eVe II

Started by fireman, April 29, 2005, 15:56:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Merijn

Die Ultimini heeft ook wel mijn interesse. Ben weg van de 970000 en zoek nu een 'aardig' speakertje om hem permanent in te klussen  ;D

eVe II/ A4/ ???
I Prefer Coffee For Mental Stability...

fireman

#176
Quote from: Merijn on April 12, 2006, 14:47:03
Die Ultimini heeft ook wel mijn interesse. Ben weg van de 970000 en zoek nu een 'aardig' speakertje om hem permanent in te klussen  ;D

eVe II/ A4/ ???

eVe II is heel mooi. check je PM effe


Edit, nee ik verkoop ze nog niet.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Merijn

Iklaat nog vele wegen open, feit is wel dat ik duidelijk veel beter wil dan wat ik nu heb... Wordt vrij moeilijk daar ik niet kan kiezen hahahaha.

Ultimini moet kwa klank niet te veel op de ultimo lijken, vind dat niets eerlijk gezegt... eVe II heeft mijn interesse, als de resolutie in het laag en mid ook erg groot is. De tweerter is heerlijk. De luidspreker moet iig niet te braaf zijn, waarmee ik bedoel dat veel meer om emotie geef dan om uiterste correctheid. (wat in mijn oren vaak kil en saai klinkt)...
I Prefer Coffee For Mental Stability...

fireman

Die ultimo is idd niet echt super van wat je er van mag verwachten. Ik vind het een dweil in het laag. Veel te wollig en ongecontroleerd. Kan ook aan de luisterruimte liggen.

Tja, wat je exact bedoelt met emotie weet ik niet exact. Maar ik vind dat mijn eve de laatste tijd erg lekker spetterd. Het laag wordt mooi gecontroleerd weergegeven en gecombineerd met het mid/hoog. Het leeft echt zeg maar. Lastig uit te leggen maar bedoel jij ook zoiets?

Wat heb je nu overgens?

Het is dat je niet in de buurt woont anders had je effe kunnen komen luisteren.
Maar ik ben van menig dat de amp/CD ook een groot aandeel heeft in de uiteindelijke klank. Heb het zelf mogen ervaren met CD spelers. Mijn naim is vele malen rustiger en muzikaler dan andere spelers.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fgroen



Hier zit ook de 2905/970000 in.  8)

Staan trouwens niet in de buurt....  ;D

Geluidsbeeld: makkelijk, strak, open.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

fireman

wow dat ziet er gaaf uit. linkje voor verdere info  ;D
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Merijn

Quote from: fgroen on April 13, 2006, 16:28:42


Hier zit ook de 2905/970000 in.  8)

Staan trouwens niet in de buurt....  ;D

Geluidsbeeld: makkelijk, strak, open.

Wat een vreselijk interessant boek ligt er op die luidspreker!! :p
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Merijn

Fineermannetje, Ik begin zo langzamerhand vreselijk nieuwschierig te worden, temeer omdat je ook een filter aanbied (wat naar je eigen woorden helemaal niet slecht was :) ).

Ik ga ook de refmon maar eens luisteren. Kom hier op terug!
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Merijn

Quote from: Fireman on April 13, 2006, 15:57:40

Wat heb je nu overgens?


Op dit moment mijn eigenprutsel waarmee ik ook op DDIY stond:

D9205/970000 (ScanSpeak)
HM130G0 (Audax, 2x)
2 weg dáppolito

Plaatje:
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Wowly

Hé merijn, ik heb je toen nog gesproken! Jammer dat we toen je speaker niet hebben gehoord!

Wowly

Merijn

Sorry voor het overnemen van de draad ;D

Oei nu moet ik even graven in die grijze massa, wie je ook al weer bent... Heb die dag zoveel gezichten gezien ...

Ondertussen heb ik alleen de boel aangesloten met het oude filter wat niet voor de Scan was maar voor de Vifa D275 DII... Klinkt zeker niet verkeerd, maar kan denk ik nog heel veel beter. Op DDIY was de boel niet speelklaar...

Dat filter is idd wel interessant, maar zoals ik ook tegen fineermannetje schreef, eerst ff kijken of ik er zo wat mee kan. Wil niet een filter op de plank leggen omdat het daar lekker ligt.
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Wowly

Ik heb mijn oude filter in de aanbieding  ;)

Wowly

Erik van Voorst (in memoriam)

Uiterste correctheid vind je vaak ...kil en saai... ??? ???

Ik ga juist helemaal uit mijn dak als ik een natuurgetrouwe viool of gitaar hoor
(als het natuurlijk een goede musikant is ;D)....zo zie je maar
smaken verschillen.....

Wel vind ik dat een te schelle weergave vaak als analytisch bestempeld wordt
terwijl het gewoon een "foute" weergave is ten opzichte van een echt instrument...dat analytische wordt dan als correctheid genoemd.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

fireman

Sinds vanmiddag een LAT AC2 MK1 powercord op mijn eindbak gezet. Heb wat luider gespeeld vanmiddag en het geluid is echt heel erg goed. Vanavond ook nog even luisteren hoe het bij het avond geluid is. Ik vind dat het 's avonds altijd toch allemaal wat beter klinkt. Kan welluswaar niet zo luid spelen maar als je zachtjes speeld klinkt het al beter dan overdag (geen stoor geluiden laat ik maar zeggen) Of een minder "druk" stroom net  :-\

De eVe's gaan nu helemaal los. Ben benieuwd als ik op mijn CD en pré-amp ook zo'n powercord zet of het allemaal nóg beter wordt. Dan ga ik helemaal in kabels geloven.

Het is ook icm de T- 130, denk ik, dat alles zo lekker klinkt. strak in het laag, super gecontroleerd noem maar op.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Merijn

Quote from: Erik van Voorst on April 14, 2006, 20:25:05
Uiterste correctheid vind je vaak ...kil en saai... ??? ???

Wel vind ik dat een te schelle weergave vaak als analytisch bestempeld wordt
terwijl het gewoon een "foute" weergave is ten opzichte van een echt instrument...dat analytische wordt dan als correctheid genoemd.... ;)

Denk dat dat inderdaad een juistere omschrijving is... Liever steek ik mijn geld in een concert van het KCO of zo, dan in een audioapparaat, alleen thuis wil je ook wat he... Wat ik bedoel is dat zelfs de meest nauwkeurige weergever niet per definitie de essentie van de muziek weergeeft, de boodschap tussen de regels zeg maar. Zo'n speaker die de naam heeft heel precies te zijn (al hoewel niet high end, wat een woord...) Piega met zijn bandmiddentoners/hogetoners... Geen emotie, wel ieder krasje op de snaar, maar niet het timbre...
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Wowly

Merijn, niets meer zeggen hier. Ga luisteren bij Fineermannetje, hier hoor je zowel een zeer meettechnische extreem goede luidspreker (niet voor niets een reference monitor van scan speak zelf....) alswel een weergever die je kippevel kan geven.

Het is vaak zo dat een zeer goede luidspreker ook vrij tot zeer goede apparatuur nodig heeft om te laten horen waar de échte emotie zit, en niet de emotie zoals vaak word gemaakt bij engelse (duidelijk, zuiver en detailrijk mddengebied) of duitse (zeer heftige bassen, overdreven hoog/analytisch????, dat gevoel geeft het wel) weergevers. Ik chargeer een beetje vwb dat engelde of duitse, maar je hoort het nog steeds erg vaak helaas. Ik denk dat jij op dit moment wel valt op de duitste of engelse, maar gezien je tweeter ben je echt wel toe aan een paar stappen hoger op het plan.

Advies, gaan luisteren met je eigen oren. Wees gewaarschuwd, er is geen weg terug  ;D

Wowly

fireman

Wacht maar tot dat je de eVe's gehoord heb  :-X  ^-^

Zal ik mijn eigen setje ook meenemen?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Merijn

#192
Denk dat mijn set niet echt bij de onderkant van de markt hoort:

ASR Emitter 1 HD Accu
Transrotor Porcino met DL103 VdH
47Labs Shigaraki phono Clone
PassLabs Aleph X-ono Clone
Grado PH-1 Clone
Quad ESL63

Denk ook dat mijn ervaring "in de zaal" ruim voldoende is om mannen van jongens te onderscheiden.

Toch blijft het zo dat ik gewoon moet blijven luisteren, das waar.

edit: Toon van posting aangepast, tis niet de bedoeling hier rond te schoppen, maar juist om van elkaar te leren.
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Wowly

Ik bedoelde het niet belerend hoor ;), ik was even bang dat je voor de wat meer populaire stijl van geluid koos, ipv "the real thing". Maar als ik je equipment zo zie zal dat wel niet O0

Idd gewoon even gaan luisteren, altijd leuk!! :D

Greetz Wowly

fireman

Quote from: Wowly on April 19, 2006, 22:44:00
Ik bedoelde het niet belerend hoor ;), ik was even bang dat je voor de wat meer populaire stijl van geluid koos, ipv "the real thing". Maar als ik je equipment zo zie zal dat wel niet O0

Idd gewoon even gaan luisteren, altijd leuk!! :D

Greetz Wowly

He, hoe gaat het met fineren? luisterrijp?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Merijn

Quote from: Merijn on April 19, 2006, 19:52:18
Denk dat dat inderdaad een juistere omschrijving is... Liever steek ik mijn geld in een concert van het KCO of zo, dan in een audioapparaat, alleen thuis wil je ook wat he... Wat ik bedoel is dat zelfs de meest nauwkeurige weergever niet per definitie de essentie van de muziek weergeeft, de boodschap tussen de regels zeg maar. Zo'n speaker die de naam heeft heel precies te zijn (al hoewel niet high end, wat een woord...) Piega met zijn bandmiddentoners/hogetoners... Geen emotie, wel ieder krasje op de snaar, maar niet het timbre...

Ow ja; KCO = Koninklijk Concertgebouw Orkest.

Twee weken geleden naar Stockholm gevlogen voor Mahler's Tristan und Isolde: Wahnsinn!!!! Dan weet je dat een setje nog zo leuk kan zijn, maar doe mij maar een decennium-jaarkaart van de grote zalen in europa hahahaah... ;D
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Wowly

Ik moet verklappen........ik wil al jaren naar een groot orkest, maar steeds komt het er niet van :-[ Schrik vaak ook van de toegangskaartkosten...


Wowly

Merijn

Weet niet waar je in de buurt woond?

Nijmegen heeft een verschrikkelijk goede zaal (De Vereniging, 1 van de 10 topzalen in de wereld denk ik zo). Daar hebben ze Last Minute tickets. Meestal is daar wel plek. (moet je nog wel student zijn)
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Wowly

In de buurt van eindhoven

Merijn

Ik geef ff de draad terug, wordt beetje erg Off Topic zo  O0
I Prefer Coffee For Mental Stability...