eVe II

Started by fireman, April 29, 2005, 15:56:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Nou het is een lang verhaal waar ik jullie niet mee lastig ga vallen. Maar wat ik wel wil laten zien is hoe de eVe II er nu bij staan.

Nu met de 2904/70009  en een dikke trafokernspoel op het laag









NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

HuubF

Cool! Wat doet die spoel met het laag? Heb je ze in de kast geplaatst?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

fireman

Quote from: HuubF on April  5, 2006, 09:57:18
Cool! Wat doet die spoel met het laag? Heb je ze in de kast geplaatst?

Hoi Huub. De spoel laat de speaker niet veranderen. Dus niet het spetterende laag wat jij wil. Maar meer in mijn straatje. Ik heb ze wel in de kast geplaatst. Ze lagen toch uit elkaar dus kon ze er mooi in plaatsen. Vanmiddag kan ik pas echt "testen" omdat er dan niemand op bed ligt.

Later kan ik meer zeggen over de verandering van de spoel.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Martijn M

Fireman,
is de Eve na deze ingreep compleet af, of ben je nog meer veranderingen van plan? Is het filter van de Eve na jullie hernieuwde kennismaking nog aangepast?
Dutch & Dutch

fireman

Quote from: keyser on April  5, 2006, 11:03:06
Fireman,
is de Eve na deze ingreep compleet af, of ben je nog meer veranderingen van plan? Is het filter van de Eve na jullie hernieuwde kennismaking nog aangepast?

Hij zou nu af moeten zijn. Ik ga het allemaal lekker beluisteren. Je weet nooit wat de toekomst brengt.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Interficior

#155
Waar zijn trouwens de pootjes gebleven?

:)

En hoe zijn de ringradiatoren eigenlijk, want jij was toch lyrisch over de 9700 van Scan Speak?

Ze zijn we mooi geworden zeg, het lijken net wel 3d-renders, zo strak ziet het eruit. Wit steekt lekker af tegen de units.
Take it or lease it

fireman

Quote from: Interficior on April  5, 2006, 13:23:59
Waar zijn trouwens de pootjes gebleven?

:)

En hoe zijn de ringradiatoren eigenlijk, want jij was toch lyrisch over de 9700 van Scan Speak?

Ze zijn we mooi geworden zeg, het lijken net wel 3d-renders, zo strak ziet het eruit. Wit steekt lekker af tegen de units.

Ik wil wel weer opzoek gaan naar een paartje 9700 om het weer eens te vergelijken. De 9700 is echt een heel mooie unit en wie weet komt 'ie er ook weer in. Eerst maar eens vergelijken.

maar die ringradiatoren klinken best prettig, veel detail. Voor mijn oren bijna te klinisch, vandaar dat ik zeker de 9700 ga proberen. Weet jij een paartje dat ter beschikking staat?

Met die pootjes bedoel jij zeker die RVS kegels tussen de bass/top-kast. Ik heb 'm even op rubber staan. Hij deint zo als het ware en geeft zeker ook geen trillingen door. En het rubber is minder hoog.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

sphere

Ga je nu 4.0 draaien met je A4s  8)
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

fireman

Quote from: sphere on April  5, 2006, 19:06:31
Ga je nu 4.0 draaien met je A4s  8)

Nop, heb alleen de eVe's nog over. Er kriebelt alweer een ander plan. (voor erbij ) De Ultimini. (ken je die? )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

sphere

Oh, wist niet dat je die alweer verkocht had  ::)

Heb je plaatjes van de Ultimini?
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

fireman

Quote from: sphere on April  5, 2006, 19:21:29
Heb je plaatjes van de Ultimini?

Nee, er zijn geen plaatjes op het Inet te vinden. Het is iig met de ringradiator een 15W8530K00 en een 18W00.00 passieve unit.

Ik zou alleen nog een setje 9700 moeten hebben ( die kan ik weer in mijn eVe's plaatsen en dan hoef ik alleen maar die passieve dingen te kopen en een kast met filter maken natuurlijk, maar die is redelijk simpel van opset )

een paar 15W8530K00 heb ik al liggen hier ( nieuw :) )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

sphere

Heb je een linkje naar het bouwplan ofzo? Al met al klinkt het toch niet zo mini als de naam doet vermoeden.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

fireman

Quote from: sphere on April  5, 2006, 19:32:09
Heb je een linkje naar het bouwplan ofzo? Al met al klinkt het toch niet zo mini als de naam doet vermoeden.

nop, er is helemaal niets van te vinden. Heb alleen een uitdraai van speaker & Co gekregen. Kom je daar wel eens? ( R'dam )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

sphere

Eigenlijk nog nooit geweest, maar moet eerdaags wel pritex/bitumen hebben, dus dat is dan een mooi excuus, ondanks dat Remo dichterbij is  ;D
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

fgroen

#164
Quote from: Fireman on April  5, 2006, 19:28:39
Nee, er zijn geen plaatjes op het Inet te vinden. Het is iig met de ringradiator een 15W8530K00 en een 18W00.00 passieve unit.

Ik zou alleen nog een setje 9700 moeten hebben ( die kan ik weer in mijn eVe's plaatsen en dan hoef ik alleen maar die passieve dingen te kopen en een kast met filter maken natuurlijk, maar die is redelijk simpel van opset )

een paar 15W8530K00 heb ik al liggen hier ( nieuw :) )

Quote from: Fireman on April  5, 2006, 19:40:19
nop, er is helemaal niets van te vinden. Heb alleen een uitdraai van speaker & Co gekregen. Kom je daar wel eens? ( R'dam )

Ik wou net zeggen: is dat niet dat ding van Speaker en Co?

Ik heb hem al gehoord. Loepzuiver dat ding, is inderdaad een mooie speaker. Wel errug strak dat ding... Als je daarna naar de Refmon terug schakelt lijkt het net of je vanuit een superstrakke design bar een bruin café binnenstapt.

Ze hebben datzelfde concept trouwens ook een maatje groter....

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

fireman

Quote from: fgroen on April  5, 2006, 19:45:13
Ik wou net zeggen: is dat niet dat ding van Speaker en Co?

Ik heb hem al gehoord. Loepzuiver dat ding, is inderdaad een mooie speaker. Wel errug strak dat ding... Als je daarna naar de Refmon terug schakelt lijkt het net of je vanuit een superstrakke design bar een bruin café binnenstapt.

Ze hebben datzelfde concept trouwens ook een maatje groter....



Geeft de ref mon daarintegen wollig laag? Maar gaat die ultimini wel laag?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

dre73

welke woofer wordt er gebruikt in de ultimini,en is er ook wat over de filtering bekend?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

fireman

Quote from: dre73 on April  7, 2006, 17:16:01
welke woofer wordt er gebruikt in de ultimini,en is er ook wat over de filtering bekend?

alles is bekend: 2904/7000* - 15W8530K00 - 18W00.00  en het filter is vrij simpel van opzet. Éen spoel parallel over de tweeter en één weerstand parallel. dan tussen de tweeter en woofer in serie een weerstand en een spoel. En over de woofer staan 2 C's parallel.

Ik kan helaas niet scannen anders had ik 'm neergezet. Zal 'm later proberen te tekenen in paint.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Nou ik heb wat gemaakt in paint. Zal wel duidelijk zijn.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Wowly

Nog even over dat wollige laag, daar is bij mij geen spake van. Het is zelfs gortdroog te noemen. Ik heb het vermoeden dat de versterker in deze een grote inspraak heeft (UcD vs Tube)

Ik weet trouwens wel wat fineermannetje bedoeld met dat flubberlaag, ik vind dat een overdreven uitspraak, maar het laag kon idd wat gecontroleerder. Overigens had het ook zijn charme's hoor ;D

Wowly

dre73

heb je misschien wat info over die passieve unit in de ultimini?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

fireman

Quote from: dre73 on April  9, 2006, 16:50:34
heb je misschien wat info over die passieve unit in de ultimini?

Ik kan daar niets over vinden. Het enige is dat 'ie met 30 gr verzwaard wordt.

Misschien iemand anders ???
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

conqubite

#172
Die Ultimini is dan toch een heel eind hetzelfde als wat jij wilde met de Ref mon??? Al bekend wat dat moet gaan kosten?? En hoe zit het dan met de vormgeving. Wordt het een kruising tussen de eVe en jouw Ref mon?? Ben benieuwd...

Ik ben laatst weer eens even bij Speaker & Co in Groningen aangewipt. Gewoon even kijken of er iets nieuws onder de zon was. Bleek dat er twee nieuwe modellen stonden die volgens mij nog niet beschikbaar zijn op internet. Pin me er niet op vast want het is al weer een aantal weken geleden en ik heb het niet op de harde schijf opgeslagen.

De eerste was een vloerstaander van ongeveer een meter hoog met een D´appolito opstelling met de nieuwe Peerles woofers, de tweeter weet ik zo niet meer. De tweede was een interessant uitziend concept dat volgens de info die ik kreeg exclusief voor Speaker & Co Groningen beschikbaar zou komen. Het was een Accuton/Thiel opzet met de diamant tweeter :o, en als middentoner C79 (ik weet dat echter niet meer zeker, kan ook de C89 zijn geweest) en met als woofer denk ik de C220 (zou niet weten wat het anders zou zijn). De vormgeving had nog wat mooier gekund. De box was gewoon recht toe recht aan, ongeveer een meter hoog. Alleen de baffle had wat Avalon achtige facetten. Ik vond het er niet spectaculair uitzien maar lelijk was het ook niet. De prijs zou volgens zeggen uitkomen op 3 a 3,5 duizend euro (ik neem dan maar aan dat dit per set is, ik weet zo niet wat de prijs van de tweeter is). Op mijn vraag of er mogelijkheden waren om een andere goedkopere tweeter te gebruiken (met een aanpassing aan het filter) was het antwoord dat dit niet de bedoeling was. Het ontwerp was afgestemd op de diamanttweeter en een andere tweeter zou het ontwerp te kort doen. Helaas draaide er niets en hij maakte ook niet de indruk dat nog te willen doen (het was aan het eind van de middag).

Blijkbaar ontwerpen ze onafhankelijk van elkaar. Wellicht om zicht toch een beetje te onderscheiden.

fgroen

QuoteDe prijs zou volgens zeggen uitkomen op 3 a 3,5 duizend euro (ik neem dan maar aan dat dit per set is, ik weet zo niet wat de prijs van de tweeter is).

Als er een D2-20 in zit, is die prijs per stuk denk ik...  ^-^
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

conqubite

Quote from: fgroen on April 11, 2006, 15:59:58
Als er een D2-20 in zit, is die prijs per stuk denk ik...  ^-^
Ik heb daar wel rekening mee gehouden maar ik had en heb geen flauw idee wat die tweeters kosten. Dat hou ik dan denk ik ook maar zo  :o. Ik vind ze dan zeker wel te duur. Dan moet er een andere tweeter in waardoor de prijs voor de set zou moeten gelden.