Lavardin / Graaf / Chord / Tag McLaren shootout

Started by FrankB, May 17, 2005, 09:12:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

QuoteDat hebben we ook een keer gedaan, Rens, weet je nog? En toen klonk het toch nog mooier met een mooie eindversterker àchter de Plinius.

Ik weet niet of het mooier is Arjen. Het is gewoon anders. Het klinkt idd wel mooi, maar ik prefereer wel de Plinius klank.
Het is een kwestie van smaak, maar het gaat errug goed al zeg ik het zelf met de voorversterking van de Plinius.
Ben benieuwd als je nu hier een voorversterker voor plaatst...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

QuoteDat hebben we ook een keer gedaan, Rens, weet je nog?

Ik bedoelde eigenlijk jouw electro's op mijn Plinius...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on September 27, 2005, 13:31:38
Ik bedoelde eigenlijk jouw electro's op mijn Plinius...
Die combinatie hebben we juist geluisterd bij jouw thuis, met een Electrocompaniet. Dat klonk erg goed. Wat we nog eens kunnen doen is er juist een voorversterker voor plaatsen en je Plinius als eindversterker gebruiken. Daar ben ik ook wel benieuwd naar trouwens.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Ik bedoelde je electrostaten Arjen
Kijken of ie stabiel is, want daar ging de discussie over. Dat je nog nooit een geintegreerde versterker dat hebt horen doen...
Niet de companiet. Dat weet ik ook wel ;D. Heb ik nog foto's van zelfs. Dat we hem ook nog in tegen fase hadden aangesloten enzo. Nee maar dat bedoelde ik dus niet.
Een keertje de Plinius op de elctrostaten zetten. Kijken of ie stabiel blijft. Is wel gevaarlijk misschien... Ik weet het niet.
VOlgens sommigen gaat het vrij gemakkelijk zelfs. Electrostaten op de PLinius. Maar ja jij hebt een minimale load van 0,5 ohm en dat zit dicht tegen kortsluiting aan.

Ik heb een keer gehad dat de luidsprekerklemmen waren los gesprongen en ik stond net een CD te wisselen. Ik dacht wat is het toch warm bij die versterker en dan maar aan 1 kant... Vreemd dacht ik nog. Ik heb hem toen uitgezet. Bleek dat ie kortsluiting aan het maken was... Maar geen zekeringen door of zo. Heel vreemd...
Dus hij kan een flinke load aan ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on September 27, 2005, 14:05:31
Een keertje de Plinius op de elctrostaten zetten. Kijken of ie stabiel blijft. Is wel gevaarlijk misschien... Ik weet het niet.
VOlgens sommigen gaat het vrij gemakkelijk zelfs. Electrostaten op de PLinius. Maar ja jij hebt een minimale load van 0,5 ohm en dat zit dicht tegen kortsluiting aan.

0,8 ohm. ;) En ik bedoelde dat ik geen enkele geïntegreerde ken die goed genoeg is voor mij.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Quote from: Audiofiel on September 27, 2005, 14:14:18
0,8 ohm. ;) En ik bedoelde dat ik geen enkele geïntegreerde ken die goed genoeg is voor mij.

maar dat zel meer te maken hebben met het woord geïntegreerde ;)

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on September 27, 2005, 14:14:59
maar dat zel meer te maken hebben met het woord geïntegreerde ;)

Geen taalfouten hier met dat woord.  :D

Wat is trouwens 'zel'? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Quote from: Audiofiel on September 27, 2005, 14:33:36
Geen taalfouten hier met dat woord.  :D

Wat is trouwens 'zel'? ;)

Tikfoutje... maar dat bedoelde ik niet... Jij bent meer van de oude stempel hifi: zoveel mogelijk losse componenten ;)

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on September 27, 2005, 14:36:39
Jij bent meer van de oude stempel hifi: zoveel mogelijk losse componenten ;)

LOL  ;D Inderdaad, hoe meer hoe beter!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

QuoteLOL   Inderdaad, hoe meer hoe beter!

Ik denk dat jij dan wint Arjen ;).
;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

#360
Quote from: garmtz on September 27, 2005, 11:42:24
Ik speek even voor mijn beurt... :)  Ad heeft de combinatie bij mij gehoord... Wat hij kil noemt, noem ik 'ongekleurd'. En zo kunnen we nog wel even doorgaan... ;D

;D

je zult gelijk hebben Garmt!.

Ik heb ook geen absoluut gehoor zoals jij denk ik. ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on September 27, 2005, 15:47:20
;D

je zult gelijk hebben Garmt!.

Ik heb ook geen absoluut gehoor zoals jij denk ik. ::)


Jij mag het toch iets anders noemen? Kop op man!  ;D  Misschien zit IK er wel naast... (ik denk alleen van niet...  >:D)

advr

Quote from: garmtz on September 27, 2005, 22:38:20
Jij mag het toch iets anders noemen? Kop op man!  ;D  Misschien zit IK er wel naast... (ik denk alleen van niet...  >:D)

ach, het is ook zo'n nutteloze discussie hoe iemand iets vindt :o

De Lavardin is "poepgoed", de Graaf is ook "poepgoed". Ze bewandelen allebei een andere weg. De Lavardin ligt jou het beste de Graaf mij ;D

Van mij mag je gelijk hebben hoor. ;D

Echter heb jij de Lavardin in mijn thuis-situatie nooit gehoord, dan merk je pas dat het geluid in mijn huiskamer volledig anders is dan bij Frank (natuurlijk een andere bron en boxen). De lineariteit/"kilheid" die jij zo lekker vindt is daar bij mij ook, misschien wel te.  8)

Ik vraag wel een keer aan Frank of ie zijn IS Ref wil meenemen, dan krijg ik een indruk. Misschien val ik dan wel voor de Lavardin...... ::) ::) ::)




Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Quote from: advr on September 28, 2005, 09:11:45
De Lavardin is "poepgoed", de Graaf is ook "poepgoed". Ze bewandelen allebei een andere weg. De Lavardin ligt jou het beste de Graaf mij ;D

Dit levert waarschijnlijk een heel 'bruin' geluid op. Niet echt mijn smaak. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz


advr

Quote from: Audiofiel on September 28, 2005, 09:12:48
Dit levert waarschijnlijk een heel 'bruin' geluid op. Niet echt mijn smaak. :-X

stelletje cultuurbarbaren, beeldspraak heren, beeldspraak. >:D >:D >:D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Quote from: advr on September 28, 2005, 09:42:28
stelletje cultuurbarbaren, beeldspraak heren, beeldspraak. >:D >:D >:D

Ja, je spreekt heel goed in beelden Ad. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Brandon

Quote from: Audiofiel on September 27, 2005, 08:42:47
Of misschien ben je wel op zoek naar een Classé,
En alledrie een prima match met Dynaudio.

Om hier nog even op terug te komen, zoals reeds gezegd in vergelijk met de Graaf GM50 kon de Classe mij niet bekoren. Ik vond dat de classe aan dynamiek miste en daarom aan betrokkenheid miste.

Mvg,

Brandon 
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

Audiofiel

Quote from: Brandon on September 29, 2005, 18:23:52
Om hier nog even op terug te komen, zoals reeds gezegd in vergelijk met de Graaf GM50 kon de Classe mij niet bekoren. Ik vond dat de classe aan dynamiek miste en daarom aan betrokkenheid miste.

Welke Classé was dat? Vooral in gebalanceerd win je aan dynamiek en bovenal klinken de zwaardere stukken beter (maar dat is bij veel versterkermerken het geval natuurlijk).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Brandon

Quote from: Brandon on September 25, 2005, 08:21:54
Gisteren bij Sound Galery te Groningen op Dynaudio 1.4 en Kimber bekabeling  een Classe CAP2100 gehoord

Vooral geluisterd met Rebecca Pidgeon, Tuck en Patti, Eva Cassidy en Live.

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

Audiofiel

Ja, de geïntegreerde vind ik zelf ook ietsje minder fraai (ken daarvan alleen de voorganger CAP-100)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.