Inbraak en blinde paniek !!! LEES DIT AUB !!!

Started by J.A.F._Doorhof, May 1, 2005, 17:42:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Naar aanleiding van 1 iemand waar een inbraak is geweest zie ik nu veel topics verdwijnen en dat is doodzonde.

WEES VERSTANDIG.
Zolang je niet je adres vermeld zul je geen risico lopen door hier foto's te laten zien.
Het dievengilde weet je OF toch wel te vinden en OF heeft er niets aan als je je naam en adres niet vermeld.

Vermijd de volgende dingen:
Als je post onder je echte achternaam vermeld dan niet je woonplaats.
Als je post onder een synoniem (99% van de bezoekers) vermeld dan niet je adres, telefoon nummer en tijden dat je op vakantie bent.

Het is een beetje blinde paniek om nu ineens alle foto's te gaan verwijderen uit een topic en het slaat ook nergens op, dus van ons het verzoek laat het gewoon staan, als je aan de beurt bent voor een inbraak is het natuurlijk ENORM rot en de schade is vaak enorm maar ik zie totaal geen verband tussen het forum en de inbraak.

Nogmaals een inbreker scout lokaties in een straat en gaat aan de hand daarvan zijn slag slaan, de kans dat bv Frisci89 die zijn HT foto's online heeft staan achterhaalt wordt als Mr. Janssen, dronkenschapslaan 7a is kleiner dan de kans dat je morgen een 747 door je vooruit krijgt (hoewel die kans sinds 9/11 wel redelijk groot is :D ).

Wij verzoeken dus om niet in blinde paniek dingen te verwijderen door 1 inbraak.
Post je wel onder je eigen naam dan is het verhaal mischien anders maar ook dan zou ik er niet te zwaar aan tillen om eerlijk te zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B.J.


Jimmy Conway

@jowi:
Onderschat dan ook je familie, vrienden, buren, collega's, kennissen, onderhoudsmonteurs, meteropnemers, etc. niet.
Deze kunnen zonder te weten ook tegen een potentiele inbreker vertellen wat voor moois jij in huis hebt  ;)


jowi

Nou Jimmy, dat is een waarheid als een koe, of je dat nu grappig vind of niet, want zo werkt het wel. Natuurlijk, het moet ergens ophouden, en je kan het nooit 100% voorkomen. Maar je kan er lang of kort over lullen, je kan het overdreven vinden of niet, ik blijf bij mijn besluit. Doe verder lekker zelf wat je goeddunkt, maar respecteer ook mijn beslissing.

take5

Quote from: jowi on May  1, 2005, 18:06:16
en het feit dat afgelopen jaar, voor het eerst in 4 jaar, in 3 maanden tijd mijn auto 4x is opengebroken.

Nu verklap je het zelf natuurlijk al een beetje... Spangen?

;D

Error323

Allemaal héél jammer natuurlijk.
Er kwamen vaak heel mooie ontwerpen/apparatuur rond op deze afdeling, maar ik kan er heel goed inkomen dat veiligheid voor alles gaat.
BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 (beuk) | HK AVR-630 | 2 * JBL E10 |
SVS 20-39PCi

Jordis

De kans is inderdaad groter dat ze je mooie plasma door het raam aan de muur zien hangen dan op internet...
Primare - Dynaudio - QED - Nordost

Tomaz

Het is jammer dat de "vrijheid" op het forum hier onder te lijden heeft, maar totaal niet onbegrijpelijk.

Het zal vast wel weer rustig worden binnenkort. Moet wel zeggen dat ik zelf ook allerter ben geworden (ook door andere inbraken bij mij in de kennissen-kring)
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

wh-vanderpost

Quote from: jowi on May  2, 2005, 13:55:52
Nou ja als iedereen er iets bewuster van geworden is, heeft het toch nog een positief effect gehad.
Ach, het is meestal allemaal tijdelijk helaas... denk aan een boom volgeladen met kwetterende spreeuwen, klap 1 keer hard in je handen en ze vliegen allemaal op. Ze vliegen een rondje en landen allemaal weer op dezelfde plek in dezelfde boom.

Nu is er een inbraak geweest, iedereen is in rep en roer en neem allerlei maatregelen ... over een maandje (of 2) is alles weer vervaagd en heeft iedereen het weer over andere zaken. Helaas voor de persoon die het overkomen is gaat het niet zo snel.

Naast de vogels moet ik ook altijd weer denken aan de toestanden/maatregelen na de moord op fortuin, de moord op van gogh en de aanslagen op het wtc ... de 2 jaren na 9/11 ben ik in de zomer naar de US gegaan en de "veiligheid" werd het 2e jaar al AANZIENLIJK minder serieus genomen. :-\
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Robbo

Quote from: Jimmy Conway on May  1, 2005, 18:50:06
@jowi:
Onderschat dan ook je familie, vrienden, buren, collega's, kennissen, onderhoudsmonteurs, meteropnemers, etc. niet.
Deze kunnen zonder te weten ook tegen een potentiele inbreker vertellen wat voor moois jij in huis hebt ;)



Yep; bij mij gaan de lamellen echt wel dicht als de glazenwassers komen....   Ze zullen wel eerlijk zijn, maar het is altijd leuke kroegpraat om te vertellen dat je bij iemand een flinke Barco & speakers in de huiskamer hebt zien staan. 

Jimmy Conway

Mijn vriendin zet altijd de lamellen open als de glazenwassers komen  ;D

christian19

Ik kan me voorstellen dat er paniek is, dus ik bedoel hier niets mee.

Maar in de meeste winkels word je naam, adres, alles zo'n beetje gevraagd,
Daar maak ik mij eerder druk om als hier, al moet ik zeggen dat ik er ook
wel eens aan denk als ik hier over een van mijn aankopen spreek.

mvgr,

christian19.

Durk

even een printje van de omzetstatistiek van RAF verkrijgen en bingo...

Ben persoonlijk niet zo bang voor de boze inbrekertjes...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Tomaz

Quote from: christian19 on May  2, 2005, 16:23:00
Ik kan me voorstellen dat er paniek is, dus ik bedoel hier niets mee.

Maar in de meeste winkels word je naam, adres, alles zo'n beetje gevraagd,
Daar maak ik mij eerder druk om als hier, al moet ik zeggen dat ik er ook
wel eens aan denk als ik hier over een van mijn aankopen spreek.

mvgr,

christian19.
Ik maak mij hier niet zo veel zorgen over. Ik zie op het werk ook wel regelmatig persoonsgegevens en weet daarbij wat voor iets cools ze hebben aangeschaft, maar dat boeit je helemaal niet; je kijkt er niet eens naar. Als het je werk is zie je het vanuit een heel ander oogpunt. Plus; er komen er zo veel langs dat het niet eens op valt.
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

christian19

Dat het personeel er niet op let dat snap ik.
Maar als deze gegevens in de verkeerde handen
terecht komen, dan is het een heel ander verhaal.

christian19.

Oracle

Het zou me niets verbazen, dat wanneer je contact opneemt met een bedrijf, en een paar duizend euro op tafel legt, je dan een adressenbestand van hun kunt kopen, met bv. iedereen die in de afgelopen maanden een plasma of lcd heeft aangeschaft. Voor bedrijven is dat vaak gewoon extra omzet/inkomsten, en wordt er niet gekeken naar privacy.

Zo werd mijn vrouw gisteren gebeld, door een verzekeringsfirma. Die hadden te "horen" gekregen, dat wij een kind hadden gekregen. Navraag leerde dat ze dat niet "gehoord" hadden, maar gewoon gekocht hadden van de firma waar we een pret-echo hebben laten doen, van de baby.

Het zal vast ook wel in de algemene voorwaarden hebben gestaan destijds (januari, dit jaar), maar toen we onze naam en adres invulden, heb ik niet bewust toestemming gegeven voor verspreiding of doorverkoop van mijn gegevens.

Adressen zijn ook gewoon handel...

Groet,
Mark

Jimmy Conway

Ik heb bij een toeleverancier van de bouw gewerkt.
Kochten we heel veel dezelfde gelijksluitende cilinders in,
allemaal dezelfde sleutel. We konden dan met 1 sleutel zo'n
50 woningen in.

Nu is het tegenwoordig helemaal al kinderspel (zie uitzending Nova)
om met een klopsleutel binnen te komen.

Het enige wat je hier tegen kan doen is alarm aanleggen, je verzekeren en maar
hopen dat de inbrekers je overslaan. Verder gewoon relaxed doorgaan met leven  O0

grt

GerritZ

Quote from: Mark Lemmens on May  3, 2005, 13:59:08
Adressen zijn ook gewoon handel...

Absoluut waar, paar jaar geleden een huis laten bouwen, de aanvang van de bouw was nog niet begonnen en mijn oude huis
stond nog niet te koop, kreeg ik al verschillende banken aan de lijn........

Gerrit

Richi

Ik heb toch voor alle zekerheid even mijn woonplaats verwijderd uit enkele posts. En nu nog een andere domeinnaam aanvragen zodat mijn achternaam niet meer te herleiden is.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

JCL

ze zien in je sig toch ook wel wat je hebt staan? En via IP is alles en iedereen te tracen ik denk alleen dat niemand hier met inbegrip van Garmt een set heeft die dit waard is. Nee sterker nog, ik weet zeker dat NIEMAND een HT heeft die dat waard is want dan overval je wel een winkel waar het misschien wel beter beveiligd is maar waar je veel meer kunt meenemen.

patrick_vdb

Quote from: JCL on May  3, 2005, 17:29:17
En via IP is alles en iedereen te tracen

Wie PM en/of mailt me mijn naam en adres die hij/zij via mijn IP of aanwezigheid heeft weten te traceren?

Ik ben nu ook wel eens benieuwd...

mvgr

Patrick

JCL

Is ook bijzonder lastig maar in theorie valt alles te kraken, alles te hacken en ook zonder sporen na te laten. Het is het alleen niet waard. Maar als je wilt kun je wel nagaan bij welke provider het IP geregistreerd staat en vervolgens die provider kraken om te zien op wiensnaam het geregistreerd staat. Zover gaat alleen niemand en zeker niet voor dit soort informatie, het was ook alleen maar bedoeld als voorbeeld om te laten zien hoe paranoia sommige mensen kunnen zijn en om aan te geven dat totale anonimiteit in de hele IT wereld simpelweg niet bestaat.

patrick_vdb

Hi JLC,

Klopt, alles is te kraken en in theorie is alles mogelijk. Gelukkig besef je zelf ook dat het soms echter wat ver-van-m'n-bed-show is ;)

@Mark,

Gewoon een rekening sturen naar het bedrijf dat jouwn gegevens heeft doorverkocht. Zij verdienen aan jouw informatie dus daar mag ook wat tegenover staan ;D

mvrg

Patrick

Peerless Monster

QuoteGewoon een rekening sturen naar het bedrijf dat jouwn gegevens heeft doorverkocht. Zij verdienen aan jouw informatie dus daar mag ook wat tegenover staan

Dan moet je wel weten welk bedrijf natuurlijk.
Misschien dat daar ook lijstjes voor zijn die je kunt kopen ;).
Waar houdt het op ???

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jean Pierre

#24
Quote from: patrick_vdb on May  3, 2005, 17:53:48
Wie PM en/of mailt me mijn naam en adres die hij/zij via mijn IP of aanwezigheid heeft weten te traceren?

Ik ben nu ook wel eens benieuwd...

mvgr

Patrick

Als mijn broer dit zou willen doen heeft ie het zo voor elkaar paar min werk.... en zo zijn er genoeg andere whizkids/ict-ers

/edit:

Heb het nog ff na gevraagd aan een vriend van me die zit ook beetje in die wereld, hij zegt het is enkel een kwestie van ip invoeren in een dns programma...

/edit:

Heb het programma ff gedownload(gratis 1 keer zoeke..) ip invoeren en het rolt er zo uit... je weet plaats waar die woont ga je zoeke in telefoon gids(bijvoorbeeld) en hoppa....

/edit:
Nog een kleine edit: heb het ff bij meerdere personen getest... En als je ingeschreven staat als registrant (dan late ze info zien) krijg je ook gelijk adres en alles erbij..