Meet & greet & listen bij markvl

Started by markvl, May 23, 2005, 19:38:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

zo ff de tijd genomen voor een paar foto'tjes 8)





Rody


Ettepet

Spacebass, bedankt voor jouw fraaie foto's.  Kost wat meer moeite en tijd, maar dat zie je er dan ook aan af... ;)

Quote from: Rody on February 27, 2007, 14:26:05
wow, nice photos

Dit is een Nederlands forum dacht ik.. :D

garmtz

#128
Zooooo... Die foto's kunnen zo een brochure in! 8)

Rody

Quote from: Ettepet on February 27, 2007, 15:59:53
Spacebass, bedankt voor jouw fraaie foto's.  Kost wat meer moeite en tijd, maar dat zie je er dan ook aan af... ;)

Dit is een Nederlands forum dacht ik.. :D

Ow ja  ;D

Harry HT

Quote from: garmtz on February 27, 2007, 16:23:51
Zooooo... Die foto's kunnen zo een brochure in! 8)
Ja Ettepet in de Playgirl  ;D

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

patrick_vdb

Hoi,

Quote from: Harry HT on February 27, 2007, 21:56:17
Ja Ettepet in de Playgirl  ;D

58+ editie?

Mooie foto's Spacebass!

mvrg

Patrick

Ettepet


Ettepet

#133
Was net terug van een drukke dag en bekijk de nieuwe foto's zojuist thuis... :)

Markvl, klopt het blauw wel van Spacebass zijn foto's? (zie dat blauwe deeltje 3 op de plank naast de woofer)  Het is maar een klein puntje, maar de K800 staat bekend om zijn verbazingwekkend goede wit/kleurenbalans en het is leerzaam om te zien waar de fout in dit geval ligt. ;)


Spacebass

#134
Quote from: Ettepet on February 27, 2007, 23:46:05
Het is maar een klein puntje, maar de K800 staat bekend om zijn verbazingwekkend goede wit/kleurenbalans en het is leerzaam om te zien waar de fout in dit geval ligt. ;)
Het verschil heeft niets met de wit balans van de camera te maken  ::) ;D  ;D  ;D.

Dit zijn de kleuren die photoshop ervan gemaakt heeft zonder contrast/helderheid bewerking. De foto waar jij op doeld is wel bewerkt om de speaker er beter uit te laten komen ;)

Tis een klein hapje uit een andere foto die je eronder ziet.







Zoom ff in op jouw foto, dan kunnen we ze goed vergelijken  ^-^

Spacebass

Oeps, nog een totaalshot van de luisterruimte. het 17-40 mm gebied heeft nu echt mij aandacht gekregen! WOW 8)

Let vooral op de Ansel Adams foto links :o  8) ... trouwens Mark is zelf ook een verdienstelijk hobbyfotograaf  8)



Ettepet

Quote from: Spacebass on February 28, 2007, 00:42:01
Het verschil heeft niets met de wit balans van de camera te maken  ::) ;D  ;D  ;D.

Dit zijn de kleuren die photoshop ervan gemaakt heeft zonder contrast/helderheid bewerking. De foto waar jij op doeld is wel bewerkt om de speaker er beter uit te laten komen ;)

Het ging mij hier om de kleurenbalans, en met name om het soort blauw van die bij jou donkerblauwe (of zoals mijn "camera" aangaf: licht blauwe, zelfs enigszins blauwgroene) Robotech-dozen.  Ik was enkel benieuwd welke kleur blauw klopt omdat ik ze me ook niet als zo donkerblauw herinnerde.  Misschien dat Markvl even kan kijken.  Sorry voor het off-topic. ;)

Rody

Quote from: Spacebass on February 28, 2007, 01:07:31
Oeps, nog een totaalshot van de luisterruimte. het 17-40 mm gebied heeft nu echt mij aandacht gekregen! WOW 8)

Let vooral op de Ansel Adams foto links :o  8) ... trouwens Mark is zelf ook een verdienstelijk hobbyfotograaf  8)




Oh kijk, dat is een erg leuke foto!

Ettepet

Er staat nog veel te gebeuren de komende tijd op speakergebied vanuit de makers van de Mini's en Ref 1's: (linkje)

Quote from: Danny Ritchie
...
I know the X-LS already won a bunch of budget loudspeaker of the year awards and a product of the year award, but you haven't seen anything yet. These new models are really going to make it tough for any other commercial designs.

patrick_vdb

Hoi Mark,

Quote from: markvl on February 27, 2007, 01:10:11
Dus terug naar een 'winkel' opstellling: de speakers meer naar voren, dichter bij elkaar en geen toe-in

Wat is de luisterafstand nu dan? Met de frontjes eraf had ik afgelopen zaterdag de neiging de luisterafstand te vergroten. Met de frontjes erop al een heel stuk minder maar nog steeds iets vergroten. Als ik het goed begrijp heb je ze nu dus verder naar voren gehaald dan zoals ze afgelopen zaterdag stonden? Een groot voordeel met het dichter bij zetten van de luidspreker is dat je direct de afstand tot de tv vergroot wat zeker je afbeelding ten goede zal komen, hier hadden we het afgelopen zaterdag ook al even over gehad.

QuoteMaar het is nog niet zoals het zijn moet. In bepaalde nummers trekken de stemmen nog naar links.
Als experiment heb ik daarom de linker en rechter interlinks van processor naar eindversterkers omgewisseld.
Met als resultaat dat de stemmen naar rechts trekken  :P

Dus denk ik dat ik de Meridian maar eens onder handen moet nemen.
Met een schone config beginnen, en van daaruit experimenteren

Als het 'probleem' mee verhuist dan kun je idd al denken aan de Meridian. Beginnen met een schone config is dan de beste optie :D

QuoteP.s. Zijn jullie nu mijn lens aan het dissen?  >:(

We zouden niet durven ;D Spacebass heeft er mooie plaatjes mee geschoten, wordt tijd dat hij er nog wat neer zet hier 8)

mvrg

Patrick

markvl

Quote from: patrick_vdb on March  3, 2007, 20:39:19
Wat is de luisterafstand nu dan? Met de frontjes eraf had ik afgelopen zaterdag de neiging de luisterafstand te vergroten. Met de frontjes erop al een heel stuk minder maar nog steeds iets vergroten. Als ik het goed begrijp heb je ze nu dus verder naar voren gehaald dan zoals ze afgelopen zaterdag stonden? Een groot voordeel met het dichter bij zetten van de luidspreker is dat je direct de afstand tot de tv vergroot wat zeker je afbeelding ten goede zal komen, hier hadden we het afgelopen zaterdag ook al even over gehad.

Als het 'probleem' mee verhuist dan kun je idd al denken aan de Meridian. Beginnen met een schone config is dan de beste optie :D
De afstand midden-van-speaker-voorkant naar oor is nu 2.50 meter. En de tv staat nu 45cm achter de speaker voorkant.
Ik heb ook de Meridian weer van 'nul' af ingesteld, en nu luister ik al veel meer naar de muziek in plaats van de speakers. :)
Het beeld is een stuk stabieler en het trekken van de stemmen is weg.
Ik vermoed dat hierbij een fase instelling een deel van de oorzaak was.

Als ik een keer erg veel motivatie krijg zal ik de tv (40kg) wel eens wegzetten en wat meer met de speakers naar achteren gaan.
Misschien dat ik de firma "Ettepet AV Verhuizers" hiervoor kan inhuren? ;)

De foto's van SB zijn wel erg  8) !
Ik wist niet dat mijn huiskamer zo groot is...
Als ik deze resultaten zie realiseer ik me dat ik nog heel wat kennis en ervaring achter lig.

Groeten,
Mark

Ps. Over 3 weken komt Ad de tweede inspectie doen. Dan volgt er uiteraard weer een objectief testverslag.

Pps. Ik vond het wel prettig om een keer die 70-200 lens 'live' in huis te hebben.
Dat was een van de lenzen die ik overweeg als volgende uitbreiding.
Maar aangezien ik hem voor een redelijk deel tijdens wandeltochten ga gebruiken, en er dan al redelijk wat in de rugzak zit, is een iets lichtere uitvoering toch prettig...
De beste kandidaat op dit moment is de EF 70-300/4.0-5.6 IS USM

Ppps. Ik voorzie dat (na de 'platte' tv) de oprolbare tv een grote toekomst tegemoet gaat onder muziek fanaten ;D
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

advr

Quote from: markvl on March  4, 2007, 11:31:52
Ps. Over 3 weken komt Ad de tweede inspectie doen. Dan volgt er uiteraard weer een objectief testverslag.


Ik zal mijn witte jas en de witte handschoenen aan doen! O0 O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#142
Eergisteren alweer was het dan na 2 jaar weer eens zover, muziek "kijken" bij Mark. ;D

Na weken van enorme drukte op het werk was het een verademing om bij Mark te zijn. Rust, eindelijk even rust en genieten van muziek en koffie. ;D

Na natuurlijk zijn nieuwe aanwinsten te bewonderen viel me bij binnekomst al de enorme rust van de muziekweergave op. Geen scherpte te bekennen en toch zeer gedetailleerd. 
Wel belangrijk is de plaatsing van de speakers, een beetje verplaatsen maakt al een compleet ander geluidsbeeld :o
Maar na een paar nummers en een beetje heen en weer schuiven hebben we ze laten staan en verdwenen de speakers in de muziek. ;D Een compliment daarvoor, geen moment heb ik daarna nog aan gedacht ze klinken gewoonweg heerlijk ;D ;D

Ook even naar  de squeezebox geluisterd, heerlijk oude nummers van Deep Purple geluisterd verder kwamen voorbij: Jonhy Cash (prachtig), Ray Brown, Diana Krall, The Nits, Patricia Kaas enz enz.

Natuurlijk daarna op het doek Elton John, Fleedwood Mac, Roger Waters, Santana, Japanse drums en als afsluiting natuurlijk, anders kom je daar echt niet weg, een Japanse tekenfilm!! ;D 8) ::)

Toen was het ineens 00:45 ................... einde van een heerlijke avond genieten van muziek, echt veel gesproken is er eigenlijk niet, we hebben heerlijk zitten luisteren en naar de beelden gekeken, wat kan muziekluisteren toch heerlijk zijn O0 ;D

Mark bedankt voor de gastvrijheid, de koffie met heerlijke koek en natuurlijk de pinda's die je anders ook maar alleen zou moeten opeten ;D ;D

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Ettepet

Quote from: advr on April  1, 2007, 13:45:18
Toen was het ineens 00:45 ................... einde van een heerlijke avond genieten van muziek, echt veel gesproken is er eigenlijk niet, we hebben heerlijk zitten luisteren en naar de beelden gekeken, wat kan muziekluisteren toch heerlijk zijn O0 ;D

Bekende ervaring, dat het opeens alweer zo laat is en de sfeer. 8)

advr

Quote from: Ettepet on April  1, 2007, 13:50:58
Bekende ervaring, dat het opeens alweer zo laat is en de sfeer. 8)

Met dank aan Mark!! :D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

markvl

Quote from: advr on April  1, 2007, 14:53:55
Met dank aan Mark!! :D
En uiteraard ook aan jou (onder anderen voor het schuiven)!
Ik heb weer wat heel interessante muziek gehoord en de DVDs hielden de sfeer er ook prima in.

Wat Anime betreft zijn we in stijl gebleven (Led Zeppelin, Roger Waters, Santana) met de eerste aflevering van "Black Heaven".
Dat gaat over een ex-gitarist van een rockband die nu (getrouwd en met kind) als kantoorbediende werkt.
Totdat...   ;) ;D

Groeten,
Mark

Ps. De rest van de zoutjes heb ik gisteren aan een collega die langs kwam kunnen opvoeren.  ;)
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

advr



Het bleef inderdaad in stijl! Wederom een goede keuze ;D ;D

Het blijft toch ook apart dat Japans.... 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifi | Roderick

#147
Na een stuk in de file gestaan te hebben ben ik weer veilig teruggekeerd na een bezoek aan Mark.

Wat opviel toen ik binnenkwam was de enorme verzameling aan (vooral Anime) DVD's e.d.,
maar vooral de looks van de speakers die er echt waanzinnig mooi uit zagen.

Op de foto's lijken ze nogal groot, maar in de praktijk viel het me echt reuze mee  :)

In het begin vond ik dat Mark behoorlijk dicht op de speakers zat (naar mijn mening),
waardoor ik het gevoel had 'tussen de band' te zitten.

Ik hou van iets meer afstand van de muziek voor meer diepte in de geluidsbeeld en we hebben de speakers later een 10-15 cm verder naar achteren gezet. Dit gaf (voor mij) een beter geluid.

De spreiding van de instrumenten en het 'zwart' ertussen was echt zeer goed te noemen.
De speaker is zeer open zonder dat het vermoeiend wordt.
De ruimtelijke afbeelding de kamer in of imaging was net even iets minder dan de Ref 1, maar je krijgt er een hoop goeds voor terug. Deze speaker maakt muziek   8)

Wat al eerder gezegd is door andere kwam ook terug vanmiddag, de plaatsing en toe-in van de speakers is ERG belangrijk. Mark had, toen ik even de blaas ging legen, de speakers iets naar binnen gedraaid en het eerste wat mij opviel toen ik terugkwam was dat de stemmen echt veel beter tot hun recht kwamen.
Een gigantisch verschil! :D

Mark had eerst alleen spikes aan de achterkant gezet, zodat de speakers rechterop stonden.
Later die eraf gehaald, zodat we weer naar achteren leunden. Dit gaf weer een kleine verbetering aan het hoog en het geluid werd weer een stukje opener.

Door de 2 8" woofers konden ze een lekker krachtig fundament neerzetten, al had Mark ze vrij rustig afgesteld. Bij sommige cd's was het prima, bij andere had het wat harder gemogen wat mij betreft.

We hebben een gedeelte met de Meridian + Squeezebox gedraaid, maar ook een tijdje met de Onkyo class d versterker (A-1VL) + Marantz CD 63 KI.

De Onkyo was een stukje opener icm met de Marantz en LAT interlink, wat mij betreft een prima match en absoluut niet vermoeiend of te fel en had mijn voorkeur tov de Meridian-set.

Dead can dance was bijvoorbeeld erg goed en we hebben dan ook de hele cd afgeluisterd  ;D

Al met al een leuke dag en de Mini's hebben een zeer goede indruk achter gelaten, waardoor ik nu niet kan wachten tot die van mij binnenkomen volgende week...

Mark, bedankt voor je gastvrijheid en je hebt een mooie set, met 9 speakers in je huiskamer ;D

simsatit

Quote from: AV123 Benelux on May  2, 2007, 19:00:42
en je hebt een mooie set, met 9 speakers in je huiskamer ;D


:o

ziet er mooi uit! gave speakers, benieuwd hoe die klinken 8)
Ik zie dat je ook van anime houd.
De laatste serie die ik zag was haibane renmei, vond ik wel mooi.
Heb je nog een goede aanrader?
B.t.w. ook gekocht laatst bij dvdvalley; jin roh, in de 5 voor 30 euro serie! (metropolis en tokyo godfathers ook 5 voor 30)

groet
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.