Niewe dreambox is op komst de DM8000

Started by Movievault, May 12, 2005, 09:35:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Nee, HDMI betekend betalen voor een licentie en verplicht HDCP (naast het feit dat dit geld kost, beperkt dit het gebruik van educatieve images) DVI zit er wel op en met een DVI naar HDMI kabel is dit al weer opgelost ;)
JBL PRX Power!

pietnoeck

geen HDCP , dit wil zeggen dat deze box waardeloos is voor HDTV, tenzij je de ganse dag naar loops van 20 minuten wil kijken.

Jammer, een gemiste kans.

Raphie

Neeheeehhhhhh HDCP is een beperking, de alternatieve firmware lost dit allemaal op ;)
Je wilt de grootste hobbybox toch niet beperken met allerlei copyrestrictions? HDCP is inmiddels al weer gekraakt en emulatie is het toverwoord ;) wacht maar af en je zal zien dat het allemaal SUPER uitpakt ;D
JBL PRX Power!

wrs

We wachten maar weer af :-\
800 euro en geen hdmi of harde schijf, ik zit persoonlijk niet te wachten op 4 tuners maar wil HD uitzendingen zien ^-^
Voorlopig alleen nog maar geruchten en een paar indrukken van een prototype.
Als het maar niet zolang gaat duren als de opvolger van "Duke Nuke'm"  ;D


pietnoeck

En zijn er al fysische bewijzen van deze kraak ?????

The Forest Stars

Quote from: Raphie on September  3, 2006, 13:51:52
DVI zit er wel op en met een DVI naar HDMI kabel is dit al weer opgelost ;)
En het geluid dan? Dan "moet" je er dus een versterker tussen zetten, en daarom had er een HDMI op moeten zitten.

bart_nl

Quote from: The Forest Stars on September  3, 2006, 21:57:27
En het geluid dan? Dan "moet" je er dus een versterker tussen zetten, en daarom had er een HDMI op moeten zitten.
je kunt geluid voor TV ook via tulpjes aansluiten en digitaal naar de versterker. Of als de box digitaal coax en optische uitgang heeft doe je een naar TV en ander naar versterker. Ik zie het nadeel in het feit dat je twee kabels (video / audio) naar je TV hebt lopen. Verder heeft DVI ipv HDMI m.i. geen nadelen. Mechanisch heeft DVI stekker mijn voorkeur.


The Forest Stars

Quote from: bart_nl on September  3, 2006, 22:11:55
je kunt geluid voor TV ook via tulpjes aansluiten en digitaal naar de versterker.
Moet je TV wel Audio in hebben :-\ Laat mijn Pio 434 dat nu net niet hebben :'( :'(  Ik vind het dus vooral jammer.......meer niet.

BjornG

Quote from: The Forest Stars on September  4, 2006, 07:55:42
Moet je TV wel Audio in hebben :-\ Laat mijn Pio 434 dat nu net niet hebben :'( :'(  Ik vind het dus vooral jammer.......meer niet.
Dat hebben ze allemaal via de scart ingang.

stevie2

Nou maar hopen dat die dm8000 niet voor deutsche mark staat.

nu even een leken vraag, wel het een en ander gehoord over een dreambox maar is er wel mee te werken of ben je dan echt dagen aan het kl*ten om hem werkend te krijgen.
ik heb nu een gewone sat ontvanger, niet te vergelijken ongetwijfeld maar waarom zou ik een dreambox kopen ipv een gewone sat receiver.
sorry voor een vast en zeker stomme vraag maar hoop wel op antwoord van iemand.
vr gr steven  ???[

Raphie

Quote from: stevie2 on September 10, 2006, 18:38:21
Nou maar hopen dat die dm8000 niet voor deutsche mark staat.

nu even een leken vraag, wel het een en ander gehoord over een dreambox maar is er wel mee te werken of ben je dan echt dagen aan het kl*ten om hem werkend te krijgen.

Dagen? wat dacht je van weken?!? begin maar vast met inlezen ;D
JBL PRX Power!

BOUBOU

Quote from: Raphie on September 10, 2006, 18:43:35
Dagen? wat dacht je van weken?!? begin maar vast met inlezen ;D

Met de juiste connecties is er echter binnen een kwartier gefixt  ;D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Raphie

Een cardshare opzetten gaat idd in 10 min (als je weet wat je doet) TS weet dit dus niet, heeft geen vestand van Linux en Images.
JBL PRX Power!

Rence

Quote from: BOUBOU on September 17, 2006, 01:24:48
Met de juiste connecties is er echter binnen een kwartier gefixt  ;D

Sterker nog, de juiste leverancier,aansluiten en klaar :)
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

PeterPan

Quote from: myself on September  3, 2006, 11:57:07
Dream Multimedia zal Enigma 2 als basis binnen Linux gaan gebruiken. Verder zal de ontvanger uitgeleverd gaan worden met twee MPEG4/DVB-S2 satelliettuners. Er komen losse, insteekbare, tunergedeelte op de markt waarmee ook digitale kabel en terrestoriale televisie ontvangen kan worden. In totaal kunnen er 4 tuners in de Dreambox DM8000 geplaatst worden. Opmerkelijk nieuw detail, dat Dream Multimedia vandaag bekend maakte, is dat de ontvanger beschikt over maar liefst 4 Common Interface (CI) sloten. Daarnaast zijn er nog drie USB aansluitpunten aanwezig.

Zou dit geschikt zijn voor digitale televisie via de kabel (DVB-C) zoals dat nu gangbaar is in Nederland? En HD digitale televisie?
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

nwolsink

Komt dit fabeltje nu nog een keer op de markt  ???
Ik weet nog goed dat werd gezegd 1ste kwartaal 2006, volgens mij bedoelden ze 2007  ;)
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

bart_nl

Quote from: nwolsink on October  7, 2006, 18:25:00
Komt dit fabeltje nu nog een keer op de markt  ???
Ik weet nog goed dat werd gezegd 1ste kwartaal 2006, volgens mij bedoelden ze 2007  ;)
wordt inderdaad begin 2007.

Je kunt van Dream veel zeggen maar tot nu toe hebben ze uiteindelijk wel altijd geleverd wat er beloofd is. Dat je de term '...dit fabeltje...' gebruikt is m.i. daarom niet terecht. Dream is in deze naar huidige maatstaven eerder een positieve uitzondering dan een fabeltjes vekoper.

bart_nl

Wanneer dream nu zou beloven dat er allerlei versies van de 8000 komen zal er wel vaporware tussen zitten. Kleine aanvulling om mezelf tegen te spreken >:D

Rob_Dingen

Hoi

De 8000 is allang klaar alleen de chips ervoor worden niet uitgeleverd eerst de grote merken en dan Dream nog even laten wachten.
Zo gaat dat.

Rob

bart_nl

Quote from: Rob_Dingen on October  8, 2006, 09:33:20
De 8000 is allang klaar alleen de chips ervoor worden niet uitgeleverd eerst de grote merken en dan Dream nog even laten wachten. Zo gaat dat.
allang klaar lijkt mij nou weer wel wat te optimistisch. Voordeel van de delay is hopelijk dat 'ie bij introductie iets verder af is ;)

pietnoeck

met HDMI en HDCP compliant anders is ie nie veel waard.

Raphie

Juist wel  ;D

Indien de juiste EMU's naar E2 geport worden ;)
JBL PRX Power!

BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Don_Paul

Quote from: bart_nl on October  7, 2006, 18:46:51
wordt inderdaad begin 2007.

Je kunt van Dream veel zeggen maar tot nu toe hebben ze uiteindelijk wel altijd geleverd wat er beloofd is. Dat je de term '...dit fabeltje...' gebruikt is m.i. daarom niet terecht. Dream is in deze naar huidige maatstaven eerder een positieve uitzondering dan een fabeltjes vekoper.

Mwoh ... ik heb nog wel een doos waarop staat dat je 7000 Mpeg-4 ondersteunt, die belofte is ook nooit nagekomen.

En er zijn wel vaker modellen aangekondigd die ook nooit op de markt zijn gekomen. Het debacle met de Magic module (wat 'natuurlijk' een ander bedrijf was - yeah, right) die opeens masaal defect raakten staat me ook nog wel bij.

Nee, Dream heeft bij mij niet echt een goede reputatie, ik wacht echt even af hoe de machine gaat werken voordat ik wat aanschaf.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360