar van mij aan dat die foto echt niet klopt en dat zijn BenQ er erg naast staat.

Rob

Starred

Quote from: Rob_Dingen on May 21, 2005, 11:12:08
Hoi

Ik snap niet dat dit soort topics hier geplaatst worden het is informatie die niet uit eerste hand is dus ook zeker niet duidelijk of het enigzins betrouwbaar is.
Rob

Omdat het aantal reviews uit eerste hand erg schaars is. Laatste review van een projector was alweer een maand of 3 geleden geloof ik.

En als de informatiewaarde maar groot genoeg is zie ik niet in waarom het niet geplaatst kan worden. Bovendien kloppen in dit geval alle reviews die je daar kunt lezen redelijk goed in die zin dat de bevindingen op deze site overeenkomen met het beeld dat jij en Frank schetsen in jullie eigen testen.

Testen uit de doos zoals op deze site kunnen ook best aardig zijn voor veel mensen, want helaas laat 95% van de mensen hun projector nog steeds niet calibreren.

J.A.F._Doorhof

Ik ken beide projectoren ondertussen ZEER goed en het plaatje doet echt geen eer aan beide projectoren.

De S4 gaat veel dieper in blacklevel maar de verschillen die je hier ziet hebben niets met een vergelijk te maken maar meer met een verkeerde afstelling van de 7700.

het verschil is HEEL groot, maar als je op dit soort plaatjes zou kijken en je zou een foto maken van beide units gecalibreerd dan zie je HEEL weinig verschil op DIT formaat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Starred

Waneer is de informatie waarde groot genoeg?
Bij dit review klopt de informatie niet en is het ook niet perse nodig om je projector altijd te laten calibreren.
Het is alleen een goede upgrade zo'n calibratie.
Maar iemand die een review schrijft en volgens mij nog niet eens een test dvd heeft om de basis afstelling te doen hoeft volgens mij ook geen review te schrijven en is de informatie waarde dus zeer laag.
Tot nu toe is alleen Cine4home die goede reviews schrijft met ware informatie.
Dus mijn menig is dat je niet ieder review hier moet plaatsen of het moet van de gebruikers zelf zijn of uit eerste hand door mensen die het zelf gezien hebben.

Rob

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Rob_Dingen on May 23, 2005, 15:12:17
Dus mijn menig is dat je niet ieder review hier moet plaatsen of het moet van de gebruikers zelf zijn of uit eerste hand door mensen die het zelf gezien hebben.

Als ik de inleiding tot dit forumgedeelte erop nalees dan kan ik Rob niets anders dan gelijk geven.

Alhoewel de bijdrage absoluut vanuit een goede bedoeling zal komen wil ik er toch op benadrukken dat we een hoge betrouwbaarheid willen halen voor wat betreft de reviews in dit gedeelte, en dus niet zondermeer elke review van het internet oid moeten gaan plaatsen.

mvrg

Patrick

J.A.F._Doorhof

ok dan verplaatsen we dit naar een nieuw board dat ik zo zal aanmaken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Leuk was niet echt nodig geweest had ook bij nieuws of algemeen geplaatst kunnen worden.
Maar mijn boodschap was eigenlijk dat er verkeerde info op het forum kan komen wat toch enigzins bewaakt moet worden.
Anders krijg zo'n forum als overal.
Laat het hier wat van hogere kwaliteid blijven.

Rob

J.A.F._Doorhof

Mee eens, maar dit lijkt me makkelijker om wat terug te vinden :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Frank

Het is jou forum dus als jij het prima vind dat dit soort info met foto's geplaatst worden is het OK.

Rob

Starred

Ik vind dit ook een prima oplossing  :)

patrick_vdb

Hi Rob,

Ik denk dat wanneer er een review welke misleidend, fout oid is, geplaatst wordt in dit gedeelte van het forum er snel genoeg reacties op zullen volgen die de betrouwbaarheid van de review in twijfel zullen trekken.

Uiteraard dan nog een terechte vraag of men dus uberhaupt de review zou moeten plaatsen, maar aangezien dergelijke reviews anders ook wel gevonden zouden worden is het misschien wel handig om er wat gefundeerde reacties bij te lezen ;)

mvrg

Patrick

Starred

Quote from: patrick_vdb on May 23, 2005, 16:13:19
Hi Rob,

Ik denk dat wanneer er een review welke misleidend, fout oid is, geplaatst wordt in dit gedeelte van het forum er snel genoeg reacties op zullen volgen die de betrouwbaarheid van de review in twijfel zullen trekken.

Uiteraard dan nog een terechte vraag of men dus uberhaupt de review zou moeten plaatsen, maar aangezien dergelijke reviews anders ook wel gevonden zouden worden is het misschien wel handig om er wat gefundeerde reacties bij te lezen ;)

mvrg

Patrick

Precies, mooi verwoord

J.A.F._Doorhof

Ik ben sowieso tegen het plaatsen van foto's bij reviews.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankB

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 23, 2005, 17:47:23
Ik ben sowieso tegen het plaatsen van foto's bij reviews.

???
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Starred

Quote from: FrenkB on May 23, 2005, 18:50:51
???

Vergelijkende foto's van projectors worden hier bedoeld.

robbiedobbie

vergelijkende foto's van door projectors' geprojecteerde projecties   8)
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player