Amsterdam in rep en roer om gijzeling met HT tint

Started by J.A.F._Doorhof, March 12, 2002, 02:15:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Gisteren is er een gijzeling geweest in Amsterdam.
Een "gestoorde" man is de Rembrand toren binnengedrongen en heeft daar de gehele dag mensen onder schot gehouden, hij zat alleen in de verkeerde toren, het was hem te doen om Philips, en die is sinds vorig jaar verhuist naar de toren ernaast.

De man protesteerde tegen breedbeeld TV's, volgens hem werden we berooft van beeldinformatie dat zich bevondt in de zwarte balken die je ziet op 4:3 TV's.

Tja,
Als hij wat meer ons forum had gelezen, dan had hij de waarheid geweten. Knokken wij aan de ene kant voor OAR (Original Aspect Ratio) en willen we juist WS op de DVD's ipv 4:3, gaat deze man het omgekeerde doen  ???

Het blijft een treurige zaak.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#1
Maar bekijk het eens van de kant van "Jan Modaal":

In de winkels staan grotendeels breedbeeld TV's. Hoeveel breedbeelduitzendingen zijn er ? Op een of andere zondagochtend ergens op een belgische zender kun je wel eens een discussie programma vinden in breedbeeld. Yippie!
En in de winkel staat ELKE breedbeeld een normale TV uitzending weer te geven in een verwrongen beeldformaat. Het 4:3 formaat wordt 'op een slimme manier' uitgesmeerd over de 16:9 beeldbuis. WOW! Mooi he ?! Nee dus.

Ik zou er ook gek van worden als ik geen DVD had. Want dan kun je toch niet hardop zeggen dat het de moeite loont om een breedbeeld TV te kopen voor die 5 programma's in de week (van de 250 of zo).

P.S. Ik ben niet van plan om Badhoeverdorp (Sony) onveilig te maken, hoor  ;)  ;D
 
groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#2
Ok,
Daar heb je gelijk in, ik vindt het ook ronduit belachelijk dat we bijna alleen nog maar breedbeeld TV's kunnen kopen en dat ALLE TV programma's nog gewoon 4:3 zijn.

MAAR dit werkte de andere kant op.
Deze man dacht dat hij informatie miste door de zwarte balken, en dat is dus niet zo, je mist informatie door het gebruik van P&S.

Het blijft een twijfelachtig gebeuren met breedbeeld, en ik erger me dan ook verrot als ik mensen zie die hun TV op FULL hebben staan met 4:3 uitzendingen, smart zoom etc. kan redelijk werken.

Wat meer nut heeft is Hilversum bezetten en eisen "We want our B-TV" (Breedbeeld TV)  ;D.

Ik hoop dat ik niemand op ideën breng.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#3

Quote...Wat meer nut heeft is Hilversum bezetten en eisen "We want our B-TV" (Breedbeeld TV)  ;D.

Ik hoop dat ik niemand op ideën breng.

 ::)  ;)
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#4
Nee, Paul NIET DOEN, NIET DOEN !!!!
 ;D
We kunnen je hier nog niet missen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#5
Hmmm...ik heb altijd al eens naar Hilversum willen gaan...  ;D

Stom detail: ik werk op dit moment voor LG-Philips Displays...ahum/kuch! Vanaf nu toch maar eens gaan shoppen naar een bullit-proof trui. "100% kevlar, net als mijn speakerconussen ;D "

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

jaco

#6
Die man was niet al te snugger natuurlijk. De Breitner toren staat er op 100 meter vanaf, en Philips zal er wel reclame hebben hangen. De Rembrand toren bevatte meerdere huurders, maar de Breitner is Philips de alleenhuurder/eigenaar van.
Ik ken beide gebouwen redelijk goed, heb er netwerken voor Philips in gebouwd en beheerd.

Hij had dus beter naar de afdeling Consumenten Electronica kunnen gaan in de Breitner toren, dar hebben ze vast veel BreedBeeld TV's, had hij daar zijn woede op kunnen richten.

Jaco

J.A.F._Doorhof

#7
Tja,

Ik vondt het inderdaad ook behoorlijk dom dat hij de verkeerde tower pakte. Het Philips logo prijkt redelijk opvallend op de andere toren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jiri

#8
Het probleem ligt inderdaad bij de broadcasters en niet bij de fabrikanten van deze mooie toestellen.

Je kan over het algemeen zeggen dat de publieke omroepen meer met breedbeeld (in dit geval PALPlus) doen dat die commerZielen.
En dan nog, wat de publieke zenders ervan uitzenden is veel te weinig. Inderdaad op Zondag ochtend en door de week in de ochtend heb je van die ontbijtshows etc. in PALPlus en een enkele documentaire.
Met name de AVRO loopt hier wel mee voorop.
Wat is niet snap, is dat de NOS niet meer sport in PALPlus gaan maken en uitzenden. Cinevideo die voor de NOS bijna alle sport verslaat, heeft alles in huis voor het maken van PALPlus uitzendingen. Maar nee, er wordt weer gekozen voor het veilig 4:3 formaat.
De Belgen zijn inderdaad redelijkerwijs bezig met PALPlus, maar die CommerZielen zenders hier in Nederland. Echt K.T!
En dat terwijl als die films die ze uitzenden, prachtig in OAR uitgezonden kunnen worden.
Waarschijnlijk doen ze dit niet, omdat er nog enkele Nederlanders met een 4:3 toestel thuiszitten. Nou er zijn ook nog mensen met een ZwartWit TV. Moeten we dan alles maar weer in ZwartWit gaan uitzenden?  :)

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

#9
Is het met films niet zo dat ze die al op de plank hebben liggen in 4:3, en dat ze opnieuw rechten zouden moeten betalen voor een OAR transfer ?

Gelukkig zijn er wel kanalen die OAR uitzenden, alleen is dat vaak betaalTV, maar het voorbeeld wordt gezet.

Het is inderdaad belachelijk dat er zo veel BB tv's zijn, maar maar zo weinig uitzendingen, maar ja zolang er niemand klaagt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jiri

#10
Hmmm, Misschien moeten we als HTclub dan maar eens gaan klagen, niet?
Ik kan wel eens een balletje opgooien bij Cinevideo. Die jongens (en meisjes)  kom ik regelmatig tegen bij het voetballen.

Wordt vervolgd.
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

#11
We kunnen altijd een keer met ze praten, en van mening wisselen (lijkt me zeer positief), maar of ze wat doen dat is een HEEL ander verhaal.

Zou ze wel uit naam van dit forum (en de N-HTC) wel een keer willen interviewen onder special guests.

Zie daar binnenkort ook iemand van Canal+ te krijgen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#12
Ik heb wel een naam voor je Frank... Van degene die over de techniek gaat bij C+...

Anyway:

Ik zit midden in de broadcast van Nederland en waarom er in godsname PAL + is? Probeer nog maar eens een toestel te kopen zou ik zeggen...

PAL + is ook geen echte breedbeeld, dat is alleen anamorph 4:3...

Wat je wilt is gewoon wat er bij bv. BBC op satelliet gebeurt... Echt 16x9 te kiezen op je ontvanger...(Dus anamorph aan huis)... De Engelsen zijn ook wat slimmer dan wij en de Belgen: ze geven het analoog(kabel) door op 14:9 formaat zodat het iets minder storend is die zwarte balken(compromis)...

Maar helaas, men/wij willlen wel beter maar PAL+ is een residue van het HDTV(analoge versie destijds) x-periment ooit, dat in Europa is uitgevoerd...

Niet alleen onze regering heeft er mee te maken gehad, het is een Europese beslissing geweest om niet met HDTV door te gaan...

Het mooie is dat onze(Europa) inspanningen voor ons niks hebben opgeleverd, maar Amerika en Japan konden mooi instappen nadat alle moeite al gedaan was...

Voor de rest is het een kwestie van centen...

Digitaal Broadcastniveau voor HDTV vergt 3x de bandbreedte van regulier SDI (270Mbit/s)... En dat geldt dan voor het hele circuit:

Camera's, edit sets, regies noem maar op...

$$$

Verder is het belangrijk dat de makers creatiever gaan omspringen met BB... Dat er geen BB sport wordt uitgezonden is een schande! Nou hou ik er niet van maar okay... Er komt genoeg geld vrij aangezien het zo rete populair is... En sport is uitermate geschikt aangezien een wijder beeld veel prettiger is om naar te kijken, tevens zullen er ook interessante dingen gebueren in het toegevoegde stukje beeldinfo... Dit laatste vind ik bij bv. het nieuws van de VRT wat minder... Een 4:3 presentatie op een BB, hmmm... Niet echt geweldig... Overigens "schieten" ze de eigen items wel met BB camera's en daar zitten wel weer leuke beelden tussen. Ander materiaal wordt digitaal opgeblazen tot BB formaat, let maar eens op de kwaliteit van buitenlandse beelden :D

Anyway...

De DVD is de trendsetter voor echt BB... Hopelijk volgen hier ook HDTV uit...





J.A.F._Doorhof

#13
Ach voor gewoon TV is HDTV meegenomen, ik wil mijn films op HD formaat, da's het belangrijkste.

Die persoon als die er voor te porren is om hier een vraag en antwoord gesprek onder specialguests te houden graag.

Mail me maar even de gegevens.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#14
Ik heb hem gemaild...

Even afwachten wanneer ik antwoord krijg...

Greetz.