Inbraak en blinde paniek !!! LEES DIT AUB !!!

Started by J.A.F._Doorhof, May 1, 2005, 17:42:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

copyfile

Het enige dat je dan kan krijgen van normale gebruikers die b.v. via een cable of adsl lijn zitten is het adres van de provider waar die persoon zit. Dit omdat je ip niet op naam geregisteerd staat maar dan je provider een hele reeks hiervoor inkoop met natuurlijk eigen adres. Het enige waneer je iemands naam erbij kan zien is als die gene zelf een ip nummer heeft gekocht en dan op eigen naam heeft laten zetten. Dit kan natuurlijk maar word voornamelijk alleen gedaan door grote bedrijven of servers en deze staan dan meestal ook op de bedrijfsnaam.
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

Jean Pierre

Deels klopt het, sommigen die ik ging tracen.. kreeg ik volledige adres waren gewoon particulier van anderen alleen woonplaats( wat ook klopte) maar sommigen  kreeg ik ook adres van provider... Dus acht valt wel mee.. BtW met @home zit je aardig goed ;)

OscarTango

Kun je die van mij eens tracen...en effe PM-em ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

patrick_vdb

Hi Jean Pierre,

Quote from: Jean Pierre on May  3, 2005, 20:13:47
... Dus acht valt wel mee..

Precies......de woorden zoals 'slechts een kwestie van' etc zijn eigenlijk wat overtrokken want bij veel mensen is het niet slechts een kwestie van ;)

mvrg

Patrick

copyfile

Volgens mij kan het bij bijna geen provider. Dit vanwege de wet op de privacy. En anders zouden die instanties als buma en stig. Brein niet zo moeilijk moeten doen met mensen aanpakken van het versprijder van mp3/films want dan zouden ze via een simpele whois search de adres info van die persoon helemaal legaal hebben en dat is niet het geval.
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

bendensin

Marantz SR5400
Marantz DV6400
KEF Q5
KEF Q4 KEF Q9c Rel Q150E

GPO

inbrekers? mijn Jack Russel lust ze rauw!!

>:D >:D

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

JCL

Quote from: Jean Pierre on May  3, 2005, 20:13:47
Deels klopt het, sommigen die ik ging tracen.. kreeg ik volledige adres waren gewoon particulier van anderen alleen woonplaats( wat ook klopte) maar sommigen  kreeg ik ook adres van provider... Dus acht valt wel mee.. BtW met @home zit je aardig goed ;)


hahaha je hebt neotrace ontdenkt? Dat werkt idd wel een beetje, maar idd meestal alleen server van de provider.

Jean Pierre

klopt, maar kan ook via dns irc en netstat genoeg mogelijk heden..

Oracle

Ja, maar naam&adres kun je alleen ophalen bij die mensen die een eigen domein hebben, dat zij ook zelf hebben geregistreerd. Indien je enkel een ip-adres hebt valt er niet zo heel veel te achterhalen.

Waar je eerder voor zou moeten uitkijken is 'social engineering': zo weet ik van een aantal leden hun volledige naam, woonplaats, en nog wat details. Gewoon uit gesprekken en pm's. Zo kun je heel eenovudig achterhalen waar iemand precies woont. Heb je ook nauwelijks technische kennis voor nodig. :)

Groet,
Mark

Jean Pierre


JCL

Quote from: Mark Lemmens on May  4, 2005, 10:14:31
Ja, maar naam&adres kun je alleen ophalen bij die mensen die een eigen domein hebben, dat zij ook zelf hebben geregistreerd. Indien je enkel een ip-adres hebt valt er niet zo heel veel te achterhalen.

Waar je eerder voor zou moeten uitkijken is 'social engineering': zo weet ik van een aantal leden hun volledige naam, woonplaats, en nog wat details. Gewoon uit gesprekken en pm's. Zo kun je heel eenovudig achterhalen waar iemand precies woont. Heb je ook nauwelijks technische kennis voor nodig. :)

Groet,
Mark

Ik heb een eigen domijn, jeroenweb.nl staat geregistreerd bij Netivity internet concultensie b.v. in Zwolle, succes :D

jowi

#37
Quote from: JCL on May  4, 2005, 11:41:59
concultensie
;D

leeftijd 16 jaar 
geslacht man
beroep 4 HAVO
hobbies/interesses computeren / audio & video / tennis
eigen auto geen
favoriete auto('s)/merk(en) Ferrari, BMW

goed of niet ?

Kjelt

Quote from: Mark Lemmens on May  4, 2005, 10:14:31
Waar je eerder voor zou moeten uitkijken is 'social engineering':

Daar bestaan natuurlijk ook tegenmaatregelen voor: Hey Mark had ik je al verteld van mijn 50kV op alle deurklinken en mijn gifslangen collectie waarvan helaas de ruitengesneuveld zijn?  ;D

JCL

Quote from: jowi on May  4, 2005, 11:57:54
;D

leeftijd 16 jaar 
geslacht man
beroep 4 HAVO
hobbies/interesses computeren / audio & video / tennis
eigen auto geen
favoriete auto('s)/merk(en) Ferrari, BMW

goed of niet ?

hmmm een autoweek forummer, dat is inmiddels 5 HAVO, maar het adres en naam heb ik nog niet gevonden ;) Laat ik je een handje helpen, JCL zijn mijn initialen, naam en achternaam staat op mijn homepage, je weet welke stad ik woon als je ff zoekt en dan blijft er niet veel moeilijks meer over, of je moet het service van mijn oma kommen jatten :D

Maargoed, hier valt toch nog niet zoveel te jatten, niet meer (broertje is verhuist) of moet ik zeggen NOG niet!!!

Oracle


OscarTango

PM bevatte een les spellen ?  Mijn God.... service = servies neem ik aan ? Domijn = domein.... en ga zo maar voort...triestig  :-[    ;D ;D ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Jean Pierre

#42
pfft dad doed er tog nied toe ? zommigen sijn gewooon niet so goet in nederlandz of sijn beetje dislectisch  8)

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Jean Pierre


Oracle

Quote from: OscarTango on May  4, 2005, 13:03:48
PM bevatte een les spellen ? 

PM bevat enkele persoonlijke gegevens (adres, telefoonnummer e.d.). Die ga ik niet zomaar hier op het forum plempen... :)

Groet,
Mark

Joris1971

#46
Quote from: J.A.F._Doorhof on May  1, 2005, 17:42:17
Naar aanleiding van 1 iemand waar een inbraak is geweest zie ik nu veel topics verdwijnen en dat is doodzonde.

Het is een beetje blinde paniek om nu ineens alle foto's te gaan verwijderen uit een topic en het slaat ook nergens op, dus van ons het verzoek laat het gewoon staan, als je aan de beurt bent voor een inbraak is het natuurlijk ENORM rot en de schade is vaak enorm maar ik zie totaal geen verband tussen het forum en de inbraak.

Wij verzoeken dus om niet in blinde paniek dingen te verwijderen door 1 inbraak.
MvrGr.
Frank

Hallo Frank en iedereen op dit forum

Die gedupeerde van de inbraak was ik dus.

@Frank: Jij vind het nergens op slaan dat ik mijn foto's weghaal, maar je zou jezelf eens in mijn situatie moeten verplaatsen. Vind het een beetje bot/krom dat je zegt dat het nergens op slaat. Dat ik mijn foto's weghaal is niet een kwestie van mensen hier niet vertrouwen, maar meer voor mijn eigen gemoedsrust!!!!

Groet Joris

Jean Pierre

als je op de fotos niet teveel van buitenkant/straat omgeving enz laat zien is er volgens ij niks aan de hand als je ook geen plaats etc erbij zet. Maar als jou gemoedsrust(en die van andere, die fotos weghale) is toegenomen dan moet dat ook geen probleem zijn vind ik. Maar ik vind dat we gewoon met de foto traditie door moeten gaan! De kans dat inbreker jou huis gewoon kiest zonder dit forum te kennen is groter dan dat ie het forum wel kent..

JCL

Quote from: Jean Pierre on May  4, 2005, 13:23:37
pfft dad doed er tog nied toe ? zommigen sijn gewooon niet so goet in nederlandz of sijn beetje dislectisch  8)

hmmm, ik ga voor het laatste :)

PM klope niet helemaal, je moet me nog maar ff uitleggen hoe je precies waar aan bent gekomen, maar ik ben ook niet iemand die zich erg anoniem opstelt op inernet. Ik geloof het verder ook allemaal wel. Het huis is gewoon afgesloten en er is ook weinig van echte waarde, ja, de boeken van mijn vader maar ik ben je dankbaar als je die troep komt weghalen... Hoewel... doe toch maar niet (anders erven wij niet meer >:D)

wil

Even een kleine opmerking van mijn kant.
Helaas is het zo dat LCD's en plasma's nog een heel hoog wow-gehalte hebben. Vaak meer door mensen die er geen hebben dan door mensen die er wel een hebben  ::). Momenteel kan ik me de reactie van Joris best voorstellen, maar het is een kwestie van een paar jaar (misschien minder) en dan hebben net zo veel mensen een platte tv als een tv-met-toeter-achterop. Het nieuwe wow is er dan af en zullen ze geen bekijks meer trekken. Hetzelfde zie je met de mobiele telefoon, het is geen wow-product meer, de kans op diefstal/beroving is net zo groot als de kans op diefstal/beroving van je portemonee.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60