Next Generation DVD-Formats

Started by Bo_Jolais, March 6, 2002, 14:35:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bo_Jolais


Also, we're reposting a chart from the EETimes which might help all of you to make better sense of what's being considered (format-wise) for the next generation of DVD disc, specifically for high-definition.

              

Bron : http://www.eetimes.com/sys/news/OEG20020301S0091

Marco

#1
Jammer dat er geen 100% gegarandeerd tijdspad bijstaat. Als consument kun je weer eens niks anders doen dan afwachten.
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

J.A.F._Doorhof

#2
HEAVY pre- en post processing.

Volgens mij gaan we richting S-VCD technieken, het beeld dat ik nu met de PSM-1 of HT-PC zie komt al heel dicht bij HD-TV in de buurt, het mist alleen die superfijne details. Ik hoop niet dat we dat gaan verliezen.

Compressie is gewoon geen goed ding.

Aan de andere kant, riepen de meeste van ons ook te roepen dat DVD NOOIT de LD kon verslaan omdat de DVD een gecomprimeerd systeem is, en LD niet. Tja, we zien wat daar van gekomen is  ;).

Ik hoop dat ze nog een tijdje wachten met HD-DVD, totdat MPEG-4 HD echt up to par is met MPEG-2 Standaard.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jiri

#3
Hmmm,

Volgens mij moeten we met MPEG4 niet in zee gaan. (zelfs als deze uitontwikkeld is!?)
We moeten denk ik streven naar de BlueRay disc met MPEG2 compressie op een hogere bitrate. En dit alles in een hogere resolutie. Dan pas echt heb je een geweldige disc.

Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

#4
Tja, dat mogen we dan wel willen, maar we zullen er extreem hard voor moeten strijden dan, want de bonzen van het consortium die dit allemaal bepalen hebben de macht om te kiezen en die gaan op dit moment voor MPEG4 op dezelfde drager.

Jiri

#5
Hmmm,

Ja dat is dan niet zo mooi he, want een echte hele grote stap voorwaards is het niet. Misschien in beeldkwaliteit gaan we er wel op achteruit. En dan vind ik dat je dan maar beter helemaal geen opvolger maakt, maar gewoon bij het oude product blijft.
Upgraden heeft alleen maar zin als je er daadwerkelijk met hele grote sprongen op vooruitgaat, niet?
voorbeeld CD -> SACD

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

#6
Tja,

Ik heb natuurlijk ook mijn bedenkingen bij MPEG-4, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook bij de introductie van DVD riep dat het niets zou worden in vergelijk met LD omdat er een compressie norm gebruikt werd, gelukkig heb ik ongelijk gekregen.

Laten we eerst maar eens kijken wat het resultaat wordt als MPEG-4 ECHT gebruikt gaat worden, dus met een zeer hoge bitrate. Vergeet niet dat MPEG-2 met een lage bitrate er ook niet uitziet, waarschijnlijk nog wel slechter dan MPEG-4 met dezelfde bitrate.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"