Niewe dreambox is op komst de DM8000

Started by Movievault, May 12, 2005, 09:35:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietnoeck

Of bedoel je dat Nederland er niet zal bij zijn? lol ? Door strafschoppen te missen ofzo ??????????????

monthy

#26
Nou misschien deze ontvanger eens in de gaten houden, na een foute start, begint hij al aardig volwassen te worden.

http://www.digitalfernsehen.de/news/news_46603.html

addy

Al iets meer bekend over de 8000, wanneer hij te verkrijgen is ?

etienne

iK ben zelf ook erg geinteresseerd in het hele schotel gebeuren en probeer zoveel mogelijk op de hoogte te blijven; heb op diverse sites van schotelbedrijven gevraagd cq. geinformeerd naar die dreambox 8000. Het antwoord was en is simpel: niemand heeft hierover nog iets gehoord of vernomen.  ???   
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

addy


etienne

Hoi Addy,

Een interessant adres voor alles op het gebied van satelliet e.d. is www.msat.nl

Ben je al in het bezit van een schotel?

:D
grtz. Etienne
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

addy

Hoi Etienne,

Ja ik heb sinds 2 jaar een schoteltje met een philips tuner, dat ding bevalt echter niet zo goed, hoor ook dat het niet zo'n bijster goed ding is, daarom kijk ik verder. Ook wil ik graag meer zenders, vooral ook engelse ontvangen.

Bedankt voor het site adres van msat, ik ga er direct naar kijken.

Vr gR. Ad

BOUBOU

Quote from: addy on November 16, 2005, 21:08:01
Hoi Etienne,

Ja ik heb sinds 2 jaar een schoteltje met een philips tuner, dat ding bevalt echter niet zo goed, hoor ook dat het niet zo'n bijster goed ding is, daarom kijk ik verder. Ook wil ik graag meer zenders, vooral ook engelse ontvangen.

Bedankt voor het site adres van msat, ik ga er direct naar kijken.

Vr gR. Ad

De dreambox is echt wel een aanrader, je kunt er alles mee.
Zo luister in ik naar internet radio, speel ik Mp3 af, en gebruik hem als harddisk recorder.
Binnenkort maar eens op zoek naar een plugin voor internet tv  ::)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Michel

Dat kun je wel vergeten. De Dreambox is niet in staat iets anders af te spelen dan MPEG2, en dat is zonder echte 10Mbit verbinding niet te streamen;)

Back-on-topic: de Dreambox DM8000 is nog niet in ontwikkeling en men is nu nog heel erg hard bezig met de software van de DM7025 waar men naar mijn vermoeden nog zeker 2 maanden hard werk voor nodig heeft.
Mijn demo exemplaar is helaas nog niet eens in staat beeld weer te geven :(

De software is helemaal terug naar november 2002 versie 0.0001 ongeveer ;)
Ze moeten alles herschrijven voor de ATI xillion CPU (MIPS i.p.v. PowerPC) en dat is erg veel werk.

Cheers,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

rijstfj

Nu alle HDtuners een beetje in opkomst zijn, hoe zit het nu met de dm8000 is daar al wat over bekend. Met oog op de WK.



Raphie

Wordt september, na WK dus, maar wel met HDMI + DVI  8)
JBL PRX Power!

rijstfj


edwinvh

Bij mijn gaat de dm8000 alvast op mijn verlanglijstje.  ;D

rijstfj

Dream bewijst op nieuw zijn inovatiekracht. Vandaag presenteerde het bedrijf middels een persbericht zijn nieuwe ontvanger, de DM8000. Al enige tijd circuleerde er geruchten dat Dream met een HDTV ontvanger op de markt zou komen die MPEG4/DVB-S2 aan zou kunnen. Vandaag maakte het bedrijf zelf einde aan alle geruchten die zich de ronde deden en bracht zelf naar buiten dat de eerste op Linux OS opererende HDTV ontvanger in aantocht was.

De DM8000 beschikt over twee MPEG4 DVB-S2 tuners, 2 CI sloten en daarnaast zijn in het concept nog twee tunersloten beschikbaar om naar eigen inzicht tuners extra te plaatsen. Dit kunnen zowel satelliet, kabel of terrestoriale tuners zijn. Daarnaast beschikt de ontvanger over een Compact Flash en Secure Digitaal geheugenkaartlezer.

Ook de aansluitmogelijkheden op de DM8000 zijn indrukwekkend te noemen. Twee scartaansluitingen, S-Video, HDMI en YUV aansluiting. Voor connectiviteit zijn verder drie USB aansluitingen (twee aan de achterzijde en één aan de voorzijde van de ontvanger) en natuurlijk een 100 Mbit Full Duplex netwerkaansluiting.

Ook het opnemen en archiveren van opgenomen bestanden is met de Dreambox 8000 geen probleem. Optioneel kan men in de ontvanger een harde schijf en een DVD brander plaatsen. Verder is er ook de mogelijkheid om een WLAN module in het miniPCI slot te plaatsen. Het toch al indrukwekkende geheel wordt afgerond met een OLED-display.

Dream woordvoerder Tim Zieman zegt in een reactie dat Dream met de DM8000 zijn duidelijke rol als pionier op het gebied van de digitale televisie technologie wil onderstrepen. "HDTV wordt nu nog beter" aldus Zieman. De DM8000 is klaar voor de toekomst. Is klaar voor HDTV op welk digitaal uitzendplatform dan ook, klinkt het uit het Duitse hoofdkwartier van Dream.

Goedkoop zal de DM8000 niet zijn. De verkoopadviesprijs zal rond de 799 euro komen te liggen. De DM8000, die als afmetingen 430 x 80 x 270 mm heeft, zal in de kleuren zwart en zilver verkrijgbaar zijn. Dream presenteert de DM8000 voor het eerst op de ANGA Cable beurs die de komende week gehouden zal worden. De verwachting is dat deze ontvanger in september 2006 voor de consument beschikbaar zal zijn.

Bron:http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1204

BOUBOU

Ik weet nu wel zeker dat deze samen met mijn plasma aangeschaft gaat worden  8)

Nu maar hopen dat de sateliet kanalen snel over gaan op HD  :D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Raphie

Staat ook bij mij op het verlanglijstje, zo gauw als het eerste Gbox compabibe image er is dan koop ik hem direct (misschien ook al wel eerder om hem naast m'n 7000 te gebruiken)
JBL PRX Power!

BOUBOU

Mijn 7000 verhuisd in eerste instantie naar de slaapkamer, dan kan ik eindelijk die marmitek audio/video transmitter er tussen uit gooien  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

hifiman

Quote from: Raphie on June  3, 2006, 21:06:28
Staat ook bij mij op het verlanglijstje, zo gauw als het eerste Gbox compabibe image er is dan koop ik hem direct (misschien ook al wel eerder om hem naast m'n 7000 te gebruiken)
Kwestie van een cross compiler op je linux pc installeren en compilen met die hap  ;D

addy

en, is de nieuwe dreambox er nu al ?

vr gr Ad

searcher

Quote from: addy on August 13, 2006, 15:18:13
en, is de nieuwe dreambox er nu al ?

vr gr Ad

;D

Quote from: Raphie on May  4, 2006, 10:44:33
Wordt september, na WK dus, maar wel met HDMI + DVI  8)

                                                       ;) Searcher




myself

Dream Multimedia toont Dreambox DM8000 op IFA - Geen HDMI aansluiting en HDCP ondersteuning
Artikel geplaatst door Jarco Kriek
Dream Multimedia zal bij de start van de Internationale Funkausstellung (IFA), die morgen in Berlijn start, de in mei 2006 al aangekondigde nieuwe HDTV ontvanger Dreambox DM8000 aan het publiek tonen. Het gaat hier om een prototype van het model. Dit heeft Dream Multimedia vanmorgen in een persverklaring bekend gemaakt.

De Dreambox DM 8000 zal ook gebruik gaan maken van het Linux besturingssyteem. Dream Multimedia zal Enigma 2 als basis binnen Linux gaan gebruiken. Verder zal de ontvanger uitgeleverd gaan worden met twee MPEG4/DVB-S2 satelliettuners. Er komen losse, insteekbare, tunergedeelte op de markt waarmee ook digitale kabel en terrestoriale televisie ontvangen kan worden. In totaal kunnen er 4 tuners in de Dreambox DM8000 geplaatst worden. Opmerkelijk nieuw detail, dat Dream Multimedia vandaag bekend maakte, is dat de ontvanger beschikt over maar liefst 4 Common Interface (CI) sloten. Daarnaast zijn er nog drie USB aansluitpunten aanwezig. Voor digitale overdracht van beeld is er een DVI uitgang aanwezig. Daarnaast zijn naast de gebruikelijke scartaansluitingen ook een YUV beelduitgang aanwezig. De YUV en DVI beelduitgangen kunnen worden gebruikt voor High Definition Television (HDTV).

Opmerkelijk is overigens wel dat HDTV signalen alleen kunnen worden weergegeven van ongecodeerde zenders die daarnaast ook nog eens zonder HDCP kopieerbeveiliging uitzenden. De Dreambox DM8000 lijkt volgens de opgave van Dream Multimedia dan ook niet te beschikken over de licenties voor HDMI en de HDCP kopieerbeveiliging. Hierdoor kan men bijvoorbeeld, ook met een geldig abonnement, niet kijken naar de HDTV uitzendingen van Premiere en de ongecodeerde uitzendingen van de HDTV zender Anixe HD op de Astra 1 satelliet, dit meldt het Duitse blad Sat Und Kabel.

De Dreambox DM8000 zal wel de mogelijkheid krijgen om in de toekomst HDTV programma's van de HDTV zenders die de Dreambox DM8000 kan ontvangen op de optionele harde schijf op te nemen. Hiervoor is de mogelijkheid aanwezig om een SATA harde schijf in de ontvanger te plaatsen. Een 100 Mbit/s ethernetaansluiting maakt het voor de gebruiker mogelijk om de ontvanger in een netwerk te plaatsen. Op een later tijdstip zal Dream Multimedia ook een WLAN kaart voor Dreambox DM8000 lanceren waardoor het mogelijk wordt de Dreambox DM8000 draadloos in een netwerk te kunnen plaatsen.

Wanneer Dream Multimedia daadwerkelijk de Dreambox DM8000 zal gaan uitleveren is nog onbekend. Ook de exacte prijs van de ontvanger en van de extra accesoires is nog onbekend. In een eerder stadium werd er gesproken van een verkoopprijs die rond de 800 euro zou moeten gaan liggen.

Dream Multimedia is op de IFA aanwezig op stand 215 in hal 1.1.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

o ja en:
Bekent is geworden dat alternatieve images ( illegale images ) het hdmi probleem van de 8000 oplost

O0
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Raphie

je bedoelt van DVI > HDMI dan? want er zit zoals ik begrijp geen HDMI stekker op?
JBL PRX Power!

myself

Quote from: Raphie on September  3, 2006, 12:33:04
je bedoelt van DVI > HDMI dan? want er zit zoals ik begrijp geen HDMI stekker op?
dat is me ook niet helemaal duidelijk geworden. heb nog geen foto van de achterkant gezien
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

The Forest Stars

Geen HDMI ??? Dat is toch wel een misser eerste klas :'(