De Mat afhalen met een demo-sessie bij Audiofiel

Started by Audiofiel, May 11, 2005, 16:00:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Een aantal forumleden had in de Powerbuy van De Mat van ArtSpeak aangegeven dat zij de Mat graag wilden afhalen met een luistersessie. De datum daarvoor is zondag 15 mei tussen 13 en 18 uur.

In dit topic wil ik bijhouden wie er langs gaat komen. Eventueel kunnen jullie naderhand dan ook je reacties hier kwijt. ;D

Langs komt:
- MarcoV
- Leonard Shelby
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Wanneer kom jij langs mij voor een luistersessie ?
;D ;D ;D

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on May 11, 2005, 16:26:03
Wanneer kom jij langs mij voor een luistersessie ?
;D ;D ;D

Ik ben momenteel vrij druk, dus dat kan nog wel 2, 3 weken duren. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Ik heb de tijd :)
Voorlopig zal ik het moeten doen met de referenties...
Komt goed. ;)

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bryan vd B

Quote from: Audiofiel on May 11, 2005, 16:00:50
Een aantal forumleden had in de Powerbuy van De Mat van ArtSpeak aangegeven dat zij de Mat graag wilden afhalen met een luistersessie. De datum daarvoor is zondag 15 mei tussen 13 en 18 uur.

In dit topic wil ik bijhouden wie er langs gaat komen. Eventueel kunnen jullie naderhand dan ook je reacties hier kwijt. ;D

Langs komt:
- MarcoV
- Boubou
- Leonard Shelby
- Harry HT

Hi,

zou graag aanwezig willen zijn maar kan helaas niet :'(

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

MarcoV

#5
@Audiofiel,

Kun je je adres etc nog even via PM doorgeven? Anders rijd ik zo doelloos rond op eerste Pinksterdag  ;)

Marco

Edit: zie ik net in het andere topic dat je dat al van plan was, sorry.

garmtz

Audiofiel, jij gebruikt toch een soort CEC? Bij mij moet het dan denk ik ongeveer hetzelfde effect geven als bij jou toch?

patrick_vdb

Hi Garmt,

De parasound van Audiofiel heeft idd een CEC snaar-aangedreven loopwerk. Verder verschilt 'ie compleet.

mvgr

Patrick

garmtz

Quote from: patrick_vdb on May 12, 2005, 17:54:35
De parasound van Audiofiel heeft idd een CEC snaar-aangedreven loopwerk. Verder verschilt 'ie compleet.

Aha... Weet je ook hoe precies?

patrick_vdb

Hi Garmt,

Ik ken jouw CEC loopwerk niet. Maar de Parasound van Audiofiel is een behoorlijk gemodificeerd loopwerk incl gemodificeerd externe DAC. Wie de modificatie heeft gedaan kun je uiteraard wel raden ;)

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat De Mat in de CEC van jouw geen effect en soortgelijk effect zou kunnen hebben. Gewoon proberen...het loopwerk anzich zal er geen mechanische problemen van ondervinden.

mvrg

Patrick

bryan vd B

Quote from: patrick_vdb on May 12, 2005, 18:05:35
Hi Garmt,

Ik ken jouw CEC loopwerk niet. Maar de Parasound van Audiofiel is een behoorlijk gemodificeerd loopwerk incl gemodificeerd externe DAC. Wie de modificatie heeft gedaan kun je uiteraard wel raden ;)


mvrg

Patrick

Wie dan ???

Bryan


;D ;)
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Audiofiel

#11
Quote from: Garmt on May 12, 2005, 17:45:10
Audiofiel, jij gebruikt toch een soort CEC? Bij mij moet het dan denk ik ongeveer hetzelfde effect geven als bij jou toch?
Ik ben verbaasd dat jij De Mat niet in je bezit hebt... ;D

Alleen het loopwerk zelf is identiek aan de CEC, de rest van de kast niet. En hij is inderdaad door diegene gemodificeerd.

Als jij De Mat wilt gaan gebruiken (simpel onder de puck), moet je uiteindelijk wel het schuim onder de puck vandaan halen, vooropgesteld dat jij dat er ook onder hebt zitten. Dan blijft de Mat beter zitten namelijk.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Quote from: Audiofiel on May 13, 2005, 00:37:22
Ik ben verbaasd dat jij De Mat niet in je bezit hebt... ;D

Ik ben niet zo'n tweaker...  :)

Peerless Monster

QuoteIk ben niet zo'n tweaker...

Jammer. Wat je al niet kunt bereiken door kleine dingen te veranderen...

Heb laatst een SNS Kemp module gekocht (parallel filter).
Ik heb met een tweak nog nooit zo'n groot verschil gehoord in totale rust.
En voor die paar euró was het toch het proberen waard :).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Garmt on May 13, 2005, 00:38:28
Ik ben niet zo'n tweaker...  :)
LOL ;D
Wat noem je dan die dure kabels aan je set?

Probeer De Mat maar eens met je CEC. Hearing is believing. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Het wordt nog rustig zondagmiddag...... nog slechts 2 gegadigden over. ;D :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hi,

Da's dan mooi voor die twee gegadigden want dan kunnen ze lekker langer genieten op de sweet-spot ;)

mvrg

Patrick

Leonard Shelby

Zal ik ter opvulling vrouw en kind dan maar meenemen  ;D

Audiofiel

Quote from: Leonard Shelby on May 14, 2005, 10:23:47
Zal ik ter opvulling vrouw en kind dan maar meenemen  ;D
Het mag wel, maar dan mag je ze zelf in de gaten houden. ;)

De dome's van mijn tweeters schijnen een onweerstaanbare invloed uit te oefenen op kinderen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Leonard Shelby

Wat denk je.... mijn dochter is compleet gedrilt, die durft niet in buurt van een speaker te komen. (kijk Kiki, dat is nou een ScanSpeak Revelator.... daar blijf je minimaal een meter uit de buurt. Anders........ >:D)

Maar van mijn vrouw ben ik niet zo zeker.... dus laat ik ze maar in Amsterdam droppen zoals ik al met ze afgesproken heb  ;D

Audiofiel

Quote from: Leonard Shelby on May 14, 2005, 10:35:24
kijk Kiki, dat is nou een ScanSpeak Revelator.... daar blijf je minimaal een meter uit de buurt.
Ik ken ze. Alleen die D260 van mij lijkt een beetje op een oogje. En dat is kennelijk interessant.

Met een ringradiator heb je er niet zo'n last van. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

#21
Quote from: Leonard Shelby on May 14, 2005, 10:35:24
Wat denk je.... mijn dochter is compleet gedrilt, die durft niet in buurt van een speaker te komen.

Dan heeft ze bij Audiofiel bewegingsruimte van nog geen vierkante meter, die kamer staat vol speakers ;D >:D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

MarcoV

Quote from: patrick_vdb on May 14, 2005, 10:15:37
Hi,

Da's dan mooi voor die twee gegadigden want dan kunnen ze lekker langer genieten op de sweet-spot ;)

mvrg

Patrick

Precies  ;D

Marco

Audiofiel

Quote from: patrick_vdb on May 14, 2005, 10:15:37
Da's dan mooi voor die twee gegadigden want dan kunnen ze lekker langer genieten op de sweet-spot ;)
Het wordt wel wisselen, want er is maar 1 sweetspot! ;D

En MarcoV & Leonard Shelby: eet niet teveel, want ik heb broodjes en beleg ingeslagen. Dus ik verwacht dat jullie eerst hier lekker een bodempje komen leggen en daarna lekker gaan luisteren (de buren heb ik al gewaarschuwd ;) ).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MarcoV

Quote from: Audiofiel on May 15, 2005, 01:05:00
Het wordt wel wisselen, want er is maar 1 sweetspot! ;D

En MarcoV & Leonard Shelby: eet niet teveel, want ik heb broodjes en beleg ingeslagen. Dus ik verwacht dat jullie eerst hier lekker een bodempje komen leggen en daarna lekker gaan luisteren (de buren heb ik al gewaarschuwd ;) ).

Ik wilde net ontbijten, laat ik dat dan maar niet doen  ;D

Marco