Wat voor comb filter heeft de H3D I?

Started by Peter van Kralingen, May 8, 2005, 10:48:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter van Kralingen

Ik heb al op het net gezocht en kom er niet uit.
Heeft de H3D I kaart een hardwarematige comb filter en van welk type?

Ik ging er zelf vanuit dat de DCDi dit filteren deed. Daarom heb ik gezocht naar een beschrijving van de FLI 2200 chip maar ik heb niets kunnen vinden over een comb filter!

Peter

J.A.F._Doorhof

De Faroudja machines gebruiken over het algemeen een 2D adaptive comb filter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Peter van Kralingen

Hoi,

Het filteren gebeurd dus hardwarematig in de DCDi chip?
(kan ook nergens vinden welke chips er op de kaart geburikt worden, misschien dat een andere chip verantwoordelijk is voor het comb filter)

Peter

Peter van Kralingen

De FLI 2300 chip heeft CCS en ik denk dat de FLI2200 dit ook wel zal hebben.

Quote
Cross Coler Supressor (CCS) – Removes cross color artifacts in composite video signals deu to poor Y/C separation in standard 2D video decoders, eliminating the need for expensive 3D video decoders.

Ik wilde namelijk weten hoe goed het comb filteren door de Holo3d kaart gedaan wordt omdat dit belangrijk is voor laserdisc!

Gisteren "Jeorge in the Jungle" gekenen op mijn Pioneer CLD-925D. Je zag best vaak dat het comb filter de scheiding van Y/C niet goed voor elkaar kreeg. Ik heb ook nog een Denon LA-2300 (Pioneer CLD-515D met plakplaatje van Denon) staan. Mogelijk dat deze via composiet een beter beeld opleverd dan de CLD-925D via svhs, als ze beiden op de Holo3d Aangesloten zijn!

Peter

J.A.F._Doorhof

Vergeet niet dat Laserdisc een composite bron is, dus je hebt ook de bekende composite artifacts, dat hoeft niet perse aan een combfilter te liggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview