MFB philips speakers, goed geluid voor hometheater ?

Started by addy, May 4, 2005, 14:42:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Hallo allen,
Een vriend denkt voor mijn HT dat de philips mfb 545 een prachtig geluid zal geven, met een mooi en beheersd laag. Heb de mfb 544 bij hem geluisterd en moet zeggen het klinkt heel goed.
Iemand ervaring met deze combinatie ?

Vr. Gr. Ad

astrobart

nou ik heb even als tussendoortje de mfb aangesloten (ik zit te dubben welke speakers ik ga kopen). maar ze klinken in principe ok.
Alleen het hoog is niet zo lekker vindt ik, en bij hogere belasting willen ze nog wel eens in beveiliging springen.
Nadeeltje ook is dat de speakers op een gegeven moment in standby springen, bij langere periode van geen input (vooral de rears willen dit wel eens doen) dus zet die optie uit.
Ik heb er 6 en je kan ze zo op de uitgang van je dvd speler prikken (als die er op zitten natuurlijk) en ook op de htpc is het allemaal erg simpel.
De meeste mensen op dit forum vinden het waarschijnlijk wat minder, maar die geven ook wat meer uit, en dan heb je nu eenmaal gewoon ook beter en mooier en exotischer spul.
2 MFB koop je tegenwoordig al voor heeeeeeel weinig op marktplaats.
Voordeel: je bent voor weinig geld klaar.
Je hebt geen apparte versterkers nodig.
Als je een beetje handig bent kan je met 1 snoer 4 kanalen aansturen. (gewoon de boel doorlussen, je moet mischien wel wat solderen in de stekkertjes (din)
ze zijn lekker compact
Ik moet zeggen dat ik veel lol aan deze set beleef, en ze waarschijnlijk nooit weg doe, al was het maar omdat ik jaren en jaren deze speaker gebruik als ik even niet anders heb.
Ik heb er nu 2 als front en 2 als achter speaker.
1 als center en dus heb ik er ook nog eentje als reserve.
Een sub heb ik niet (buren zijn mij erg dankbaar)

Ik zou zeggen, probeer het gewoon een keer, bevalt het niet dan kan je altijd nog upgraden.

Groetjes van Bart

Nu ze in een 5.1 opstelling staan verbazen ze mij echt. Had meneer philips dit allemaal al voorzien?



Walter_PPK

LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer