Meet&Greet bij Ettepet

Started by Spacebass, May 1, 2005, 22:15:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

markvl

Gerrit, dan heb je misschien geen zin meer in een 2de ronde?

Maandag a.s. worden eindelijk mijn resterende Refjes gebracht, dus zou zondag de 28ste eventueel een vervolgsessie gehouden kunnen worden. Wegens mijn vakantie is dat tot juli de enige gelegenheid.

Uiteraard zijn ook andere belangstellenden welkom.

Groeten,
Mark

Ps. Nog een lokkertje:
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Ettepet

#26
Diep kl*te, Gerritz! :(

Als ik een auto had zou het mij niet anders vergaan.  Al dat "brave" snelheidsgeneuzel, alsof deze maatschappij daar zijn waarden en normen vandaan moet halen.  De voornaamste waarde die ze ermee nastreven is keiharde $$$.

Gaaf plaatje, Mark, O0, vrees alleen dat het wat langer gaat duren voordat ik deze kleine juweel en je 7.1-opstelling in levende lijve kan zien & horen, want ik dat weekeind red ik helaas niet.  Het is zondag trouwens de 29e.. ;)

markvl

Quote from: Ettepet on May 19, 2005, 21:22:33
... want ik dat weekeind red ik helaas niet.  Het is zondag trouwens de 29e.. ;)
Zucht, ik ben aan vakantie toe  :-[
En dat komt mooi uit want over 3 weken ben ik weg  ;D

Wat die sessie betreft: later (dus >= juli) is ook geen enkel probleem.
Dan is alles in ieder geval goed ingespeeld.

Trouwens, is je Arcam al binnen?

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Ettepet

Quote from: markvl on May 19, 2005, 21:48:36
Wat die sessie betreft: later (dus >= juli) is ook geen enkel probleem.
Dan is alles in ieder geval goed ingespeeld.

Trouwens, is je Arcam al binnen?
:)

De dv27 is de komende anderhalve week in handen van Arcam zelf, zodat hij ge-upgrade kan worden.  Verwacht 'em binnen 3 weken hier op de stoep.  Ben zeer benieuwd wat hij nog verder uit mijn Pioneer kan halen.

GerritZ

Quote from: markvl on May 19, 2005, 19:12:38
Gerrit, dan heb je misschien geen zin meer in een 2de ronde?

Wat dacht je Mark  ;D tuurlijk hebben we zin in een 2de ronde

Die bekeuring was ergens bij Utrecht waar je 100 mocht en ik 126 reed.........


Gerrit

Spacebass

Quote from: Ettepet on May 20, 2005, 01:13:15
:)

De dv27 is de komende anderhalve week in handen van Arcam zelf, zodat hij ge-upgrade kan worden.  Verwacht 'em binnen 3 weken hier op de stoep.  Ben zeer benieuwd wat hij nog verder uit mijn Pioneer kan halen.
Verkeerd geteld..de vraag is wat de pioneer intact laat  ;)  ;D

Ettepet

Quote from: Spacebass on May 20, 2005, 14:36:02
Verkeerd geteld..de vraag is wat de pioneer intact laat  ;)  ;D
Ach, het eindversterkergedeelte van de Pioneer doet waarschijnlijk niet veel onder voor de P7, het jammere is dat ik die eindtrap alleen direct kan aansturen voor de fronts.  Ik overweeg om de Emotiva-eindversterker aan te schaffen om het potentieel van de cd/dvd-speler en speakers te kunnen benaderen.  Als de Arcam inderdaad rechtstreeks op een eindversterker kan worden aangesloten zoals in die zeer uitgebreide review, dan breken er interessante tijden aan op luister/experimenteergebied. :)

Spacebass

QuoteAch, het eindversterkergedeelte van de Pioneer doet waarschijnlijk niet veel onder voor de P7
je kijkt zeker weer naar specs of zo ;D

Ettepet

Quote from: Spacebass on May 20, 2005, 22:53:02
je kijkt zeker weer naar specs of zo ;D
Nee, ik had het over de geluidskwaliteit (2 kanaals aangestuurd)... ;)

R

de dv27 kan toch niet direct op de eindversterker? Hmm, een vergelijk P7 met een pioneer eindtrap, beetje scheef.

Spacebass

Zou kunnen...geen idee, heb ze nooit naast elkaar gehoord.

Ettepet

Quote from: Ruben on May 20, 2005, 23:08:45
de dv27 kan toch niet direct op de eindversterker? Hmm, een vergelijk P7 met een pioneer eindtrap, beetje scheef.
Review: http://www.aslgroup.com/arcam/WidescreenIAR.pdf (blz 16/17 & 24)

Kun je gelijk zien dat de reviewer niet zeer enthousiast was over de P7. ;)

R

sjezus wat een lang verhaal, zal het eens een keer rustig lezen.

Spacebass

Je moet dit soort zaken wel in de juiste context zien  ;D Heb ik je al eens eerder aangegeven. De P7 is een prima versterker mits je hem bijpassende luidsprekers om aan te sturen geeft. Er zijn tal van reviews die de combi AV8/P7 als perfect bestempelen...

R

Daarom moet je een aankoop nooit funderen op een review of recensie. Het blijft een subjectief gegeven.

Ettepet

Quote from: Spacebass on May 20, 2005, 23:18:50
Je moet dit soort zaken wel in de juiste context zien  ;D Heb ik je al eens eerder aangegeven. De P7 is een prima versterker mits je hem bijpassende luidsprekers om aan te sturen geeft. Er zijn tal van reviews die de combi AV8/P7 als perfect bestempelen...
Ach, ik houd van prikkelen.. ;)  hoe goed de eindtrap van de Pioneer is kan straks relatief eenvoudig worden bepaald.  Hij zal ongetwijfeld de mindere zijn, daarom ook mijn plan voor de Emotiva.

Spacebass

QuoteFor our system setup, we tried a number of different power amplifiers, including Arcam's
own P7. The loudspeakers in our system setups included a complete surround array of full size
Verity loudspeakers, which are very transparent and clean, and boast excellent imaging, though
of course there are many excellent high end loudspeakers with similar virtues that you could
choose from. For cabling we wound up relying on the best cables from Nordost (Valhalla
loudspeaker cables,

QuoteArcam themselves make an excellent seven channel power amplifier in this FMJ series, the P7,
which you might think would be a natural mate for its remarkably special siblings, the DV27A
and AV8. But the P7's sole sonic flaw is also a slight solid state crispness in the lower treble. If
you add up this same coloration times three by putting all three units in series, the total amount
of this one coloration finally intrudes upon sonic enjoyment. So, we found, it is far better to select
a power amplifier whose trebles are sweet and airy rather than crisp, in order to offset rather
than exaggerate the slight treble crispness of the DV27A and AV8 – provided it is a transparent
power amplifier that is fully revealing of all the sonic virtues of the DV27A and AV8 (you don't
want a power amplifier that is soft due to sonic veiling).

Het gaat dus om hun persoonlijke ervaring in deze combi. Sowieso vind ik nordost bij mij niet passen, dus wellicht dat de match niet klopt..
Met VdH Magnums gaat het redelijk goed, maar bij Garmt klonk het met de Nordost BH vreselijk  ;)

Ettepet

#42
Hier nog twee testjes van o.a. deze Emotiva-eindtrap in een iets andere uitvoering: (beiden zijn Sunfire-clonen)

- http://www.audioholics.com/productreviews/avhardware/SherbournPT700072100.html

- http://www.sherbourn.com/PDF/reviews/sv_7000_72100.pdf

De Emotiva eindversterker is vrijwel zeker niet minder dan de hierboven geteste Sherbourn 7/2100, maar kost los slechts $1999. O0

patrick_vdb

Hi Ettepet,

Op basis van welke Sunfire zijn de Sherbourn en Emotiva clones?

mvrg

Patrick

Ettepet

De eindtrap weet ik zo gauw niet, maar de huidige voorversterker (Emotiva DMC-1) komt van de Sunfire Theater Grand Processor IV (zie ook dit topic: link). :)

patrick_vdb

Hi Ettepet,

Van de Outlaw, ATI, Sherbourn en nog wel meer pre/pro's is idd bekend waar ze grotendeels vandaan komen. Maar als ik de eindversterkers van Sunfire bekijk en die van Emotiva en Sherbourn zie ik toch weinig overeenkomsten welke erop zou kunnen duiden dat het clones zijn.

mvrg

Patrick

Ettepet

Quote from: patrick_vdb on May 21, 2005, 13:00:48
Van de Outlaw, ATI, Sherbourn en nog wel meer pre/pro's is idd bekend waar ze grotendeels vandaan komen. Maar als ik de eindversterkers van Sunfire bekijk en die van Emotiva en Sherbourn zie ik toch weinig overeenkomsten welke erop zou kunnen duiden dat het clones zijn.
Er is het e.e.a. aan maatwerk verricht aan pre/pro en eindversterker, de specs zijn wel vrijwel geheel gelijk (7x200W(8ohm), enz.).  Zover ik AV123 nu ken hebben zij gekozen voor de betere onderdelen/specs, zover dat anders te kiezen was.

Ettepet

#47
De Emotiva MPS-1 eindversterker staat zojuist (officieel pas morgen ;D) getest bij Audioholics:

http://www.audioholics.com/productreviews/avhardware/emotivaMPS1p1.php

Zo te zien zijn ze "redelijk" enthousiast! 8) (mag ook wel voor zo'n absurt lage prijs)

(zie ook het Onix/AV123-topic:  Powerbuy Onix Rocket/Reference speakers)

patrick_vdb

Hi Ettepet,

Met de specs van welke sunfire-eindtrap vergelijk je nu de Emotiva? Want zo snel ik het zie zijn er maar weinig overeenkomsten. Een sunfire-eindtrap is bv niet zoals de Emotiva modulair opgebouwd naar mijn weten, en tevens staan de sunfire-eindtrappen erom bekend om behoorlijk stabiel te zijn (200W@8Ohm, 400W@4Ohm etc).

Of bedoel je wellicht dat de Sherbourn eindtrap welke als basis heeft gestaan voor de Emotiva eindtrap?

mvrg

Patrick

garmtz

Stabiel zegt ook heel weinig... Ik werd niet echt warm van de klank van de Sunfire versterkers, maargoed... Zoals ik Ettepet al heb gezegd: het is gevaarlijk blind te kopen. het zal vast allemaal niet slecht klinken, maar toch...