"speciale" kabels voor 100Hz-TV's?

Started by PatrickD, May 11, 2005, 17:38:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PatrickD

In deze topic:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=7996.60

wordt er o.a. gesproken over speciale coax-kabels (waarschijnlijk hetgeen wij in België "de distributiekabel" noemen) die beter beeld zouden geven bij 100Hz-TV's.
Ze zouden voorzien zijn van filters die te herkennen zijn aan de dikkere aansluitingen.

Weet er iemand meer over die kabels? En zorgt dit inderdaad voor beter beeld?

Ik heb de vraag reeds in bovenvermelde topic gesteld, maar geen reacties meer.

bmateijsen

Je bedoelt waarschijnlijk Hirshmann coax kabels??

Groet Bjorn

PatrickD

Ik zou het niet weten,...komen die Hirschmann-kabels dan overeen met de beschrijvingen uit die topic?
En kan ik daar dan ergens meer informatie over vinden?

donron

#3
De bedoelde kabels zijn waarschijnlijk van bandridge/micromel. Deze hebben een verdikking van 3cm lang net na de stekker. Ook worden ze verkocht in een iets betere profigold uitvoering. Hieronder een link naar een plaatje.

http://www.micromel.nl/images/profi_pgv8922.gif

Ze zijn te koop in vrij veel betere audio/videozaken en onderdelenwinkels.

Groet,

Ron


thunderace

De kabels die je bedoelt zijn gewone cai connects met een filtertje. Het filter is intern van ferriet heb ik me laten vertellen. Als je nu een standaard dropveter hebt kan zo'n kabel wel iets beter beeld opleveren. bij bijvoorbeeld expert ben je voor 10-15 euri klaar. Voor die prijs is t wel leuk om t eens uit te proberen.

Bij mij gaf het een iets beter beeld, bij de Nederland 1 logo was de irritante scahduw naast het witte logootje verdwenen, alleen dat was t geld al waard


greetz
Versterker:Marantz sr7012,  BRspeler:Marantz UDD5005, Sub:Xtz 12.17/edge, TV:  pana oled, Frontspeakers: KEF IQ90, Centerspeaker: KEF IQ60c, Surroundspeakers: KEF IQ30

donron

Het verschilt nogal, bij 100Hz loewe tv's ligt er een soort ruis-raster over het beeld als je deze kabels niet gebruikt.


SpeedyAndré

Ik zie het verschil niet tussen de ontvangstkwaliteit van '50Hz' en '100Hz' tv's  ::)
Beide gebruiken dezelfde (cai)kabel en geven dezelfde zenders weer, waarom zou de tuner in een 100Hz tv dan beter moeten zijn of een betere kabel nodig hebben ???
Een betere coaxkabel is voor elke tv aan te raden, zeker bij grotere lengtes.
Ik ga daarom een aantal lange coaxkabels vervangen voor dubbel afgeschermde coax (alufolie en vlechtwerk), dan is het verlies door de kabel iig minimaal.
Nu heb ik nog van de simpele witte coaxkabels met kunststof plugjes die ik zelf erop gezet heb.
Als je ze open maakt blijkt het vlechtwerk af te brokkelen (na 17 jaar  >:D) :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp