Inbraak en blinde paniek !!! LEES DIT AUB !!!

Started by J.A.F._Doorhof, May 1, 2005, 17:42:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wowly

Ik snap Joris zijn reactie ook. Al was het alleen maar om zijn gemoedsrust te vergroten. Hdet is nog steeds balen voor je!!

Overigens zou ik het erg jammer vinden sals iedereen zo zou reageren, ik hou wel van plaatjes ;D

Tube-freak

Misschien toch mijn nick maar even veranderen dan???
Ik word natuurlijk zo herkent.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

DA BoSS

tikje paranoia allemaal, of je moet zelf in de WHOIS DB een open invitatie hebben ingeklopt, of je adresgegevens op je website zetten  ;D

Wel ken ik verhalen over 2 medewerkers van een grote elektronica keten die spullen afleverden bij mensen thuis. Die 2 hadden dus louche vriendjes met wie ze goede zaken deden. Maar dat verband had de politie in 3 maanden al boven water.... ::)

Serieus--> 67% van de dieven loopt gewoon door de straat en kijkt naar binnen of er wat te halen is...
30% van de inbrekers komt gewoon op goed geluk  8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Oracle

Quote from: DA BoSS on June 15, 2005, 09:06:40
Serieus--> 67% van de dieven loopt gewoon door de straat en kijkt naar binnen of er wat te halen is...
30% van de inbrekers komt gewoon op goed geluk  8)

En de resterende 3% is lid van dit forum!  >:D ;D

Groet,
Mark

DA BoSS

Quote from: Mark Lemmens on June 15, 2005, 11:44:51
En de resterende 3% is lid van dit forum!  >:D ;D

ROTF  ;D

Laten een val zetten door met Honeypots te werken  >:D
superstrakke setup vet posten met makkelijk beschikbare adresinfo, camera'tje erbij, en tsjakka!!!
de recherche werkt heel veel met dit soort geintjes
HEERLIJK
O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Quote from: Mark Lemmens on June 15, 2005, 11:44:51
En de resterende 3% is lid van dit forum!  >:D ;D

Dat hoeft niet, want inbrekers en dieven zijn soms verschillende personen:
Quote from: DA BoSS on June 15, 2005, 09:06:40
Serieus--> 67% van de dieven loopt gewoon door de straat en kijkt naar binnen of er wat te halen is...
30% van de inbrekers komt gewoon op goed geluk  8)

Misschien is maar 35% van de dieven tevens inbreker... >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DVDGuy

Waar ik me een beetje over verbaas is dat schijnbaar weinig mensen de moeite nemen om hun dure tot zéér dure spullen goed te beveiligen.

Mijn in vergelijking tot andere hier getoonde en/of beschreven HT's (bescheiden) HT kostte al enkele duizenden euro's en dan heb ik het nog niet gehad over de software (dvd's, cd's, cd-r's, lp's, videobanden), waarvan de prijs al snel in de tienduizenden euro's loopt.
Tel daarbij nog eens bij op de PC's, laptops, legale software en dergelijke en je hebt het al gauw over een bedrag dat aardig de richting van de € 30.000,- plus uitloopt.

Ik heb mijn huis, standaard voorzien van keurmerk hang- en sluitwerk, dan ook al een tijd geleden elektronisch laten beveiligen.
De kosten daarvan bedroegen inclusief brandalarm en inclusief aanlsuiting op de meldkamer slechts € 2.000,-

Met andere woorden voor een fractie van wat je in huis hebt staan kun je je goed beveiligen.

Het blijft een utopie om te denken dat je je voor 100% kunt beveiligen.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DA BoSS

Quote from: Audiofiel on June 15, 2005, 12:18:37
Dat hoeft niet, want inbrekers en dieven zijn soms verschillende personen:
Misschien is maar 35% van de dieven tevens inbreker... >:D

blub blub blub
Werk jij bij 't CBS ofzo?
;D  ;D ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Tube-freak

Zouden er ook audiofiele inbrekers zijn dan?

Ik heb een keer een audiofiele ADHD psychopaat meegemaakt, en ik maar zo naief zijn om te denken dat audiofielen allemaal hele aardige mensen zijn.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Audiofiel

Quote from: FieroGT on June 16, 2005, 23:53:38
...en ik maar zo naief zijn om te denken dat audiofielen allemaal hele aardige mensen zijn.
Ik kàn heel aardig zijn...  ;D >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Oracle

Quote from: Audiofiel on June 17, 2005, 00:00:51
Ik kàn heel aardig zijn...  ;D >:D

Maar waarom doe je dat dan niet?  >:D

Groet,
Mark

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Oracle


simonW



wat ik dus wel vervelend vond was bij de verkoop van mn huis, al die mensen die zonder mij mn huis binnen kwamen met de makelaar.
die dus al die kostbare spullen zien staan en al die kostbare dvd's.
het hoefd nog helemaal niet zo te zijn dat zij het doen, maar ze kunnen het aan kenisen of vrienden vertellen die misschien wat minder leuke kennisen of vrienden hebben.
zal dr maar net een orienterede inbreker bij zitten, die even kijkt wat er nog te halen valt..
nou ja  ben blij dat het goed is gegaan .. maar speelde toch altijd wel een beetje in mn achterhoofd.
maar toch erg rot voor de gene waar het bij is gebeurd..
zal ook  niet meer zo snel een demo geven ..
je weet maar  nooit wie je in huis haald.


groeten Simon

Erik van Voorst (in memoriam)

#64
http://www.exquisiteaudio.ca/phpBB2/viewtopic.php?t=10

Weer iemand op een audio forum de klos... :'(

Zijn kostbare losse speaker-units zijn ook meegenomen...dus dat legt toch een beetje een verband.. :'(

Voorzichtigheid blijft echt geboden...vandaag nog iemand gewaarschuwd die per ongeluk zijn (half) adres had meegefotografeerd op een foto van zijn site toen hij enthousiast een audiocomponent wilde laten zien.... :o

Gelukkig gelijk verwijderd... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

station_hendrik

Sjonge, wat een bekrompen gedoe. Er word in dit topic vaak een link gelegd dat de inbraken voort komen uit de foto's die op een forums staan. De inbreker kan toch gewoon voor hem het "goede huis op het goede moment" gekozen hebben.....??

Wees gewoon verstandig met persoonlijke gegevens plaatsen en laat niet iedereen binnen bij je ht kijken die je niet vertrouwd. Tja, een inbreker komt zonder te kloppen binnen ::) ::)

Plaats gewoon mooie foto's en bouw een mooi topic. Mijn 801s staat ook voor het grijpen in een hoekje...... Ik ga ervan uit dat ze die laten staan. Anders hebben we straks nog een arbeidsongeschikte inbreker... ;D ;D

R


Peerless Monster

QuoteMijn 801s staat ook voor het grijpen in een hoekje......

Whahaha, die neem je idd niet even mee nee ;).
Dus wat leren we hier allemaal van, juffrouws Stembanden?
Juist, je spullen met extra Loodbitumen te voorzien (Niet om het geluid beter te maken ;D), zodat alle inbrekers arbeidsongeschikt worden!
Dus alle arbeidsongeschikten zijn inbrekers, whahahaha ;D ;D ;D

Grtz
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Graveheart

Quote from: Peerless Monster on August  6, 2005, 14:06:55
Whahaha, die neem je idd niet even mee nee ;).
Dus wat leren we hier allemaal van, juffrouws Stembanden?
Juist, je spullen met extra Loodbitumen te voorzien (Niet om het geluid beter te maken ;D), zodat alle inbrekers arbeidsongeschikt worden!
Dus alle arbeidsongeschikten zijn inbrekers, whahahaha ;D ;D ;D

Grtz

Doe dat nou niet...
Dan kunnen die mafkezen je nog aanklagen ook, en dan mag je je HT zelf verkopen ipv dat zij het voor je doen.
[Deze ruimte is te huur!]

Peerless Monster

QuoteDoe dat nou niet...
Dan kunnen die mafkezen je nog aanklagen ook, en dan mag je je HT zelf verkopen ipv dat zij het voor je doen.

;D

Ben jij arbeidongeschikt ??? ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Vin_cent

Bezoek het Forum gewoon vanaf je werk.............................
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Muziekfreak

#71
Let ook op met fotos maken..dit klinkt lachwekkend maar echt het kan zijn dat als je bv een mooie pic maakt van je set....en de lammelen staan open bv en je ziet dus hoe het erdaar buiten uitziet. Er kunnen mensen zijn die de locatie herkennen...endus ook NOOIT geen prijzen van je spul neerplanten wat het heeft gekost enz.

Nogmaals klinkt overdreven maar dieven zijn tegenswoordig...strands...en bijzonder slim! Onderschat dus ook nooit een dief/inbreker.

Hoe ik dit weet...simpel ik ben wel vaker bestolen op een slinkse wijze. Helaas voor de dief (helaas bekende) was ik een stuk beter bij de tijd als hij en heb hem kunnen betrappen. Heeft me veel geld gekost mag je gerust weten  >:(

kohns

#72
Ze hebben vanacht in mijn auto en mijn vrouw haar auto ingebroken...
In alletwee the muziekinstallatie(lees radio) en GPS gestolen...  :'(

En dan hebben ze nog het lef gehad om de ramen en deuren wagenwijd open te laten staan en nu is alles NAT
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

FrankB

Quote from: kohns on August 25, 2005, 08:22:45
Ze hebben vanacht in mijn auto en mijn vrouw haar auto ingebroken...
In alletwee the muziekinstallatie(lees radio) en GPS gestolen...  :'(

En dan hebben ze nog het lef gehad om de ramen en deuren wagenwijd open te laten staan en nu is alles NAT

Je had zeker een foto van de auto's hier op het forum gezet ;D

Sorry, het is vrouwelijk geslachtsdeel als het je overkomt!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

blue-eyes

Das balen.............

Er schijnen nog steeds mensen rond te lopen die dat soort zaken de normaalste zaak van de wereld vinden. Die het zelfs raar vinden als je hun erop aan spreekt, laat staan veroordeeld. Dan pakken ze weer terug want JIJ hebt hun onrecht aangedaan......... Tja. Ik zeg: maak een nieuw eiland voor de kust en drop dit soort gasten. Met een helicopter voedsel / medicijnen etc. droppen en over 20 jaar eens weer kijken hoeveel er nog zijn ;D


Hopelijk ben je goed verzekerd?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey