Verslag Surround op Lente Doelen Hifi Show

Started by garmtz, April 16, 2002, 05:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Zie voor een verslag van Surround en Home Theater nieuwtjes op Lente Doelen Hifi Show de onderstaande link:

http://www.hifi.nl/lente2002/tekst.asp?id=132

Egwin

#1
Dag Garmtz,

ik ben zaterdag in de Doelen geweest. Veel potentie maar weinig imponerend als ik het zo mag noemen.

Enerzijds natuurlijk doordat het altijd behelpen is op zo'n show omdat je de acoustiek van die kamers/ruimtes moelijk kan veranderen, anderzijds het niet laten horen van een groot aantal producten. Dit heeft natuurlijk te maken met ruimte gebrek, maar wie had niet graag de Theta combinatie willen zien/horen spelen of de Marantz DV12s1 om er maar een paar te noemen.

Wat ik ook vreemd vind is dat er geen enkele DVD-audio demonstratie plaats vond. Dit zijn toch de plekken waar je een groot gedeelte van je doelgroep kunt 'pakken'. De promotie van SACD wordt daarentegen beter gedaan.

Ik heb de show alleen zaterdag bezocht dus het kan natuurlijk zijn dat men op de andere dagen die produkten wel heeft laten horen.

gr egwin

Sonus Faber Minima Amator II # Audia Flight FL THREE S #  Audia Flight FL CD THREE S # Auralic Aries Mini incl. Sbooster # Transparent MW Ultra biwire # Transparent BML Reference # Gigawatt PF-1 MK2 & LC-2 Evo Powercords

FrankL

#2
Garmt,

Al enig idee wat die nieuwe Arcam AV8 voorversterker en bijbehorende eindversterker gaan kosten?

Misschien moet ik mijn Sony STR-DB930 eens gaan vervangen. Dan hoor ik tenminste verschil als ik eindelijk die high-end DVD-speler koop  ;D

Groeten, Frank
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

garmtz

#3
Het is nog niet precies bekend hoeveel de nieuwe Arcam AV8+bijbehorende eindv. gaan kosten. Maar reken op zo'n 3500-4500 Euro voor de voorversterker.

Ik vind het niet geven van demo's alleen maar een goede zaak. Door de slechte akoestiek van de zalen krijg je alleen maar een verkeerd beeld van de apparatuur. De dealer is er voor goede demonstraties. Een show is puur ter orientatie.