wharfedale DIAMOND 9.5, 9.6 vs JBL NORTHRIDGE E60 vs B&W DM603

Started by dmeerpa, May 4, 2005, 19:38:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dmeerpa

Enkele dagen terug had ik een post over "Welke Frontspeakers voor een 5.1 of 7.1". Ik was toen op zoek naar goede frontspeakers voor mijn 5.1 opstelling. Ik zit echter met een wandmeubel. Nu heb ik vandaag wat winkels afgelopen en stel toch vast dat vloermodellen toch een heeeeel stuk beter klinken.
momenteel is mijn oog gevallen op een wharfedale DIAMOND 9.5, de wharfedale DIAMOND 9.6 klonk niet zo helder, zou eerder zeggen wat doffer. De gebruikte versterker voor de demo was een Stereo Receiver van het merk McIntosh (2*65 Watt). Deze was misschien ook wat te licht voor de Diamond 9.6. Zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze speakers. Ik heb enkel mijn twijfels over deze speakers daar de prijs naar mijn mening toch aan de lage kant is, de 9.5 - 500 Euro de 9.6 - 650 Euro.
Zijn er eventueel nog alternatieven in een prijsklaase tot zo'n 700 Euro ?  Ik heb ook al de B&W DM603 S3 (750 Euro) en de DM604 S3 (1300 Euro) horen spelen, maar dan vond ik toch de wharfedale DIAMOND 9.5 goed klinken (zuiver, helder en een mooie bass)


_______________________________________________________________________________________
Stem voor mijn genomineerde site, stem www.FCBshirts.be op http://www.belgiumsoccer.be/sitevdmaand.php
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

dmeerpa

#1
Niemand ervaring met Wharfedale ????



_______________________________________________________________________________________
Stem voor mijn genomineerde site, stem www.FCBshirts.be op http://www.belgiumsoccer.be/sitevdmaand.php
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

hifiman

Geen ervaring met de 9 serie, heb wel de 8 serie gehad en die beviel op zich prima (gezien de lage prijs dan inderdaad).

In jouw prijsklasse zou ik eens naar Paradigm gaan luisteren!! Voor 419 euro per stuk heb je de mooie Monitor 7 die een B&W 600 speaker eruit speelt.

Groetjes,

Ronald

dmeerpa

#3
Ik wil best wel eens naar een Paradigm gaan luisteren. Maar hier in de buurt vind ik momenteel geen verkopers. Iemand een idee ? Regio West-Vlaanderen of Zeeland?




_______________________________________________________________________________________
Stem voor mijn genomineerde site, stem www.FCBshirts.be op http://www.belgiumsoccer.be/sitevdmaand.php
[/b]
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Stefan S.

Heb je trouwens Tannoy ook al beluisterd? Scoort hoger dan de Wharfedale en volgens mij sluit Tannoy erg goed aan bij jou smaak en zeker op je Marantz S/R 7500. Tja, het blijft een hele klus om een speaker uit te zoeken  ;D

dmeerpa

Ik heb vandaag weest luisteren naar de JBL NORTHRIDGE E60 (600 Euro) Deze klonk ook niet slecht. Het is natuurlijk moeilijk vergelijken. Als receiver werd een AV receiver van Harman Kardon gebruikt. Deze (denk ik) kan je totaal niet vergelijken met die McIntosh.


_______________________________________________________________________________________
Stem voor mijn genomineerde site, stem www.FCBshirts.be op http://www.belgiumsoccer.be/sitevdmaand.php
Quote
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Vincent

Quote from: dmeerpa on May  6, 2005, 16:52:41
Ik heb vandaag weest luisteren naar de JBL NORTHRIDGE E60 (600 Euro) Deze klonk ook niet slecht. Het is natuurlijk moeilijk vergelijken. Als receiver werd een AV receiver van Harman Kardon gebruikt. Deze (denk ik) kan je totaal niet vergelijken met die McIntosh.


_______________________________________________________________________________________
Stem voor mijn genomineerde site, stem www.FCBshirts.be op http://www.belgiumsoccer.be/sitevdmaand.php
Quote

Hi

das best prijzig hier kosten de E100 600 eur per set. .Maar kijk idd ook eens naar de
Tannoy DC2 of de Sensys 2 deze combineren ook zeer goed met de marantz

Grtz

Vincent

dmeerpa

Ik heb eindelijk een winkel gevonden in mijn buurt (half uurtje rijden) die Tannoy luidsprekers verkoopt. Zal deze week eens langsgaan.
Ik heb gisteren nog eens weest luisteren naar de B&W DM603 en de B&W DM602. de B&W DM602 valt sowieso af. Zelfs de speakers in mijn auto spelen mooier. De 603 klonk niet mis, maar ik kan niet ontkennen dat het beste wat in in die prijsklasse heb gehoord de wharfedale DIAMOND 9.5 is. Nu dit was wel op een McIntosh stereo amplifier. Dus ik denk dat deze ook een grootte rol speelt in de klank. Nu ik denk dat ik nog een opnieuw de Wharfedale DIAMOND 9.5 en 9.6 ga beluisteren, maar zal proberen mijn Marantz Receiver mee te doen naar de winkel ofwel, ze in test vragen bij mij thuis.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

dmeerpa

Ondertussen is mijn oog ook gevallen op de wharfedale Pacific Evolution reeks.
Iemand ervaring mee?
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

GPO

#9
Quote from: dmeerpa on May  6, 2005, 16:52:41
...
Ik heb vandaag weest luisteren naar de JBL NORTHRIDGE E60 (600 Euro) Deze klonk ook niet slecht. Het is natuurlijk moeilijk vergelijken. Als receiver werd een AV receiver van Harman Kardon gebruikt. Deze (denk ik) kan je totaal niet vergelijken met die McIntosh.
...

Da's erg duur als je nu kijkt naar de prijzen her en der. Voor 400 Euro per stel moet je ze al kunnen krijgen. De E80 zit bij Correct op 230 euro p/stuk.

Quote from: dmeerpa on May  4, 2005, 19:38:26
...
Ik heb ook al de B&W DM603 S3 (750 Euro) en de DM604 S3 (1300 Euro) horen spelen, ...
...

Waar kun je 603's krijgen voor 375 euro per stuk? Die zijn normaal bijna 500 Euro p/stuk!

Quote from: dmeerpa on May  4, 2005, 19:38:26
...
Zijn er eventueel nog alternatieven in een prijsklaase tot zo'n 700 Euro ? 
...

Natuurlijk, wat dacht je van Infinity en dan de Beta series. Over de Beta40 en de Beta50 is men over het algemeen laaiend enthousiast. Ik heb hem helaas nog niet gehoord, maar als ik nu nieuwe speakers zou willen kopen in deze prijsklasse, dan zou ik die zeker gaan aanhoren als ik jou was....

suc6

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

dmeerpa

Quote from: GPO on May 11, 2005, 14:46:49

Waar kun je 603's krijgen voor 375 euro per stuk? Die zijn normaal bijna 500 Euro p/stuk!


http://www.hifihome.be/

Maalse Steenweg 149
8310 Sint-Kruis Brugge
Tel.: 050/37.13.44
Fax : 050/37.13.88

Openingsuren: van 10u tot 12u30 en van 14u tot 18u30.
Op zaterdag van 10u tot 12u30 en van 14u tot 18u.

Op dinsdag, zondag gesloten.

Op afspraak eveneens buiten de openingsuren mogelijk.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

fikszo

Via deze link een volledige Wharfedale surround set voor 1.275 euro nieuw

Wellicht een optie?

http://www.marktplaats.nl/markt/audio/luidspeakers/140267.htm
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

dmeerpa

Quote from: fikszo on June 25, 2005, 22:27:22
Via deze link een volledige Wharfedale surround set voor 1.275 euro nieuw

Wellicht een optie?

http://www.marktplaats.nl/markt/audio/luidspeakers/140267.htm

Officiële prijzen Wharfedale (België)

2 x Warfedale Diamond 9.5 Zuilluidsprekers €500
2 x Warfedale Diamond 9.2 Compact speakers €275.
1 x Warfedale Diamond 9 CS Center speaker €200.
1 x Warfedale Diamond SW 150 Actieve subwoofer €375.
Kleur naar keuze: Black Ash, Beech, Cherry, Rosewood en Silver.

Prijzen inclusief 21 % B.T.W .

Opgelet de Warfedale Diamond SW 150 Actieve subwoofer  heeft geen afstandsbediening.....
The SW-150 uses manual controls and features a downward firing port to maximise efficiency.
All other models in the range feature a front panel graphic display and full function remote control.

persoonlijk heb ik de Diamond 9.5 Zuilluidsprekers in het zilver. Nu voor boven vermelde opstelling wordt de Warfedale Diamond SW 150 Actieve subwoofer niet aangeraden maar de Warfedale Diamond SW 250 Actieve subwoofer, deze kost echter €775
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup