websurf op bezoek bij mij, jkruidhof

Started by jkruidhof, April 23, 2005, 19:52:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jkruidhof

Vandaag was Rogier van Hoof van Crusade Audio bij mij op visite in de eerste plaats om twee paar Meadowlark Audio speakers bij me te brengen (jawel, brengen ... van Nijmegen naar Hardegarijp (fr) ... perfecte service Rogier!) maar ik heb hem ook wat muziek laten horen die hij nog niet kende (oa het bekende treinen lied van de Hugh Masekela "Hope" cd en wat nummers van Ani DiFranco).

De Meadowlark speakers, de Kestrel 2 en de Swift, staan op de nominatie om mijn Chario Hiper en Syntar speakers te vervangen en ik heb ze vanaf vandaag een week op proef.

Ik moet zeggen dat het verschil tussen de Meadowlark en mijn Chario speakers wel erg groot is. Wat mij het meest opviel was de bass welke bij de Meadowlark veel strakker is, wat op zich niet zo vreemd is omdat deze de basspoort aan de voorkant heeft terwijl de Chario 'm aan de onderkant heeft. Maar er waren meer verschillen. Zo heeft het mid van de Chario een wat terughoudend karakter in mijn beleving terwijl die van de Meadowlark meer upfront is. Bij de meeste cd's pakte dit goed uit maar bij de enige metal-cd die we hebben gedraaid (Fates Warning "X") klonk het gitaarwerk iets te schel hierdoor (tenminste, ik denk dat het hierdoor komt). Ook de solo-cd van Dave Matthews kwam niet helemaal tot zijn recht door het directere middengebied. Kan even wennen zijn want ik heb zeker ook een aantal keer behoorlijk kippevel gehad. Vooral "I can't see New York" van Tori Amos klinkt helemaal top met de Meadowlarks. Je hoort gewoonweg veel meer details in dit nummer. Geweldig!   8)

Ik zal deze week goed benutten om de Meadowlark speakers goed op waarde te schatten maar mijn eerste indruk is dat het blijvertjes zijn.

Rogier heeft me ook even een paar speakerkabels van Twisted Pair Designs laten horen en ik moet zeggen dat deze me zeer verrasten. Hij had niet de top lijn van dit merk (dat is de Reference Quest lijn) meegenomen maar ééntje die eronder zit. Qua speelsheid en muzikaliteit leek deze het bij vlagen zelfs beter te doen dan mijn Nordost Red Dawn kabels. Qua ruimtelijkheid moet deze echter wel duidelijk het onderspit delven. Deze week krijg ik ook een paar Reference Quest kabels toegestuurd omdat ik deze zeker wil uitproberen.

Al met al was het een leuke middag. Rogier, bedankt!  :)

Rogiervh

 :)

Het was inderdaad een leuke dag in het hoge noorden!

Ik zal vandaag ook even gaan kijken of ik nog wat cd's bestel  ;D

Ik vond het ook leuk om de kabels eens te vergelijken met de Nordost red dawn, al is het eigenlijk geen vergelijk tussen een stereo kabel van 285 euro (uit de Ascent serie) en de Nordost.

De Reference Quest speakerkabel gaat maandag de deur uit!

Gr. Rogier