Meet & greet & listen bij markvl

Started by markvl, May 23, 2005, 19:38:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

markvl

Inmiddels is er in wat andere threads al het een een ander over gepost, dus dacht ik het maar eens formeel te maken.

Naar aanleiding van de aankopen van Ettepet en mijzelf van Onix speakers hebben we een paar weken geleden een eerste kennismaking gehouden.
Daarbij lag de nadruk op de Rocket 850's + 200 van Ettepet, en de ervaringen van de aanwezigen zijn in de betreffende thread te lezen.

Inmiddels is mijn set Onix Reference 1 speakers compleet (7 stuks) en wil ik geinteresseerden gelegenheid geven eens te komen luisteren.
Als toetje is dan ook een buizenversterker van de zelfde firma (AV123) te horen.
Mochten er mensen willen komen dan laat het maar weten.

Komende woensdag is advr trouwens het eerste slachproefkonijn. :)
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

FrankB

Ik zal hier ook eens komen vervuilen  >:D

Maar leuk, is de boel dan wel ingespeeld Mark?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

yes, yes, yes, ben er zeker bij. iemand moet de l.l zijn toch..... 8) 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on May 23, 2005, 19:41:37
yes, yes, yes, ben er zeker bij. iemand moet de l.l zijn toch..... 8) 8)

Dan kun je inderdaad maar beter een klein mannetje eerst pakken  ;D ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: FrenkB on May 23, 2005, 19:41:07
Ik zal hier ook eens komen vervuilen  >:D

Maar leuk, is de boel dan wel ingespeeld Mark?

buizen hoef je niet in te spelen hoor..... 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on May 23, 2005, 19:42:29
buizen hoef je niet in te spelen hoor..... 8)

Dat van jou klonk anders eerst nergens naar  >:D ;D ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

markvl

Quote from: FrenkB on May 23, 2005, 19:42:08
Dan kun je inderdaad maar beter een klein mannetje eerst pakken  ;D ;D
Het gaat erom wat er tussen de oren zit, niet op welke hoogte die zitten  >:D
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

FrankB

Quote from: markvl on May 23, 2005, 19:44:14
Het gaat erom wat er tussen de oren zit, niet op welke hoogte die zitten  >:D

Dan zit je met de klankkast van Ad wel goed ;D ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

markvl

Quote from: FrenkB on May 23, 2005, 19:41:07
Maar leuk, is de boel dan wel ingespeeld Mark?

De fronts (2 van de 7 Ref1's) heb ik al een aantal maanden, dus die zijn helemaal op temperatuur.
En de buizen zijn erg snel warm ;)
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

FrankB

Quote from: markvl on May 23, 2005, 19:45:41
De fronts (2 van de 7 Ref1's) heb ik al een aantal maanden, dus die zijn helemaal op temperatuur.
En de buizen zijn erg snel warm ;)

Oke, dat wist ik niet (of was te lui om het laatste aanwinsten topic goed te lezen ;)). Dan lijkt het me al prima op klank :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

wat een lariekoek allemaal toch.  :o

dan maar weer on topic. natuulijk moet de boel inspelen. mijn graaf had toch echt wel een paar honderd uur nodig en die speelt nu de lavardins van de hemel!! ;D

deze week is voor mij net even rustig dus het kwam toevallig goed uit.

het wordt in ieder geval genieten van 7 speakers.....

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on May 23, 2005, 19:49:20
dan maar weer on topic. natuulijk moet de boel inspelen. mijn graaf had toch echt wel een paar honderd uur nodig en die speelt nu de lavardins van de hemel!! ;D

Dat zullen we 9 juli dan wel horen ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

tot woensdag Mark, laat ze maar kletsen!!

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

markvl

Ach, ik heb liever hier ruis dan op mijn set ;)
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

advr

heb je een site voor wat voor informatie over de onixen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

markvl

De website van AV123: http://www.av123.com/

Mijn speakers zijn deze: http://www.av123.com/products_product.php?section=speakers&product=23.1
En dan de "rosewood" uitvoering.

Een review van de speakers en versterker is hier te vinden: http://www.6moons.com/audioreviews/onix/onix.html
De reviewer vond met name de amp best aardig ;)

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

FrankB

Quote from: markvl on May 23, 2005, 20:44:00
Mijn speakers zijn deze: http://www.av123.com/products_product.php?section=speakers&product=23.1
En dan de "rosewood" uitvoering.

Nice  8)

Doen me een beetje aan m'n Quad 12L's denken  :-*
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

markvl

Quote from: FrenkB on May 23, 2005, 20:46:14
Nice  8)

Doen me een beetje aan m'n Quad 12L's denken  :-*
Dat kan kloppen.
De eigenaar van AV123 (Mark Schifter) is mede-eigenaar van een fabriek in China waar hij zijn speakers laat maken.
En daar maken ze ook behuizingen voor Quad en Elac en SVS en nog wat merken....
De Ref1 is dus wat dat betreft een neefje van de Quad's.
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

FrankB

Quote from: markvl on May 23, 2005, 20:50:18
Dat kan kloppen.
De eigenaar van AV123 (Mark Schifter) is mede-eigenaar van een fabriek in China waar hij zijn speakers laat maken.
En daar maken ze ook behuizingen voor Quad en Elac en SVS en nog wat merken....
De Ref1 is dus wat dat betreft een neefje van de Quad's.

Als die ook de eigenschappen heeft geerfd klinkt ie ook nog eens uitstekend  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Harry HT

#19
Hoi Mark,
Quote from: markvl on May 23, 2005, 19:38:07
Inmiddels is mijn set Onix Reference 1 speakers compleet (7 stuks) en wil ik geinteresseerden gelegenheid geven eens te komen luisteren.
Natuurlijk komen we langs  ;D (samen met Ettepet & Spacebass vermoed ik) 

Aan welke dag zit je te denken?
QuoteAls toetje is dan ook een buizenversterker van de zelfde firma (AV123) te horen.
Mochten er mensen willen komen dan laat het maar weten.
Nee prima, in belang van de M&G je genoemde  volgorde aanhouden.  ;D Dus 90% van de tijd 7.1 multichannel, 6% koffie/thee en 4% effe naar stereo luisteren  ;)

QuoteKomende woensdag is advr trouwens het eerste slachproefkonijn. :)
Komop Ad, ook jij moet aan de 7.1  :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

FrankB

Quote from: Harry HT on May 23, 2005, 20:56:24
Komop Ad, ook jij moet aan de 7.1  :)

Met drie Graaf bakken zeker ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

markvl

Quote from: Harry HT on May 23, 2005, 20:56:24
Hoi Mark,Natuurlijk komen we langs  ;D (samen met Ettepet & Spacebass vermoed ik) 

Aan welke dag zit je te denken?Nee prima, in belang van de M&G je genoemde  volgorde aanhouden.  ;D Dus 90% van de tijd 7.1 multichannel, 6% koffie/thee en 4% effe naar stereo luisteren  ;)
Komop Ad, ook jij moet aan de 7.1  :)

Gegroet,

Harry
Dit weekeinde zou bijvoorbeeld kunnen.
In Juni ben ik op vakantie, dus daarna zou 2de week van Juli weer een optie zijn.

Ik zal Ad stiekum nog eens wat surround laten horen komende woensdag ;)
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

advr

#22
Quote from: markvl on May 23, 2005, 21:11:44
Dit weekeinde zou bijvoorbeeld kunnen.
In Juni ben ik op vakantie, dus daarna zou 2de week van Juli weer een optie zijn.

Ik zal Ad stiekum nog eens wat surround laten horen komende woensdag ;)

ik vind alles best maar aan 7.1 zal ik niet beginnen.... 8)

ben al blij dat ik nu behoorlijk stereo kan luisteren, als dat op 7.1 moet dan ben ik zo 15.000 euro kwijt wil ik hetzelfde niveau halen :P

en ewr bestaan nog geen 7.1 lp's en elementen. 8) 8) 8)

maar ben wel zeer benieuwd naar de 7.1 opstelling van Mark.

Benieuwd wat er allemaal nog staat sinds de vorige keer dat ik er was... (alweer een jaar geleden of zo)

ik laat me verrassen. O0 O0


@harry:

kom maar eens mijn STEREO setje beluisteren, da's al mooi genoeg ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

rbormans

Wat vragen aan Mark

Quote from: markvl on May 23, 2005, 19:38:07
Inmiddels is mijn set Onix Reference 1 speakers compleet (7 stuks) en wil ik geinteresseerden gelegenheid geven eens te komen luisteren.
Met wat stuur je deze combinatie aan ?

Quote from: markvl on May 23, 2005, 19:38:07
Als toetje is dan ook een buizenversterker van de zelfde firma (AV123) te horen.
Het gaat hier om de SP3 ? Ik dacht dat deze niet aan Europa werd geleverd. Heb je hiervoor iets speciaals gedaan dan?
Hoe gebruik je de SP3 in je set, altijd speakerkabel wisselen van twee van de Ref 1 ? Of heb je er inmiddels 9 ;)

Spacebass

Oh ja vergeten...ik had druk met Harald achter de coulissen al afgesproken dus indien mogelijk wilde ik graag deel 2 ook bijwonen 8)