Lavardin / Graaf / Chord / Tag McLaren shootout

Started by FrankB, May 17, 2005, 09:12:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankB

Quote from: eric_audio on May 17, 2005, 18:36:24
Het is toch niet zo dat je de SPM 1200B er niet bij wilt hebben he?   ;)

Die wil ik er meer dan graag bij hebben! En die wil ik ook nog steeds graag het signaal van de Wadia horen versterken, wanneer prikken we daar eens een datum voor?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Quote from: advr on May 17, 2005, 16:06:20

van Mahler heb ik ze alle 9 1/2 (de 10e als een halve symf gerekend) (veel van Haitink) ;D ;D ;D ;D
en van bruckner een stuk of 8.  ;D

laat maar komen!! dat wordt genieten maar of dat voor "de rest" ook geldt.... 8) 8) 8)

Ad.

Ik heb van Mahler de complete box van Eliahu Inbal met het Radio Synfonieorcherster Frankfurt (in de kruidvat-uitvoering, niet de ongeveer vijf tot zes keer zo dure 'oude' Denon-uitvoering, overigens identiek want Brilliant heeft het Denon-label opgekocht een poos terug), dit is één van de beste uitvoeringen volgens de pers (ik vind hem ook goed trouwens ;) ;D).
Daarnaast heb ik een aantal 'losse' Mahlers, om er wat te noemen:
Mahler 2, 3, 5, 9 en 10 door Chailly, 2 door Klemperer, 5 door Von Karajan, 5 en 7 door Boulez en ik geloof dat ik er nog wel wat heb maar dat kan ik zo uit mijn hoofd niet zeggen. Zoals je ziet ben ik nogal Mahler-fan ;D
Bruckner idem, ik heb de Jochum-box (nee, niet de Kruidvat dit keer ;D maar de Deutsche Grammophon) en daarnaast heb ik een paar losse Bruckners door met name Furtwängler.
Ik heb ook wel wat lichter symfonisch werk hoor, Dvorák Negen bijvoorbeeld door Harnoncourt, door Kreizberg (op Pentatone, bijzonder goeie opname!), door Kondrashin en door Ivan Fischer (niet te verwarren met Adam Fischer, dat is dacht ik zijn broer).
Beethoven heb ik ook wel, door Von Karajan (de 1963-uitvoering, dus DE uitvoering van Beethoven ook weer, daar kwam ik dus ook achteraf achter ;D), van Beethoven heb ik niet veel los, 3 door Klemperer, 5 en 7 door Kleiber (mono) en 9 door Rattle (vind ik iets minder goed eigenlijk in vergelijking met Von Karajan) en nog de complete serie symfoniën door Furtwängler (deze is trouwens minder geschikt voor de shoot-out, want hoewel de uitvoering bijzonder is is de opname dat niet bepaald, wellicht interessant om te horen hoe ie dat doet maar het zijn mono-opnames en ook nog eens matig opgenomen).
Wat heb ik qua symfonisch werk verder nog, tsja...
Rachmaninov en Tchaikovsky.
Ik heb wel heel veel symfonisch werk gehoord (wissel cd's uit met iemand die nog iets meer dan mij heeft ;D) maar heb zelf niet echt bijzonder veel kleinere componisten, zoals een Rautavaara om maar iets te noemen :)
Van Mozart en Haydn heb ik bewust geen symfonisch werk (voor mij wordt symfonisch werk pas interessant als we de Romantiek in gaan en dan zoals je kunt zien bij voorkeur laat-romantisch).

Wat betreft piano kan ik jullie van een keur van werken en pianisten voorzien, daar zijn bijvoorbeeld Yundi Li, Hélène Grimaud (die cd gaat sowieso mee ;D of ie nu gedraaid wordt of niet ;D ;D ;D), Richter, Volodos, Zimmerman, Brendel, Gould en vooral niet te vergeten de grote maar ietwat megalomane (aan het eind van zijn leven dan) pianist der pianisten Vladimir Horowitz.
Qua componisten moet je dan denken aan voornamelijk Rachmaninov en Chopin. Daarnaast heb ik nog van allerlei componisten (van Domenico Scarlatti tot Bach tot Bartók qua stijl en periode), maar daar heb ik dus kleinere stukken van.

Voor de rest heb ik nog wel wat opera's, Wagners Tristan und Isolde door Karl Böhm en de complete Ring door Janowski en Staatskapelle Dresden, evenals Cavalleria Rusticana (van Mascagni) en Il Pagliacci (Leoncavallo) door Serafin (een Decca Double is dat) op cd, daarnaast nog het een en ander op dvd.
Daarnaast heb ik nog van allerlei uiteenlopende werken van grote en kleine componisten.
Zoek je iets bijzonders, laat het dan weten, ik heb genoeg en kan alles meenemen.

O ja, vooral niet vergeten: Stravinsky! Le Sacre du Printemps door Gergiev en door Stravinsky zelf. Beide buitengewoon mooie opnames en de Gergiev-versie laat met een stel stevige luidsprekers (de Infinity Beta's bijvoorbeeld ;D) je broekspijpen letterlijk wapperen bij het tweede deel ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

eric_audio

Huh? Kan Ad 25 juni nu ook niet? Jammer......
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

garmtz

Quote from: beunky on May 17, 2005, 19:33:09
Ik heb van Mahler de complete box van Eliahu Inbal met het Radio Synfonieorcherster Frankfurt (in de kruidvat-uitvoering, niet de ongeveer vijf tot zes keer zo dure 'oude' Denon-uitvoering, overigens identiek want Brilliant heeft het Denon-label opgekocht een poos terug), dit is één van de beste uitvoeringen volgens de pers (ik vind hem ook goed trouwens ;) ;D).

(...)

O ja, vooral niet vergeten: Stravinsky! Le Sacre du Printemps door Gergiev en door Stravinsky zelf. Beide buitengewoon mooie opnames en de Gergiev-versie laat met een stel stevige luidsprekers (de Infinity Beta's bijvoorbeeld ;D) je broekspijpen letterlijk wapperen bij het tweede deel ;)

Respect voor jouw klassiek-collectie...

B.J.

Quote from: eric_audio on May 17, 2005, 20:56:00
Huh? Kan Ad 25 juni nu ook niet? Jammer......

Volgens zijn post kan hij wel?

advr

Quote from: eric_audio on May 17, 2005, 20:56:00
Huh? Kan Ad 25 juni nu ook niet? Jammer......

Hoi Eric,

Op het moment dat ik 25 juni doorgaf dat ik niets had valt er post op de deurmat met de uitnodiging voor een bruilpoft van de overburen voor de gehel dag en juist op de zaterdag, dus die valt ook al weer af.  :P

zo heb je niets, zo zijn alle weekend vol..... :-[ :-[

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#31
Quote from: beunky on May 17, 2005, 19:33:09
I
O ja, vooral niet vergeten: Stravinsky! Le Sacre du Printemps door Gergiev en door Stravinsky zelf. Beide buitengewoon mooie opnames en de Gergiev-versie laat met een stel stevige luidsprekers (de Infinity Beta's bijvoorbeeld ;D) je broekspijpen letterlijk wapperen bij het tweede deel ;)

Starwinsky dat heb ik ook, weet effe niet van wie, maar op LP en wonderschone uitvoeringen ;D ;D
Moet wel even boven lijken van wie. Ik heb nl. niet alles beneden staan. ;D

Maar zoveel verschillnde uitvoeringen hen ik helaas niet, maar zou best eens andere uitvoeringen willen horen. 8)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: Bas Janssen on May 17, 2005, 21:10:37
Volgens zijn post kan hij wel?

toen nog wel, nu niet meer. die dag uigenodigd voor een bruiloft..... :o :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

B.J.

Quote from: advr on May 17, 2005, 21:54:34
toen nog wel, nu niet meer. die dag uigenodigd voor een bruiloft..... :o :o :o

edit dan reply 2 even. Al die onduidelijkheid  ;D ;D

beunky

Quote from: advr on May 17, 2005, 21:53:18
Starwinsky dat heb ik ook, weet effe niet van wie, maar op LP en wonderschone uitvoeringen ;D ;D
Moet wel even boven lijken van wie. Ik heb nl. niet alles beneden staan. ;D

Maar zoveel verschillnde uitvoeringen hen ik helaas niet, maar zou best eens andere uitvoeringen willen horen. 8)

Ad.

Je zegt het maar, wat betreft Mahler kan ik je zeer zeker de 5e door Boulez aanbevelen, de 2e door Klemperer is ook een bijzonder werk.
Je kiest maar ;D
Uiteraard in overleg met de rest ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: Garmt on May 17, 2005, 21:08:23
Respect voor jouw klassiek-collectie...

Dank je, als je bepaalde voorkeuren heb hoor ik het heel graag :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

#36
Even voor de duidelijkheid, ik heb sterke voorkeur voor 18 juni ipv 9 juli omdat we half juli over gaan naar ons nieuwe huis (ons = mijn ouders en ik voor de duidelijkheid ;) ;D).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

myself

ga je nog tribune plaatsen verkopen ?  ;D ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

eric_audio

Quote from: FrenkB on May 17, 2005, 19:10:20
Die wil ik er meer dan graag bij hebben! En die wil ik ook nog steeds graag het signaal van de Wadia horen versterken, wanneer prikken we daar eens een datum voor?

Daar PM'en we wel over. Moet er dan nog vergeleken worden? Voorversterkers, interlinks, luidsprekerkabels (Red Dawn vs. QED Silver Anniversary bijv.)?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Quote from: beunky on May 17, 2005, 22:45:13
wat betreft Mahler kan ik je zeer zeker de 5e door Boulez aanbevelen

heb ik ook, is zeker speciale uitvoering....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: FrenkB on May 17, 2005, 19:10:20
Die wil ik er meer dan graag bij hebben! En die wil ik ook nog steeds graag het signaal van de Wadia horen versterken, wanneer prikken we daar eens een datum voor?

een chootout binnen een chootout???    :o :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on May 18, 2005, 07:39:38
een chootout binnen een chootout???    :o :o :o

Laten we dat maar niet doen, dan vallen er zoveel slachtoffers :P

Maar nu is er duidelijkheid, en ziet het er naar uit dat het 9 of 16 juli gaat worden (afhankelijk van Garmt z'n charmante eega :D). Ik vind het erg jammer Eric dat je er dan eventueel niet bij kunt zijn (mocht het de 9e worden kun je wellicht een deel meemaken?) maar ik wil erg graag de Graaf erbij hebben en daarvoor hebben we Ad nodig (hij mag 'm ook af komen geven uiteraard  >:D).

Beunky ik hoop dat die twee zaterdagen geen onoverkomelijk probleem voor je gaan veroorzaken?

Gr, Frank
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: FrenkB on May 18, 2005, 07:55:03
maar ik wil erg graag de Graaf erbij hebben en daarvoor hebben we Ad nodig (hij mag 'm ook af komen geven uiteraard 

Gr, Frank

hahahahaha, afgeven, die is gek..... 8) 8) 8) 8) 8) 8)

jij geeft Marna toch ook niet af!! :-[ :-[ :-[
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on May 18, 2005, 08:01:47
hahahahaha, afgeven, die is gek..... 8) 8) 8) 8) 8) 8)

jij geeft Marna toch ook niet af!! :-[ :-[ :-[

Als ik moet kiezen ....  ;D ;D ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: FrenkB on May 18, 2005, 08:05:39
Als ik moet kiezen ....  ;D ;D ;D

ik zal Marna even een SMS-je sturen...... ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

beunky

Quote from: FrenkB on May 18, 2005, 07:55:03
Laten we dat maar niet doen, dan vallen er zoveel slachtoffers :P

Maar nu is er duidelijkheid, en ziet het er naar uit dat het 9 of 16 juli gaat worden (afhankelijk van Garmt z'n charmante eega :D). Ik vind het erg jammer Eric dat je er dan eventueel niet bij kunt zijn (mocht het de 9e worden kun je wellicht een deel meemaken?) maar ik wil erg graag de Graaf erbij hebben en daarvoor hebben we Ad nodig (hij mag 'm ook af komen geven uiteraard  >:D).

Beunky ik hoop dat die twee zaterdagen geen onoverkomelijk probleem voor je gaan veroorzaken?

Gr, Frank

Ik zal zodra we de datum definitief hebben wel overleggen, denk dat het wel moet lukken (maar dan wel bij voorkeur de 9e, de kans is vrij groot dat we in de week van de 16e daadwerkelijk gaan verhuizen).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

#47
Quote from: advr on May 18, 2005, 08:41:27
ik zal Marna even een SMS-je sturen...... ;D ;D ;D

Gelukkig hebben m'n Auditor's nog geen mobiele telefoon :P

Quote from: beunky on May 18, 2005, 08:44:05
Ik zal zodra we de datum definitief hebben wel overleggen, denk dat het wel moet lukken (maar dan wel bij voorkeur de 9e, de kans is vrij groot dat we in de week van de 16e daadwerkelijk gaan verhuizen).

Prima, ik hoop asap de definitieve datum te kunnen vaststellen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Quote from: FrenkB on May 18, 2005, 08:44:57
Gelukkig hebben m'n Auditor's nog geen mobiele telefoon :P

Tegen de tijd dat ze een jaar of vier, vijf zijn begint dat al wel te komen, wacht maar af ;) ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Quote from: beunky on May 18, 2005, 08:49:17
Tegen de tijd dat ze een jaar of vier, vijf zijn begint dat al wel te komen, wacht maar af ;) ;D ;D ;D

:D