Forum zeer traag!!!

Started by SiR-ROUND, March 30, 2002, 22:51:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

SiR-ROUND

:'(

As we speak, doet een pagina er minstens 2 minuten over om te laden...

What's up?


RuudG

#1
Aaarghh, ik durfde het eigenlijk niet te zeggen, maar ik merk ook dat er momenten zijn (vandaag bv) dat de boel erg traag is. Is dit de wraak van xsorbit?

SiR-ROUND

#2
Zal wel aan de server liggen hoop ik?


HJ

#3
nee he,toch niet weer? :o

J.A.F._Doorhof

#4
Ik weet het niet,
Ik heb gisteravond een mailtje naar Mevers verstuurd.

Ik zal ze na het weekend eens bellen, wat er aan de hand was, dit was trouwens de eerste keer dat ik iets merkte.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Profisound

#5
Hier ook zo langzaam als de pest op dit moment en gisteren ook! :(
Wel jammer ,het begon zo lekker snel!

J.A.F._Doorhof

#6
Op dit moment is het aan deze kant weer net zo snel als in het begin.

Als het NU bij jouw langzaam is moet het ergens anders aan liggen. Alleen de response tijd is iets trager. MAW het duurt 2 seconden voordat hij begint met laden, maar dan blaast hij op volle snelheid.

MvrGr.
Frank

PS.
Andere mensen NU problemen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineBarkoos

#7
het afgelopen uur (of twee) is het forum bij vlagen erg traag. Xsorbit-snelheid zal ik maar zeggen.

Hopelijk kan hier nog wat aan gesleuteld worden, moet volgens mij vlotter kunnen dan dit.

Gr.
Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

J.A.F._Doorhof

#8
Zo erg als bij Xsorbit heb ik het nog niet gehad.

Maar ik zal Dinsdag eens gaan bellen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#9
Het is momenteel ook erg traag hier. Xsorbit traag bedoel ik :'(

SiR-ROUND

#10
Okay, hij loopt nu wel weer goed, maar vanwaar die 2 sec responsetijd?

Vind ik zonde...

J.A.F._Doorhof

#11
Als ik op mijn "speedometer" kijk, dan zie je een request uitgestuurd worden, dat duurt dan ongeveer 2 seconden soms iets langer, en dan knalt ineens full-speed de hele pagina erin.

Ik zal dat dus eens navragen wat het kan zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#12
Ja graag, het was anders... Maar vooral het doorgaan na een post duurt lang, meer dan 2 sec.

btw. Ik heb fast ADSL en zeg het niet zomaar, ik heb andere sites getest...

We willen het allemaal goed hebben toch?

Ik wil niet te bitchin' overkomen nl...

 :-/

SiR-ROUND

#13
? Pregnant dog? Tja, blijft wel dezelfde betekenis...

Anyway, momenteel is het goed trouwens, maar waarschijnlijk ben ik de enige op het web momenteel?

 :D

logix

#14
Bij mij is het nooi echt enorm snel geweest, maar het werkt wel snel genoeg. Beetje geduld is vaak ook een schone zaak.... :)

Grt,
Ruud

MrPink

#15
Het is nu (relatief) erg snel: 1 seconde wachten en dan komt de pagina. Meestal is het 2 of 3 seconden wachten, zoals Frank al aangaf.

Overigens betekent 'bitch' niet 'pregnant dog' cq 'zwangere hond', maar gewoon 'teef'. Als ik begrijp waar het over gaat, tenminste. :)

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

#16
Nou ik had gewoon b.i.t.c.h. staan, maar dat is wel teef ja...

 ;)

MrPink

#17
Heee, er is dus censuur! :o
Ik had eerst namelijk ook b.i.t.c.h staan...bah!  :-X

Groetjes,
Oscar

Stevie

#18
Hmm  ik zie twee mogelijke oorzaken...

De ene kan alleen als het forum op M$ draait en als wij een niet-M$ webbrowser gebruiken. Het schijnt dat een M$ IIS server vertraagt als een niet-M$ browser een pagina probeert op te vragen. Wellicht is dit een broodje-aap maar zeker weten doe ik dat niet. Maar goed, deze site draaide toch op PHP en MySQL? Waarschijnlijk een Linux bakkie dus ;-)

Andere mogelijke oorzaak: Elke keer als een pagina wordt geladen zie ik een bak requests naar ICQ.com. Daarnaast elke keer een batterij plaatjes (>50(!)) . Nu denk ik wel dat die plaatjes door de browser worden gecached, dus dat zit wel goed. Maar die ICQ calls zorgen denk ik wel voor problemen. Wordt daar live-ICQ-status vandaan gehaald? Wel leuk, maar  in mijn ogen een wat nutteloze toevoeging. Dat ik vanaf een memberpage kan doorschakelen naar een ICQ kan ik mij nog voorstellen, maar niet via elke forum-pagina.

Zit ik hiermee fout of kan dit een oorzaak zijn?!

Gr,
Steef
.signature: file not found

J.A.F._Doorhof

#19
Dat laatste zou inderdaad kunnen.

Maar dat kan ik NIET uitschakelen.
Hoewel ik daar wel eens naar kan kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#20
Werkt het zo beter ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bram

#21
Frank, ik vind het weer opmerkelijk langzaam voordat je weer op nieuwe pagina komt. Ik heb een cistron Maxx (7800 kbps) en tot voorkort was htforum uitstekend leesbaar. Nu zit er een vervelende vertraging in... Ik hoop dat je er iets aan kunt doen? Of zijn we te snel verwend na de wisseling?

Groeten, Bram

QuoteWerkt het zo beter ?

MvrGr.
Frank
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

#22
Ik snap het niet.

Ik moet hier ongeveer 2-3 seconden wachten en dan knalt het erin. Ik heb even bij wat andere YaBB boards gekeken en ze hebben dat allemaal.

Waarschijnlijk toch iets met de ICQ opdrachten.

Maar om te spreken van traag ?
Dat is overdreven.....  ;)

Ik blijf wel zoeken naar een oplossing.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

#23
Het forum is niet echt snel maar zeker niet traag hoef maar een paar tellen tewachten voor dat er een nieuwe pagina ge opend wordt

SiR-ROUND

#24
Nogmaals Frank, het is echt niet om te b.i.t.c.h.e.n. maar vandaag was het weer traag...

Het feit dat de pagina snel laadt doet me niet zoveel, die 2/3 seconden blijven vervelend... Ik heb dit topic ook geopend omdat het ineens opviel... In den beginne kan ik mij niet herinneren dat die delay erin zat...

Kan een bugje zijn qua activity ofzo... Misschien inderdaad de gadgets zoals ICQ?

Blijft vreemd dat volgens mij m'n modem niks doet een bepaalde tijd voordat de page geladen is...