IMAX

Started by ACQUA, May 2, 2005, 17:20:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

ellow,

Gewoon heel kort,wat zijn jullie ervaringen met IMAX films?

ACQUA

J.A.F._Doorhof

Verschilt enorm maar wat ik heb ben ik zeer enthiousast over.

Echte aanraders zijn:
Dolphins en Speedway
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ACQUA

Ik heb er momenteel nog geen enkele, maar heb gelezen dat dit wel een mooie beeldkwaliteit geeft en een mooi geluid.

ACQUA

J.A.F._Doorhof

Ze hebben inderdaad fantastisch beeld over het algemeen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Del member

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  2, 2005, 17:31:50
Ze hebben inderdaad fantastisch beeld over het algemeen.

Imax is norrmaal toch een reusachtig 4:3 beeld. Blijft daar wat van over na DVD conversie ? Of blijft het full frame zoals het origineel.

ACQUA

Dit was dus ook van mijn vragen, in een cinema is het naart schijnt mega scherp en knap. Maar wat op een gewone DVD op een breedbeeld tv?

ACQUA

MarcelS

#6
beeld is prima hoor.

heb hier de Imax dvd Nascar 3D
echt heel erg mooi en scherp beeld.  kan wel ff kijken in welke verhouding ie op de dvd staat

EDIT: dvd eigenschappen volgens powerdvd.

Video Attributes:
  Video compression mode: MPEG-2
  TV system: 525/60 (NTSC)
  Aspect Ratio: 4:3
  Display Mode: Both Pan&scan and Letterbox
  Source picture resolution: 720x480 (525/60)
  Frame Rate: 30.00
  Source picture letterboxed: Not letterboxed
  Bitrate: 8.04Mbps

Audio Attributes:
  Audio Coding mode: Dolby Digital
  Sampling Rate: 48kHz
  Audio application mode: Not specified
  Number of Audio channels: 6
  Bitrate: 448 Kbps
  Number of Audio streams: 1

Subpicture Attribute:
  Number of Subtitles: 2
www.DutchRacingLeague.com de beste en grootste online f1 challenge simracing league van NL

jowi

Ik heb ook ooit heel vroeger als kind (!) een IMAX film in een IMAX theater gezien, de presentatie begon met een aantal reclame fimpjes, dat was al mooi omdat het vooral zo groot was, maar toen eenmaal die IMAX film zelf begon... ver-schrik-kel-lijk scherp... in mijn herinnering dan toch.

Ik heb nu een hele zooi IMAX films in HD formaat, 1080i dus, en die zijn inderdaad behoorlijk, maar echt niet beter of scherper dan ander goed HD materiaal. Maar dat komt misschien ook omdat ik nu nogal verwend ben met HD materiaal...  ;D

ACQUA

Tja 1080i daar ben ik nog niet aan toe,kheb alleen een 100Hz breedbeeldje en een home cinema van panasonic. Misschien als alles wat minder prijzig word dat ik een projector e.d. aanschaf.

Zijn er eigelijk al veel films in HD?

ACQUA

suyver

Ik heb onlangs de IMAX van "hidden Hawaii" gezien, en was echt niet onder de indruk. Door de DVD compressie was ik heel veel detail in het donker kwijt, had ik veel last van staircasing, en was het beeld soms zelfs pixelerig. Ik heb geen idee of dit te extrapoleren is naar andere IMAX titels, maar ik vond het een echte afknapper.

(Overigens denk ik dat je dit op een normale TV helemaal niet ziet.)
Never underestimate the predictability of stupidity...

Kjelt

Er zijn nu bij Amazon van de IMAX vele WMV HD versies 720p en 1080p te koop, zijn die gewoon hier af te spelen of zit er weer zon vervelend drm ding op zoals bij T2 destijds?