2002

Started by J.A.F._Doorhof, August 7, 2002, 22:04:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

Flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
0 (0%)
7
0 (0%)
8
0 (0%)
9
0 (0%)
10
1 (100%)

Total Members Voted: 1

J.A.F._Doorhof

2002 is een "Hong-Kong" film (r3) van Golden Harvest.
Director : Wilson Yip

Waarom deze informatie ?
Dit is namelijk een juweel van een film.
Zie het als The Ghostbusters vs The X-files vs The Men in Black, maar dan beter..............

2002 is de codenaam voor een speciale unit van de politie, geleidt door één man en zijn partner. Waar de politie de orde bewaart in de menselijke wereld moet unit 2002 de orde bewaren in de spirituele wereld.
Tide (Nicholas Tse) is het hoofd van unit 2002 en zijn partner is Sam (Sam Lee), zijn partner is echter dood en helpt van gener zijde totdat het zijn tijd is om te gaan. Daarna moet Tide het alleen doen tot de jonge Wind (Stephen Fung) zich tot partner van Tide opwerkt. Er is alleen één probleem, normaal werkt unit 2002 met één mens en één geest..........

2002 is RAZENDKNAP gemaakt, de gevechtsscenes zijn zeer indrukwekkend en de vliegende mensen zijn beperkt gebleven tot de geesten, wat zorgt voor een prachtige cinema ervaring, met prachtig camerawerk en indrukwekkende gevechten.

Maar bovenal is het verhaal zeer boeiend en onderhoudend. Dit is echt een topklasse film die zo in Hollywood gemaakt zou kunnen zijn (hoewel dat vaak juist niet positief zou kunnen zijn).

Verwacht geen echte diepgang van het verhaal (alhoewel), en verwacht geen trage start en gedeeltes, in 2002 zit de vaart er ZEER goed in. Waar sommige films uit het oosten wel eens last van hebben (cultuur verschil) is hier eigenlijk niets van te merken. Alles is duidelijk en er wordt niet overdreven veel aandacht aan cultuur geschonken, maar om de film af te doen als een popcorn movie gaat veel te ver, 2002 is veel meer.

De gadgets zijn cool, wat dacht je van speciale handschoenen om te kunnen vechten met de geesten, een speciaal pistool dat een coating van de schutters bloed gebruikt om de geesten te doden, of het zichtbaarheids serum waarmee iedereen de geesten 5 minuten kan zien en waarmee hun kracht voor de helft wordt afgenomen.

Een klein stukje cultuur wordt ook in deze film goed uitgelegd en verdedigt, het is gebruikelijk om papieren voorwerpen te verbranden voor de doden. In 2002 wordt op een geniale manier van dit gegeven gebruik gemaakt, zowel voor de humor als voor de gevechten.

2002 mag je niet missen, en behoort tot één van mijn favouriete films van dit moment. Hoewel de taal vaak als probleem wordt gezien moet ik toch toegeven dat na een paar chinese films gezien te hebben ik helemaal gewend ben aan de taal en de ondertitels (die bij sommige films wel erg snel gaan  ).

Als laatste wil ik nog een opmerking geven over de soundtrack. Als je je subwoofer eens even een lekkere workout wilt geven, dan is dit DE film. De soundtrack is zeer aggresief (positief) en de surrounds voegen echt iets toe, het is weer voor het eerst in tijden dat ik de DVD op pauze moest drukken om te checken of er nu een speaker in de brand stond of dat het bij de film hoorde, dit soort subtiele details worden jammer genoeg vaak in films vergeten en verhogen voor mij alleen maar de feestvreugde (helemaal als je er achter komt dat je speaker NIET in de brand staat).

Beeldkwaliteit is goed, maar niet anamorphic.

2002
10/10.
Kopen dus.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"