geen singaal

Started by HJ, April 28, 2005, 22:42:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

ik heb een 60cm schotel compleet met een philips dsx7072 decoder en kabels etc gekregen.
ik heb de schotel opgehangen en ben aan het draaien naar de astra sat. maar ik krijg geen singaal.
er zit een smartcard bij maar die is verlopen(okt 2004) zou het kunnen zijn dat de decoder gewoon nix ontvangt totdat het abbonement is geupdate?

lijkt mij dat je gewoon je schotel moet kunnen richten en dat je wel singaal krijgt alleen de decoder werkt dan niet ???

Tomaz

Als je kaart "verlopen" is zou je sowiezo je ontvanger goed moeten kunnen instellen, je moet alleen de melding krijgen dat je bepaalde zenders niet mag ontvangen.
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

HJ

klopt,ben t gaan navragen en ik zou idd een singaal moeten krijgen.
maar de elevatie hoek is niet goed(ben ik net achter >:D)in de beschrijving staat dat die +/-31o moet zijn maar in de winkel zeiden ze dat het 29o moet zijn.ik had de schotel zelf op 29o gezet maar dat is waarschijnlijk niet de bedoeling ???
ik denk dat de lnb op 29o moet staan.
iemand een idee?

hifiman

Je bent in ieder geval erg consequent met je taalgebruik  ;D

klaas123

Je kunt het beste even een sat finder van iemand lenen, elevatiehoek van 29 graden is correct, Astra staat op 19,2 graden oost.
Optoma ThemeScene H30
Projecta matwit scherm
HTPC (Windows XP + Meedio)
Dreambox DM 7000-S / Triax-88 draaibaar Carver voor- en eindversterker Rogers transmissielijnen (gebaseerd op Kef B139) geen subwoofer nodig dus :)

hifiman

Inderdaad zonder satfinder lukt het namelijk (bijna) niet! Overigens heb je voor 2 tientjes al zo'n ding.

Groetjes,

Ronald

HJ

ik heb er een lcd naast staan waarop een balkje van 1-5 van rood naar groen moet komen,in die winkel zeiden ze dat dat ok was.
de elevatiehoek moet 29o zijn,snap ik.maar wat moet er dan 29o zijn ???
als ik de schotel dus zo zet staat hij vrij schuin,de schotels in de buurt staan veel rechter(op het oog).

hifiman

Quote from: hans. on April 29, 2005, 17:49:46
ik heb er een lcd naast staan waarop een balkje van 1-5 van rood naar groen moet komen,in die winkel zeiden ze dat dat ok was.
de elevatiehoek moet 29o zijn,snap ik.maar wat moet er dan 29o zijn ???
als ik de schotel dus zo zet staat hij vrij schuin,de schotels in de buurt staan veel rechter(op het oog).


Dat balkje heb je geen moer aan om je schotel uit te richten!! Je hebt echt een (goedkope) satfinder nodig! Op het moment dat je mbv de satfinder signaal hebt op je groen balkje kun je dat balke gebruiken om nog even fine te tunen.

Die 29 graden is de hoek waarmee de schotel omhoog kijkt.

Dan even mbv een kompas je schotel op het zuiden zetten en dan langzaam draaien naar het oosten (19,2 graden oost zit astra1).



Groetjes,

Ronald

HJ

ah,een satfinder kopen dus....

ja die 19,2 graden oost is als het goed is 157o op een compas.
ik ga wel weer ff klooien,bedankt voor jullie input :)

ps.wat is er met mn taalgebruik?

hifiman

Quote from: hans. on April 29, 2005, 19:07:39

ps.wat is er met mn taalgebruik?


Ach ik kende het woord singaal nog niet, dat is alles  ;D

HJ