Inbraak en blinde paniek !!! LEES DIT AUB !!!

Started by J.A.F._Doorhof, May 1, 2005, 17:42:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

Nee, ken ik niet. Ik heb er trouwens ook geen verstand van maar via Google kom je een hoop te weten :-)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Lion of Judah

Quote from: TopGun2010 on October  6, 2013, 21:56:51
Die 3* cilinders zijn ook tegen die sleutel beveiligd.

Niet per definitie dus altijd even checken. Bovendien horen lockpicking en kloppen niet tot de zgn. Modus Operandi oftewel de standaard inbraakmethodes van de gelegenheidsinbreker. Het kloppen ziet er in de filmpjes heel makkelijk uit maar in de praktijk is het echt een stuk moeilijker gelukkig.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

alexander2


Lion of Judah

Laat ik het anders formuleren: kerntrekbeveiliging beveiligt tegen kerntrekken maar niet per definitie tegen lockpicking en kloppen. Dat zijn weer ander methoden en vragen dus om andere maatregelen in de cilinder in de manier waarop en welke permutatiestiften in de cilinder zijn opgenomen.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

alexander2

Ik hoop weer een expert te treffen  ;) , wat is volgens jou het beste op dit moment?

Lion of Judah

Quote from: alexander2 on October  7, 2013, 21:34:16
Ik hoop weer een expert te treffen  ;) , wat is volgens jou het beste op dit moment?
Deze keer heb je beet :D Dan moet ik eerst weten wat je voor de rest voor hang- en sluitwerk hebt. Een cilinder en/of beslag is slechts een onderdeel van de keten. En d kwaliteit van de kozijnen en de draaiende delen is ook heel belanrijk. Ik bedoel je kan er nog zulk goed spul op monteren maar als de deur van waaibomenhout is of kunststof zonder stalen binnenprofiel  dan heeft het alleen een optisch effect.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

screamhouse

Hoe weet je of je kunstofdeur een stalenprofiel heeft als leek zijnde?
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Denon Focal

De Mauer NW4 en de Dom Diamant zijn beiden erg goede cilinders zowel tegen klopsleutels als kerntrekken.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Lion of Judah

Quote from: screamhouse on October  7, 2013, 22:57:28
Hoe weet je of je kunstofdeur een stalenprofiel heeft als leek zijnde?

Je kan het merken aan de stabiliteit en vaak zegt het jaartal ook iets. Je mag er eigenlijk wel vanuit gaan dat all kzoijnen van de laatste decennia stalen versterkingsprofielen hebben.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

screamhouse

Ok, en wat raad je dan aan qua cilinder, net een test gelezen en veel skg *** zijn alsnog snel te openen
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

screamhouse

Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Lion of Judah

Quote from: screamhouse on October  7, 2013, 23:16:08
Consumentenbond 2006

Dat is al heel lang geleden. De huidige generatie SKG***R cilinders zijn over het algemeen stukken verbeterd dan hun oudere broertjes. Die Denon zijn prima, je kan eventueel ook nog de Nemef 1329 of de serie van Pfaffenheim in overweging nemen. maar nogmaal kijk ook naar de rest.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

alexander2

Quote from: Lion of Judah on October  7, 2013, 22:28:13
Deze keer heb je beet :D Dan moet ik eerst weten wat je voor de rest voor hang- en sluitwerk hebt. Een cilinder en/of beslag is slechts een onderdeel van de keten. En d kwaliteit van de kozijnen en de draaiende delen is ook heel belanrijk. Ik bedoel je kan er nog zulk goed spul op monteren maar als de deur van waaibomenhout is of kunststof zonder stalen binnenprofiel  dan heeft het alleen een optisch effect.

Eindelijk maar ik heb geen idee vd merken en de overige opmerkingen welke je hebt geplaatst.
Zal deze week op klaarlichte dag is proberen te achterhalen wat ik erin heb zitten. ;)

TopGun2010

Nemef 142/9 is ook uitstekend. Geloof dat de Gamma 3* niet geweldig is, dat kun je ook wel aan de prijs zien.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Rens

Ons huis recentelijk ook voorzien van andere cilinders en beslag echter denk ik dat als ze binnen willen komen dit toch wel lukt op wat voor manier dan ook.

Wel heeft de "snelle jongen" er natuurlijk een hekel aan als het allemaal wat langer duurt....

Ca. anderhalf jaar geleden is er bij ons ook ingebroken en we zijn daar toch wel erg van geschrokken, inmiddels dus ook wat camera's en een inbraakinstallatie hangen. Bleek achteraf dat het om een groepje kinderen uit de Oostbloklanden ging die voor de snelle buit gingen en in een korte tijd tientallen inbraken gepleegd hadden. Ze zijn uiteindelijk wel gepakt waarna de golf van inbraken weer daalde.

De politie had een goede opmerking, bij ons in de straat staan maar een paar huizen, als ze bij ons al zien dat er wat beter beveiligd/bewaakt is dan zullen ze die (waarschijnlijk) niet als eerste pakken.. (en dat hoop ik natuurlijk ook).