Rotel vs. Tag

Started by -V-, May 3, 2005, 19:28:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-V-

Iemand die mij uit ervaring kan vertellen wat ik mag verwachten van een upgrade van een RSP-1066 naar een TAG McLAREN AV32R ?
Dit op mijn A52/Nautilus combo.
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

GerritZ

Hoi

"Johnny Bravo" en "Raphie" hebben beide Rotel en TAG gehad op bezitten die.


Gerrit

Johnny_Bravo

Quote from: -V- on May  3, 2005, 19:28:12
Iemand die mij uit ervaring kan vertellen wat ik mag verwachten van een upgrade van een RSP-1066 naar een TAG McLAREN AV32R ?
Dit op mijn A52/Nautilus combo.

Ik heb de Rotel RSP1098 gehad.

Rotel is wat warmer, minder goed in stereo, laat vrij weinig details horen en is minder nauwkeurig.
Een demonstratie met 4.1 (zonder center) is daar een goed voorbeeld van.

Een TAG is snel, nauwkeurig en erg goed in stereo, zeer gedetailleerd, maar wel minder warm en minder vol dan de Rotel.

In surround zijn ze beide goed, maar de Tag is toch echt een klasse beter.
Stereo is geen vergelijk.

romulus

Heb een tijdje geleden tag av32r met 192 dacs vergeleken met rotel topmodel 1098,
Mijn bevindingen zijn : voor 5-kanaals is rotel geen match voor tag, scheiding kanalen veel minder goed bij rotel, tag is gedetailleerd en analytisch hetgeen ik voor home cinema verkies.
Qua stereo viel me op dat hoog mid laag-weergave van tag veel beter was dan rotel, een buizenklank of warmere, muzikalere klank moet je van de tag niet verwachten, rotel blijft ergens in het midden steken en heeft minder oog voor hoog en laag.

Begrijp me niet verkeerd, rotel producten zijn over het algemeen goed qua prijs/kwaliteit, je vergelijkt alleen veruit het beste product dat tag ooit gemaakt heeft met deze rotel. 

Mijn conclusie : de home cinema processor av32r van tag is een stuk beter dan de rotel 1098
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

mradem

Wat zou de 96 khz verschillen met de 192 Khz? Want de vergelijkingen die hier nu gegeven worden zijn tussen een 192Khz versie en een rotel1098 ;D . Geen van beide gaat het om.

beunky

Het verschil tussen de 96 khz dac in mijn cd20r en de 192 khz dac in mijn dpa32r was met name dat de 192 khz dac een wat scherper beeld neerzette, wat meer pin-point zeg maar en ik heb van Jack begrepen dat dat ook voor de AV32R geldt :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"