Forum zeer traag!!!

Started by SiR-ROUND, March 30, 2002, 22:51:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bram

#25
wil ook niet zeuren, maar ik geef alleen maar aan dat er iets drastisch is veranderd. Het duurt nu meer dan 10sec voordat een pagina wordt geopend. Heb ook avsforum.com geopend en dat vliegt over het scherm.  Dus het lijkt me niet aan mijn verbinding te liggen...

Ik was juist zo blij met de nieuwe provider/forum maar nu lijkt het weer op Xorbit.

Maar het komt vast wel weer goed...

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

Stevie

#26
Denk toch dat je het in de ICQ sectie moet zoeken. Bij elke gebruiker die in zijn memberpage zijn ICQ nummer heeft opgegeven wordt in de pagina (deze dus) een call naar  web.icq.com geplaatst. Hierbij wordt gekeken of de betreffende gebruiker online is (in ICQ) en er wordt een corresponderend ikoontje teruggegeven zodat we dat hier ook kunnen zien.

Hiermee is wel een klein probleempje. Je (Frank) kan dat niet uitzetten. Je kan wel configureren of je de pic of de tekst of  het geslacht van de members kan zien (in te stellen in Settings.pl) maar dat heeft dus geen effect op de icq calls die ik net beschreef.

Op deze pagina dus 5x een reply door iemand met een ICQ registratie, en dus 5x een icq call.

Mijns inziens overbodig en in elk geval traag. die website van icq is volgens mij helemaal niet zo snel, en ik zie dus inderdaad mijn arme browsertje niet zozeer op htforum data, maar op icq data wachten.

Dat wordt met de hand patchen dus :D

Over de initiele delay het volgende. Het zou kunnen dat de webserver setup niet optimaal is. Wat is de config? Ik weet dat (op linux in elk geval) apache op twee verschillende manieren met perl-sites (zoals YABB) kan omgaan. De ene is inline met de main apache webserver, de andere manier is als een dedicated perl nevenproces NAAST de main webserver. De laatste setup zou een dramatisch betere performance moeten geven. Maar zoals ik al zei ik ken de setup niet, dus wellicht is dit al getuned. Als hier de eerste setup wordt gebruikt is de 2sec delay te verklaren: apache moet dan perl opstarten, bestandjes compileren en dan pas uitvoeren...

In apache zelf valt wellicht ook nog een en ander te tunen aan min#, max# en #standby server threads...

Gr,
Steef

PS ik weet niet hoe je bovenstaande allemaal precies moet instellen ;D
.signature: file not found

FrankL

#27
Als ICQ de oorzaak is, en je kunt dit niet uitzetten, kunnen we iedereen vragen om zijn ICQ nr weg te halen.
Je kunt het nr. dan bijv. in je signature opnemen of zo.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

SiR-ROUND

#28
Gefeliciteerd met je goud!

FrankL

#29
Dank je  :D  :D

Gold Member. Doet me denken aan die nieuwe Austin Powers titel. Ik weet niet of dit nu zo'n goede term is  ::)

 ;D
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#30
Dat kan ik WEL veranderen  ;D

Ik heb wel een PL bestand dat ICQ pager heet.
Ik kan er eens induiken wat dat is.

Het zou inderdaad wel eens het probleem kunnen zijn.
Want gewoon openen gaat bloedje snel hier, maar de topics zijn inderdaad trager.

Ik zal een admin mail uit laten gaan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Stevie

#31
Nope, you cant . Ik was er nml al ingedoken  :-[

Die ICQPager module is alleen voor het pagen van een icq member. Dan heb je dus al op het icq ikoontje van een member geklikt in een forumpagina. Deze forumpaginas worden elders opgebouwd en daar wordt alleen gekeken of er ICQ info in de member profile zit...

Ik kan alleen niet zo snel vinden welke file dat nu precies is >:(

Gr,
Steef
.signature: file not found

Stevie

#32
Ik moet zeggen dat, nu velen hun ICQ verwijderd hebben (waaronder de massaposters  ;D), de boel een stuk vlotter is geworden...

Gr,
Steef
.signature: file not found

SiR-ROUND

#33
Hmmm...

Ik zit nu op het werk... Valt weinig over de snelheid te zeggen overdag...

Maar... Ik heb m'n ijzekjoe verwijderd...

 ;)

RuudG

#34
Ik durf het bijna niet te zeggen  :P
Maar de snelheid van het forum vind ik meestal erg traag. Niet te vergelijken met bv. het dvdforum.nl en ook zelfs niet met Amerikaanse fora als AVS en hometheaterforum.com. Heb ik hier nu als enige last van?

Ruud

FrankL

#35
Het is ook bij mij een stuk trager dan andere forums.
Niet zo dat er niet mee te leven is, maar snel is anders.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

MrPink

#36
Tsja inderdaad, snel is anders...
Op zich wel mee te leven hoor, maar als het sneller zou kunnen, zou dat wel fijn zijn :)

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

#37
Dansende kip wil ook niet helpen...

:D

PM

#38
mmm... misschien zou t ook wel te maken kunnen hebben met gelinkte avatars... lijkt me ook niet goed voor de performance...
Kan je het niet zo configureren dat je avatars altijd laat uploaden?
Groeten, Peter

SiR-ROUND

#39
Kan zeker, lijkt me... Een excotische avatar...

De meeste forums doen inderdaad aan uploaden... Is ook wel zo vrienbdelijk voor mensen met eigen plaatje maar geen webspace...

Mazl.

MrPink

#40
Gelukkig is het maar een heel klein kippetje ;)
Maar het zou zeker kunnen schelen als alle avatars op de site zelf staan, tenzij de snelheid van de site zelf de bottleneck is.

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

#41
Ik heb wel een mod gevonden waarmee je als bezoeker kan kiezen om te laden ZONDER avitors, dus die zal ik in de loop van de week eens installeren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#42
Mischien een goede tip.

Waar ik achter gekomen ben is dat als ik meerdere vensters open heb staan met het forum in één dat altijd de andere vensters (of outlook) voorrang krijgen, pas als die zijn geladen knalt het forum erin.

Als ik alles dat met internet te maken heb uit heb staan behalve explorer met het forum dan gaat alles een stuk sneller.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#43
CENSUUR!!!

Niet doen Frank!

NEEEEEE!!!

Zonde van m'n plaatje...

Enne Oscar...

Tis nu al de 2de x dat ik je pak op je kippetje... Sorry ;D



 ;) ;)




SiR-ROUND

#44
Dat laatste lijkt me dan meer een probleem bij jou Frank...

Ik heb altijd meerdere vensters openstaan, maar bij andere fora zijn er geen problemen...

Stevie

#45
Toch kan ik mij niet voorstellen dat gelinkte avatars een echt probleem kunnen vormen. Het zijn referenties naar images... Worden die niet door je browser gecached? Ik zie in elk geval bijna nooit  vertragingen door calls naar websites met avatar-links
.signature: file not found

_pm

#46
zo werkt t bij mij ook... alle andere vensters gaan wel snel... maar het gaat niet rete traag... maar gewoon minder snel als andere fora

J.A.F._Doorhof

#47
Het is niet een probleem van alleen ons forum. ALLE YaBB forums hebben dit "probleem", ze zijn gewoon erg beschaafd en laten andere voor gaan  ;D.

Zonder gekheid, ik ben ermee bezig.
De patch voor het weglaten van de avitors kun je per persoon instellen in je profiel, we kunnen het altijd eens proberen.

Bij deze Yabb, wordt alles gecached op de server van de provider om dan in één burst afgeleverd te worden, de cache van je IE kan dus wel eens NIET gebruikt worden. Maar dat zoeken we nog uit.

Op zich is er goed mee te werken, maar als ik nog ergens wat snelheid weg kan toveren (ICQ werkte al redelijk) dan zal ik dat niet nalaten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"