Inbraak en blinde paniek !!! LEES DIT AUB !!!

Started by J.A.F._Doorhof, May 1, 2005, 17:42:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hakker

pakketdiesnten kunnen mijn huis al niet eens vinden laat staan inbrekers. O0

Danny81

Zit zelf in de beveiliging (aanleg). Ik heb verschillende cursusen gevolgd waarbij de praktijkleider in de rol van een inbreker kruipt. Daarna mochten we dit zelf proberen.

Echt waar jongens, alles is zo open. Vooral met de nadruk op "zo".
Met alleen bouwkundige beveiliging kom je er ook niet. Het vertraagt alleen maar en daar hebben de personen in kwestie een hekel aan. Mijn advies is:

Bouwkundige beveiliging ----> vertragint tot het betreden van het pand
Elektronische beveiliging ----> signaleren dat er iemand probeert in het pand te komen/aanwezig is.

Daar hebben de meeste inbrekers een hekel aan!

Frolic

bij mij ooit ook 's ingebroken en is inderdaad een heel vervelende ervaring!

Beamerbuddie

Goede topic !!

Wat wel en niet kan op een forum ...

Sinds kort komt bij mij in de straat 1 x per week het team van de reclassering voorbij. Een mengelmoes van cokedealers, zakkenrollers, straatjunks, helers, autodieven wiettelers, rippers en rood/drankrijders en ander uitschot van het kamp. 8 man sterk loeren ze hier in de ewijk naar buit. Daar hebben wel de nodige m2 plakfolie, voorgordijnen en een 10 meter lange en hoge schutting een einde aan gemaakt.
De glazenwasser is niet welkom en klusjesmannen worden strak in de gaten gehouden.
Op internet ben ik zo wie zo al super para .....

Groetjes BB




koosnaampje-audiofiel

Maargoed daar heeft  de gene die het overkomen is op dit moment niks aan.

Erg jammer dat er nog steeds mensen zijn die niet van andermans spullen af kunnen blijven.

En dat daardoor dit forum ook nogeens schade toegebracht wordt.

Ik pleit dan toch voor de orthodoxe bestraffing......handjes afhakken!!

(met uitzondering van stationsfietsen dan)

:P
Klipsch, Denon.

JCL

Quote from: koosnaampje-audiofiel on May  2, 2009, 23:51:17
Maargoed daar heeft  de gene die het overkomen is op dit moment niks aan.

Erg jammer dat er nog steeds mensen zijn die niet van andermans spullen af kunnen blijven.

En dat daardoor dit forum ook nogeens schade toegebracht wordt.

Ik pleit dan toch voor de orthodoxe bestraffing......handjes afhakken!!

(met uitzondering van stationsfietsen dan)

:P

Inderdaad. De meeste mensen hier storten hart en ziel in hun HT, daar hebben anderen (zonder toesteming) met hun poten vanaf te blijven.

P.S. Stationsfietsen zijn toch een soort witte fietsenplan? Alleen zijn de fietsen lang niet allemaal wit :P

Miracle.

#131
Als je echt inbraken wilt voorkomen zorg dan dat je voordeur van metaal is en dat op het moment dat de deur geopend word, zonder dat het allarm uitgezet is, de deur onder stroom komt te staan. Dit kun je het makkelijkst doen door een taser aan de deur te bevestigen, op zo'n manier dat deze pas in werking gaat wanneer de deur geopend word zonder het allarm eerst te deactiveren.
Op het moment dat de taser geactiveerd word kun je ook een systeem in werking laten gaan dat de deur ook weer automatisch sluit, gewoon een deurdrammer aanleggen. Dan gaat de deur altijd dicht als je hem loslaat.

Een taser is niet dodelijk, maar wel behoorlijk ontmoedigend. ;D

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Miracle. on May  3, 2009, 03:47:17
Als je echt inbraken wilt voorkomen zorg dan dat je voordeur van metaal is en dat op het moment dat de deur geopend word, zonder dat het allarm uitgezet is, de deur onder stroom komt te staan. Dit kun je het makkelijkst doen door een taser aan de deur te bevestigen, op zo'n manier dat deze pas in werking gaat wanneer de deur geopend word zonder het allarm eerst te deactiveren.
Op het moment dat de taser geactiveerd word kun je ook een systeem in werking laten gaan dat de deur ook weer automatisch sluit, gewoon een deurdrammer aanleggen. Dan gaat de deur altijd dicht als je hem loslaat.

Een taser is niet dodelijk, maar wel behoorlijk ontmoedigend. ;D


Beetje ver gezocht;

Ten eerste is de teaser verboden, dus mocht er iets voorvallen met bijv. de krantenjongen, dan hang je.

Ten tweede; Inbrekers komen altijd via de route die voor hun voor de hand ligt.

Dus ramen, balkons, ec.

Als ze willen lukt het altijd, kijk maar naar auto's de duurste bensch, porsche, en noem maar op, die zouden het best beveiligd moeten zijn, maar worden het meest gejat.

Enigste wat helpt, is het kaf van de koren scheiden, iemand die in de fout is gegaan(grote overtreding) terug naar eigenland(dubbel paspoort) zwaardere gevangenisstraffen, enof jarenlange werkkampen weet ik veel waar, (demontage van onze oude schepen in Afrika ofzo)

Zeggen ze wel eens doe moeten bejaarden gaan helpen, maar wie wil er nou zo'n figuur rond je oma hebben lopen...... :devil:

Meer bureau halt questie....dat krijgt mijn goedkeuring nog wel.

En dat geld voor iedereen, wit, zwart, geel, de lokale pastoor die ze handen niet kan thuis houden!!

Klipsch, Denon.

Zaagstra

Quote from: AndreF on November 21, 2005, 22:48:21
Ons persoonlijk bewakingssysteem. Met vele kilo's per vierkante cm bijt kracht. :D

En ja ze zijn gewaarschuwd, volgens de regels Bordje hier, Bordje daar. Heren inbrekers komt u liever niet hier maar blijft u daar. >:D


Jammer dat ik de foto niet kan meeemen in de quote, maar voor die boxer breek ik al in om hem/haar te kunnen knuffelen. (Ik ben een heel klein beetje gek op die beesten  :inlove:, ik ben met twee van die scheten opgegroeid)
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Zaagstra

#134
Pm even back on topic te komen, ik heb zelf twee inbraken mogen meemaken toen ik nog in de Bijlmer woonde. Ik kan me de paranoia en paniek nog heel goed herinneren. Het is nu ruim 12 jaar geleden, maar ik heb nog steeds een schrikreactie als ik denk dat de deur of het raam open lijkt te staan. Wat ook niet hielp was dat de verzekering wel uitbetaalde, maar meteen daarop zonder opgaaf van redenen de complete verzekering opzegde. Dan kom je dus fijn bij een club als Terminus uit, nul dekking en extra premie. Het allerleukste is nog dat we van inbraak 1 de daders hadden en van nummer 2 de heler, maar men kon ze niks maken. Van geval 1 kan ik me dat voorstellen, maar bij geval 2 krijg ik nog steeds een bittere smaak in de mond, het wormvormig aanhangsel (oftewel lantaarnpaal maar dan korter) gaf gewoon toe dat hij mijn legerbaret - ik zag meneer er mee langs wandelen - dezelfde middag als van de inbraak in ruil voor drugs gekregen had.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

AndreF

Je hebt gelijk hij had een hoog knuffel gehalte.

Helaas, na 13 jaar een trouwe vriend te zijn geweest is hij er niet meer. Vorig jaar oktober moeten laten inslapen  :'(
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

koosnaampje-audiofiel

#136
Quote from: AndreF on May  7, 2009, 18:13:02
Je hebt gelijk hij had een hoog knuffel gehalte.

Helaas, na 13 jaar een trouwe vriend te zijn geweest is hij er niet meer. Vorig jaar oktober moeten laten inslapen  :'(

Gecondoleert....sterkte toegewenst.

Ik kan me heelgoed voorstellen, dat een huisdier een echt maatje is, en zeker een deel vd familie.

Ik zelf ben een grote dieren vriend....(behalve als ze op me versterker of boxen zit..... >:( )

Maar zelfs dan komen we er samen wel uit.

Wat was de naam van het beestje?

Klipsch, Denon.

AndreF

Dank je. Zijn naam was Joesky van ons Hulleke.
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

Caris

Misschien eens de leden schrappen die niet aktief zijn om te beginnen.

Maar jullie hebben wel gelijk in principe. Zo had ik er nog niet over nagedacht  :confused:
Je moet natuurlijk niet onderschatten hoe klein het wereldje van hifi is, als er iets speciaals weg word gehaald, dat zal natuurlijk ook door een fanatiekeling overgekocht moeten worden.

Verder heb ik zelf al lang de broodnodige voorzorgsmaatregelen getroffen  ;)

Joris1971

Ik was degene waar de inbraak was toen dit topic gestart werd.
Is inmiddels weer bijna 5 jaar geleden... intussen zijn we verhuisd (datzelfde jaar nog) en langzaam aan begint het gevoel van toen weg te zakken.

Al ben ik wel gelijk wakker als ik 's nachts geluid hoor.

We hebben hier ook alarm, wonen ook in een wat prettigere buurt en tevens staat mijn installatie op zolder.
Knappe jongen die mijn D900's naar beneden sjouwt.

Ik gun niemand een inbraak, echt zeer onplezierig om mee te maken en het blijft zeer lang bij je.

groet joris

Caris

Ja ik geloof je.
Hoort het steeds meer. Vooral de onrust in je eigen huis.
Terwijl dat juist de plek moet zijn waar je je het veiligste moet voelen :)

Bedankt voor de waarschuwing in ieder geval. :)

Etiennevh

OPLOSSING:

NEEM EEN HOND, zelf heb ik een Amerikaanse Stafford. Daar heb je bordjes voor met als tekst: Break in, Make my day!

Naar binnen komen die dieven wel, maar naar buiten niet meer (kaak gaat op slot bij bijten) :D Maar verder is ie hardstikke lief!

Zie foto, kortom: BREEK MAAR LEKKER IN JONGENS!


Overigens ziet die van ons er iets vriendelijker uit.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

S@m


Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Bant

Misschien dat het een beetje afschrikt, maar als ze iets willen hebben dan vergiftigen ze zo'n hond zo. Maar met een beetje geluk heeft hij wel al alarm geslagen.

Etiennevh

Gelukkig blaft onze hond niet als er iemand aanbelt ofzo. Hij blaft alleen als hij rare geluiden hoort in huis, en in het donker, als ik en mijn vrouw liggen te slapen, is hij (zo lijkt het althans) dubbel zo waaks. Als je 's nachts aan de deur rommelt (wat ik dus laatst deed) gaat meneer gruwelijk tekeer!

Het komt er dus eigenlijk op neer dat hij erg waaks is, en alleen blaft als hij denkt dat er gevaar is.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Wowly

beste alarmdier = een gans......echt waar!

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raphie

stukje leverworst met slaappillen doet wonderen..... IEDERE hond eet dat op wanneer dat door de brievenbus komt
JBL PRX Power!

Bant

Quote from: Raphie on April  4, 2010, 10:05:48
stukje leverworst met slaappillen doet wonderen..... IEDERE hond eet dat op wanneer dat door de brievenbus komt

Idd, maar zoiets zullen ze denk ik pas doen als ze echt gericht naar iets op zoek zijn. Anders denk ik dat ze toch liever een willekeurig huis nemen zonder hond, ze slaan vaak ook al alarm als er alleen al iemand over het pad loopt. Ik denk iig niet dat het kwaad kan toch?