Meet & greet & listen bij markvl

Started by markvl, May 23, 2005, 19:38:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

markvl

@Raf(B):
Ik heb de SP3 in eerste instantie gewoon 'erbij' gekocht, omdat de meerprijs belachelijk laag was: $300,-  8)
Dus ik ben er op dit moment naar aan het luisteren op mijn normale fronts.
Voorlopig is het daarom inderdaad kabel wisselen als ik surround wil horen.

Voor het aansturen van de surround setup heb ik een Meridan G68 + 3x Meridian 505 monoblokken (voor L/C/R) + een Parasound 1205 (voor sides en rears).

Er staat op dit moment een paar Ref1's als "B-stock" te koop bij AV123 voor $800,-, maar om er 9 neer te zetten?
Dan wacht ik liever nog even, want dit jaar komt er een nieuwe lijn speakers uit die de echte topmodellen voor AV123 gaan worden.
Misschien dat er daar nog eens een paar van komen...

@SB:
Tuurlijk! Laat maar weten wanneer.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Spacebass

Samen met HarryHT en Ettepet! dus dat wordt een volle bak!  O0

advr

Quote from: Spacebass on May 24, 2005, 22:09:38
Samen met HarryHT en Ettepet! dus dat wordt een volle bak!  O0

misschien kom ik dan ook weer mee als de datum me schikt 8)
gewoon als vulling en voor jullie oordeel.... O0

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Harry HT

Hoi Mark,

Zaterdag a.s. zouden we graag willen langskomen, rond een uur of 13.00 uur. Komt dat uit Mark?

Quote from: advr on May 24, 2005, 22:15:13
misschien kom ik dan ook weer mee als de datum me schikt 8)
gewoon als vulling en voor jullie oordeel.... O0
8) Zou gezellig zijn AD !

Gegroet,

Harry

p.s. Ettepet heeft helaas geen tijd dit weekend.
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Spacebass

Jammer!! Hij had mij vast wakker weten te houden op de terugweg  ;D

Toppie AD  O0

Harry HT

Quote from: Spacebass on May 25, 2005, 00:05:07
Jammer!! Hij had mij vast wakker weten te houden op de terugweg  ;D

;D

Ik zal Radio1 wel aanzetten :)

Gegroet,

Harry

p.s  SB: je hebt weer een mijlpaal bereikt zie ik >10.000 berichten  :o :o
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Spacebass

#31
Huh wat  ??? tjezzzz... !!  Ik heb mij de laatste tijd ook weer veels te druk gemaakt op het forum ::)  ::)


edit: zouden er overigens maar 6000+ moeten zijn volgens de telling..de rest zijn vast beantwoorde pm's  ;D

markvl

Komende zaterdag is prima!

Ik heb inmiddels de speakers 24 uur per dag aan, dus het inspelen is tegen die tijd wel gedaan.
Mijn adres zal ik nog even PMmen.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Harry HT

Hoi Mark,
Quote from: markvl on May 25, 2005, 00:27:30
Komende zaterdag is prima!
8)

QuoteIk heb inmiddels de speakers 24 uur per dag aan, dus het inspelen is tegen die tijd wel gedaan.
Heb je nog stiekem tussendoor even geluisterd?  :D

Ennnnnnnn....  ;)

Gegroet,

Harry

ps. je pm heb ik ontvangen !
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

advr

Quote from: Harry HT on May 25, 2005, 00:03:16
Hoi Mark,

Zaterdag a.s. zouden we graag willen langskomen, rond een uur of 13.00 uur. Komt dat uit Mark?
8) Zou gezellig zijn AD !

Gegroet,

Harry

p.s. Ettepet heeft helaas geen tijd dit weekend.

Hoi Harry,

Het zou zeker gezellig zijn maar komend weekend zit vol dus dat gaat niet lukken :P :P

veel plezier in ieder geval, ik begin vanavond alvast ;D ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

markvl

Zo, Ad is net weer vertrokken.
We hebben vrijwel uitsluitend muziek geluisterd, varierend van Faure to Verdi (met dank aan FrenkB), en BB King tot Patricia Barber met wat uitstapjes naar de Flaming Lips en David Gilmour.

Conclusie: ik ga die CD van ms. Barber kopen!

Afgezien daarvan was het in stereo toch een nipte overwinning voor de buizen, met name in ruimtelijkheid en een betere plaatsing.
En dat voor een $1000,- versterker tegenover een Meridian pre/pro van €6000,- ...
Dat belooft dus nog wat voor zaterdag.
Heren, U bent gewaarschuwd, de buizenkoorts is besmettelijk!  ;)

Volgens Ad zit er nog veel meer in de SP3 als hij is ingespeeld, en later eventueel de buizen ge-upgrade worden.
Kortom: iedereen die een betaalbare stereo versterker zoekt moet de SP3 op het lijstje zetten.
En dan voor $200,- meer meteen een setje speakers (van los $1200,-) erbij bestellen! ;D

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Spacebass

Quote from: markvl on May 25, 2005, 23:43:49
Dat belooft dus nog wat voor zaterdag.
Heren, U bent gewaarschuwd, de buizenkoorts is besmettelijk!  ;)
Ben zeer benieuwd  O0

Harry HT

Hoi,

Leuk om te lezen  8)

Quote from: markvl on May 25, 2005, 23:43:49
Zo, Ad is net weer vertrokken.
Heeft Ad z'n bossche bol nog zonder te knoeien opgegeten?  :)
QuoteWe hebben vrijwel uitsluitend muziek geluisterd, varierend van Faure to Verdi (met dank aan FrenkB), en BB King tot Patricia Barber met wat uitstapjes naar de Flaming Lips en David Gilmour.
Ben benieuwd hoe de set het doet met Verdi.
QuoteConclusie: ik ga die CD van ms. Barber kopen!
Zal zaterdag Café Blue en Companion meenemen.
QuoteAfgezien daarvan was het in stereo toch een nipte overwinning voor de buizen, met name in ruimtelijkheid en een betere plaatsing.
Betere plaatsing? Mag er zaterdag nog geschoven worden met de set?  :D Of bedoel je wat anders met plaatsing ?  ;)
QuoteEn dat voor een $1000,- versterker tegenover een Meridian pre/pro van €6000,- ...
Dat belooft dus nog wat voor zaterdag.
:o Okee, dan leggen we de lat meteen wat hoger  ;)
QuoteHeren, U bent gewaarschuwd, de buizenkoorts is besmettelijk!  ;)
O0

Mark vind je het leuk wanneer we nog wat muziek meenemen?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

advr

Even tussendoor een kort versagje, de foto's komen nog.


Luisteren bij Mark is "altijd", al ben ik er pas 2 keer geweest, heerlijk ongedwongen.
De Onix reference 1 speakers zien er prachtig afgewerkt uit in een mooie rosewood uitvoering.

We zijn natuurlijk begonnen met de buizenversterker, de Onix SP3, hij stond nog niet aan wat eigenlijk een beetje jammer was omdat het altijd even duurt voordat alles echt warm is. Het is effe wennen met buizen. De SP3 is perfect en solide afgewerkt. Gemaakt om lang mee te gaan. Na de boxen aangesloten te hebben kon het luisteren beginnen. Ondanks de koude buizen en het aantal uren wat ze gespeeld hadden (hooguit 5 uur!!) was het gewoon weg goed.
De balans was er in het begin nog niet, iets teveel hoog en wel aanwezig laag. Gaandeweg het opwarmen kwam er meer balans in het geheel en kwam er meer 3d tevoorschijn. De Onixen zijn erg snel en direct. Het laagste laag is er (nog) niet maar een echt gemis is het niet.
Zoals Mark al aangaf hebben we geluisterd naar: akoestische gitaar (zijn naam ben ik even kwijt maar het is een Argentijn en hij speelt ook in de band van Trijntje Oosterhuis), Patricia Barber- Modern Cool (MSFL-SACD uitvoering), Verdi- Requiem door Gergiev, Tsjaikowsky-souvenir de florence.
Halverwege de avond zijn we overgestapt op de 7.1 instelling en moest (helaas de SP3 uit...) en kwamen de Meridian aan bod. We zijn toen overgestapt op muziek DVD's van BB King 1974 concert, Peter Gilmour live  (prachtig!), Donald Fagon-Nightfly en nog wat andere muziekstukken van Mark waarvan ik de naam ben vergeten. Vergeten ben ik ook om de podrace van Annakin in Starwars aan te vragen maar dat komt wel een andere keer.....
Sommige muziekstukken worden door de opname technieken een beetje onnatuurlijk weergegeven, rondgaande drumstellen en gitaren enzo. Maar voor de film natuurlijk super die 7.1 opstelling. Ook hebben we de muziekstukken die we op de buizen beluisterd hebben ook even via de Meridian beluisterd. Je moet tenslotte eerlijk vergelijken.

Het luisteren met de Meridian combi (een machtige processor en 2 even mooie eindblokken) geeft een geweldig gedetailleerd beeld in de 7.1 modus maar met muziek dvd iets minder geplaatst. Dat was in de stereo modus beter. Je kunt goed merken dat je met 7 dezelfde speakers te maken hebt. Het geeft een zeer homogeen beeld zonder dat er vlak uitvalt omdat er andere speakers staan. Het laag valt wat weg doordat de Reference natuurlijk monitoren zijn en tot 45 Hz gaan. Daarvoor staan er 2 subwoofers die zo goed geïntegreerd zijn dat je ze niet hoort.... (ze stonden UIT bleek pas toen ik net weg was...).

Tja en dan de Onix SP3. Wonderen bestaan!! De SP3 speelt muziek, heeft kracht en zet een goed 3D beeld neer. In dat opzicht speelt hij nu al de Meridian weg en dat terwijl er zeker nog een paar honderd uur nodig zijn om helemaal ingespeeld te zijn. Ook de toegepaste buizen, nu hele erge foute standaard buizen. Dat leveranciers dat nog steeds doen. Ook in mijn Graaf van bijna 5500 euro zitten te erge standaard buizen, welke inmiddels allemaal vervangen zijn.
Door in een later stadium de stuur buizen te vervangen door NOS buisjes zal de Meridian het zeer moeilijk krijgen in huize Mark....

De SP3 zal het afleggen in absolute kracht en waarschijnlijk ook in absolute detaillering t.o.v. de Meridians maar in beleving, ruimtelijkheid en het maken van muziek geeft hij de toon aan. Zeker als over een tijdje de SP3 is ingespeeld en andere buizen krijgt. Aangevuld met de mooie, "snelle" Reference 1 speakers gaat het voor de nodige warme oortjes zorgen...

Bedankt Mark voor de heerlijk gezellige avond en het statiefje. De Harry Ht bossche bollen houd ik wel tegoed..

Voor de heren die komende zaterdag komen, begin maar met de Meridian en al het 7.1 geweld. Als jullie de SP3 gehoord hebben wil je niet meer terug....

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Ettepet

Ad en Mark bedankt voor jullie heldere en indrukwekkende verslagen!  Ben er komend weekeind niet bij, maar zo krijg je iig een aardige indruk hoe goed het klinkt. 8)

Over de slechte "rondzwevende" surround-mixen: het blijkt in de praktijk maar zelden zo te zijn dat een 5.1-mix voor gelijke speakers wordt gemaakt, dus zul je het vaak van stereo-bronnen moeten hebben met een Trifield surroundeffect eroverheen.  Hier nog een linkje naar een topic over de beste surround speakers in de praktijk: http://www.hometheatermag.com/loudspeakers/25/index.html

Martin_M

#40
Quote from: Ettepet on May 26, 2005, 10:49:09
Over de slechte "rondzwevende" surround-mixen: het blijkt in de praktijk maar zelden zo te zijn dat een 5.1-mix voor gelijke speakers wordt gemaakt,

??? Hoe denk je dan dat ze rekening houden met / aanpassingen doen voor niet-gelijke speakers??

Volgens mij heeft de rare (lees; verkeerde) plaatsing van instrumenten gewoon de maken met de mix. Op een set met niet gelijke speakers moet dit toch ook gewoon merkbaar zijn lijkt mij. Ik het er iig erg vaak last van.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

advr

wat ik bedoelde was inderdaad van die rare overdone mixen... het heeft weinig met muziek te maken, alleen maar effecten 8) 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Harry HT

Hoi,
Quote from: advr on May 26, 2005, 09:24:56
We zijn natuurlijk begonnen met de buizenversterker, de Onix SP3, hij stond nog niet aan wat eigenlijk een beetje jammer was omdat het altijd even duurt voordat alles echt warm is. Het is effe wennen met buizen. De SP3 is perfect en solide afgewerkt. Gemaakt om lang mee te gaan. Na de boxen aangesloten te hebben kon het luisteren beginnen. Ondanks de koude buizen en het aantal uren wat ze gespeeld hadden (hooguit 5 uur!!) was het gewoon weg goed.
De balans was er in het begin nog niet, iets teveel hoog en wel aanwezig laag. Gaandeweg het opwarmen kwam er meer balans in het geheel en kwam er meer 3d tevoorschijn. De Onixen zijn erg snel en direct. Het laagste laag is er (nog) niet maar een echt gemis is het niet.
Kan het geluid/klankbeeld van de Onix nog vergeleken worden met andere buizenversterkers? 
QuoteHet luisteren met de Meridian combi (een machtige processor en 2 even mooie eindblokken) geeft een geweldig gedetailleerd beeld in de 7.1 modus maar met muziek dvd iets minder geplaatst. Dat was in de stereo modus beter. Je kunt goed merken dat je met 7 dezelfde speakers te maken hebt. Het geeft een zeer homogeen beeld zonder dat er vlak uitvalt omdat er andere speakers staan. Het laag valt wat weg doordat de Reference natuurlijk monitoren zijn en tot 45 Hz gaan. Daarvoor staan er 2 subwoofers die zo goed geïntegreerd zijn dat je ze niet hoort.... (ze stonden UIT bleek pas toen ik net weg was...).
Hebben jullie ook klassieke muziek gedraaid in 5.0 opnames?
QuoteTja en dan de Onix SP3. Wonderen bestaan!! De SP3 speelt muziek, heeft kracht en zet een goed 3D beeld neer.

Voor de heren die komende zaterdag komen, begin maar met de Meridian en al het 7.1 geweld. Als jullie de SP3 gehoord hebben wil je niet meer terug....
Dat beloofd veel goeds  8)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

advr

zekers, houdt wel rekening mee dat de SP3 pas 10 uur gespeeld heeft en dat pas na een paar honderd uur de SP3 echt gaat spelen maar de SP3 speelt goed. ;D

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien kom ik ook een half uurtje  8)

anders veel plezier.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Inspelen scheelt HEEL VEEL bij buizenversterkers...

advr

zekers, mijn Graaf ie eigenlijk pas na een paar maanden goed op dreef ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on May 26, 2005, 13:49:08
zekers, mijn Graaf ie eigenlijk pas na een paar maanden goed op dreef ;D ;D ;D

Dus hij moet eigenlijk alweer een tube refresh? ;D

Harry HT

#47
Hoi,
Quote from: advr on May 26, 2005, 13:34:44
zekers, houdt wel rekening mee dat de SP3 pas 10 uur gespeeld heeft en dat pas na een paar honderd uur de SP3
En dan draaien ze 10 uur lekker en zijn ze alweer versleten  :D

Even serieus, hoelang gaan buizen mee? De grote angst bij buizen, zijn toch meestal de kosten van de buizen die vervangen moeten worden.

Gegroet,

Harry

Edit: @ Garmt  ;D ;D ;D, dat dacht ik nou ook  :)

Edit: @ Ad: komop gewoon effe langskomen, het is stralend weer waarschijnlijk zaterdag, maar wij zitten weer lekker binnen  :)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

advr

eindbuizen gemiddeld 4000-5000 uur.

stuur buisjes (lagere spanning) richting 7000 uur
de SQ versies 10000 uur.

de kosten vallen over de jaren best mee... tenzije gaat tube rollen zoals ik gedaan heb, dan wordt het wel wat duurder.

maar je kunt door toepassing van andere buisjes je versterker naar jouw keuze tweaken, probeer dat maar eens met een transistor versterker.... :P

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Ettepet

Quote from: Martin_M on May 26, 2005, 11:46:36
??? Hoe denk je dan dat ze rekening houden met / aanpassingen doen voor niet-gelijke speakers??
Ik denk dat het eerder andersom is: er wordt gewoon slordig gemixed, omdat de achterspeakers toch meestal niet kloppen met de fronts of bi-/di-pole zijn.  Dat je het met goede spullen dwars door alles heen toch duidelijk hoort lijkt me logisch.  Volgens mij bedoelen we hetzelfde.. ;)