Levertijden en waarom de drukte ?

Started by J.A.F._Doorhof, August 8, 2002, 09:36:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Volg het nu al een paar maanden op dit en andere forums en ik blijf het vreemd vinden, dus vandaar deze vraag.

Waarom maakt iedereen zich zo druk over de snelheid van verzenden van bepaalde leveranciers van DVD's ?
Zijn er echt mensen die onder de brievenbus hangen en die de seconde dat de DVD binnen komt hem direct gaan bekijken ?

Bij mij liggen er altijd een stuk of 5 DVD's te wachten die ik nog niet gezien heb.

Ik bestel dus gewoon waar het het goedkoopste is, en de levertijden zullen me eigenlijk een zorg zijn, ik heb toch altijd wel wat te zien. Als ik dan mensen zich helemaal groen en geel zie ergeren aan de 1,5 weken levertijden van DVDboxoffice moet ik altijd aan deze vraag denken, mischien dat jullie hem kunnen beantwoorden  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Tsja Frank, eigenlijk heb je natuurlijk groot gelijk en zou iedereen gewoon wat geduldiger moeten zijn.

Echter van ik ook in de groep die zowat onder zijn postbus hangt of de dvd er al is, ook al kijk ik hem vaak niet eens direct, soms pas dagen later.

Ik weet ook niet goed wat het is, zal vast wel een psychologische verklaring voor zijn (... GEK  ???), maar als ik iets wil dan wil ik het ook zo snel mogelijk.

Geduld (het gebrek aan geduld  bedoel ik)is al heel mijn leven mijn allerslechtste eigenschap.

Vervelend hoor :-\
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

Had ik eerst ook.
Toen ik nog LD's bestelde lag ik ook voor de deur, en liet ik alles met DHL komen, ik maakte mezelf dan ook wijs dat het op 15 LD's maar € 2,00 per LD koste, en LD's waren toch zo goedkoop (toen € 4,00 - € 10,00) dat het niet uitmaakte.

Ik ben nu alleen denk ik wat rustiger geworden en vooral wat prijsbewuster, op deze manier kun je meer DVD's kopen en heb je dus meer te kijken.

Met Pearl Harbour heb ik ook netjes gewacht tot dat de 4 DVD versie kwam, en met LOTR doe ik het ook (voordeel is wel dat ik de R2's kan bekijken onderwijl).

Het is en blijft trouwens altijd wel leuk ALS er dan ook nieuwe DVD's zijn, en dat heeft inderdaad wat met de "verslaving" te maken ben ik bang ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

martin

1 of 2 weken levertijd vind ik geen probleem, als het langer gaat duren zoals de laatste keer 4 weken is dat toch wel lang zeker als er al geld van de rekening is gehaald. je blijft dan toch hopen dat het pakje niet onderweg bij iemand anders belandt. ik denk dat dit voor de meeste mensen het probleem is, niet zozeer het wachten maar dat er niks geks gebeurd met jou bestelde spullen.

dick

Quote from: martin on August  8, 2002, 11:02:11onderweg bij iemand anders belandt. ik denk dat dit voor de meeste mensen het probleem is, niet zozeer het wachten maar dat er niks geks gebeurd met jou bestelde spullen.

Je haalt de woorden uit mijn mond! Ik ben namelijk al eens een flinke bestelling kwijt geraakt op deze manier. Gelukkig was de service (bij cdnow in dit geval) perfect, zonder verdere vragen hebben ze de zending opnieuw verstuurd, die ik vervolgens wel binnen kreeg..Maar als je bij een wat minder service gerichte site koopt, kun je mooi fluiten naar je geld.. Nu kun je twee dingen doen, 1: de gok gewoon wagen. (meestal gaat het goed) of 2: per express laten versturen. Dan is je pak wel verzekerd. Maar het geld wat je daarvoor moet betalen heb ik er niet voor over..

Daarom wordt ook ik nog wel eens zenuwachtig als het lang duurt.. En het is gewoon leuk om nieuwe DVD's te krijgen!