Wired: Digital Cinema

Started by FrankL, April 14, 2002, 14:28:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankL

http://www.wired.com/news/digiwood/0,1412,51743,00.html


QuoteLAS VEGAS -- Star Wars: Attack of the Clones might just as easily be named "Star Wars: Attack of the Digital Cinema Projector Manufacturers."

Barco NV and Christie Digital Systems -- the two companies that dominate the nascent market for filmless projectors displaying movies in digital clarity -- are scrambling before the movie launches May 16 to at least double the number of the $130,000-plus machines they have deployed around the world.


.......

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#1
Digitale Cinema wordt inderdaad ZEER intressant, we hebben bij onze rondleiding bij Barco zo een apparaat mogen bewonderen (jammer genoeg niet werkend) en de techniek erachter is gewoon intressant genoeg om voor naar de bios te gaan.

Er is dacht ik in Kinepolis (Antwerpen) al een zaal met de D-cinema techniek.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#2
En speciaal voor FrankL:
hoe zijn held Roger Ebert brandhout maakt van digitale cinema.

http://www.volksmovie.com/rants/archive/rogerebert.htm

Ruud

FrankL

#3
Ruud, dank je  :D
Ik kende dat artikel uiteraard al. Erg interessant artikel overigens, iedereen moet dit nu even lezen  ;D

Helaas is het niet zo dat het beste systeem altijd wint.
Verder stapt Roger volgens mij over twee punten heen:
- de problematiek van het aanmaken en distribueren van genoeg prints voor een US-wide distributie bij een 'grote' release
- door het internet (piracy en p2p networks) en door import van DVDs zal het steeds belangrijker worden om gelijktijdige wereldwijde filmreleases te doen. Ook dat is veel eenvoudiger bij digitale projectie

Tenslotte: Roger is mijn held vanwege zijn onderhoudende en goed onderbouwde recensies, die in het algemeen ook goed overeenkomen met mijn eigen mening. Ik lees nadat ik een film gezien heb altijd even zijn recensie na, en kan me er dan meestal goed in vinden.
Hij is niet mijn held vanwege zijn toekomstvisie  ;)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95