Welke subwoofer voor muziek en film is het beste??

Started by Tube-freak, May 5, 2005, 16:32:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaap47

Ik gebruik zelf de Rel Storm, deze bevalt prima, als aanvulling op mijn Maggie's, die wel laag hebben, maar niet het "echte" laag. Ik hou meer van het voelbare laag. :P en daarmee kom ik met met Rel goed aan mijn trekken.

Ik vind hem erg muzikaal, gecontroleerd en ook voor films is het prachtig. Een knal of dreun voel je dan ook echt.
De subwoofer wordt op de plus van beide speakeruitgangen aangesloten en aan een kant op de min, je hebt geen subwoofer aansluiting nodig. :)

BOUBOU

Quote from: bmateijsen on May 30, 2005, 07:58:13
De parametrische equalizer is een mooie tool, maar wat nog veel mooier is, is de servo-control in de Digital Drive subwoofers, gecombineerd met een hele mooie dual tandem voice coil en Kevlar-reinforced cones. Tel daar de 1250 watt RMS versterking bij op en je hebt een zeer gecontroleerd laag, met extreem lage vervorming, dat uit zich in pure rust en integratie! Maar goed, eigenlijk kan je er erg veel over lezen, maar je moet het gewoon meemaken... ;)

Ik zal bij de bestelling van de Cremona Auditors ook meteen vragen naar een demo van de DD10  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

garmtz

Quote from: BOUBOU on May 30, 2005, 12:50:22
Ik zal bij de bestelling van de Cremona Auditors ook meteen vragen naar een demo van de DD10  ;)

;D  8)

garmtz

Quote from: Jaap47 on May 30, 2005, 10:12:16
Ik gebruik zelf de Rel Storm, deze bevalt prima, als aanvulling op mijn Maggie's, die wel laag hebben, maar niet het "echte" laag. Ik hou meer van het voelbare laag. :P en daarmee kom ik met met Rel goed aan mijn trekken.

Ik vind hem erg muzikaal, gecontroleerd en ook voor films is het prachtig. Een knal of dreun voel je dan ook echt.
De subwoofer wordt op de plus van beide speakeruitgangen aangesloten en aan een kant op de min, je hebt geen subwoofer aansluiting nodig. :)

Ik had eerst een REL Storm, die werd duidelijk weggespeeld door de BagEnd Infrasub-18, die weer werd verbeterd door de SVS CS-Plus, die weer werd verbeterd door de CS-Ultra. En de Velodyne (die ik nog niet heb) verslaat ze allemaal... ;D  Ik vind de Stentor en Studio nog wel te doen qua performance, maar VEEL te duur.

BOUBOU

Quote from: Garmt on May 30, 2005, 12:56:28
Ik had eerst een REL Storm, die werd duidelijk weggespeeld door de BagEnd Infrasub-18, die weer werd verbeterd door de SVS CS-Plus, die weer werd verbeterd door de CS-Ultra. En de Velodyne (die ik nog niet heb) verslaat ze allemaal... ;D  Ik vind de Stentor en Studio nog wel te doen qua performance, maar VEEL te duur.

Heb je het dan over de DD10 of de DD15 als zijnde de overtreffende sub?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Tube-freak

Ik heb inmiddels een Velodyne DD-10 gekocht.

Echt zeer mooi geintegreerd met mijn speakers.  Alsof het een geheel is en ook lekker klein kastje in mooi zwart hoogglans.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...