2 speaker homecinema? raar

Started by Wallie, July 31, 2002, 22:20:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wallie

Daarnet reed ik door Rotterdam met de auto en toen moest ik heeel hard lachen. Een electronica winkel had een groot biljet op het raam staan met als kop. Een homecinema met slechts 2 luidsprekers. Dat vond ik wel heel faach?

Ik weet niet wat jullie er van vinden maar ik vond het wel ff lachen om te posten.

Greetz Jeroen

MdB

Technisch gezien is het mogelijk om met twee luidsprekers een hometheater-surround te maken. Voorwaarde is dat ALLE variabelen in een hometheater bekend moeten zijn en dusdanig gecorriceerd zijn dat het goed klinkt zoals de opname technicus het bedoelt heeft.

En dit betwijfel ik bij een huis, tuin en keuken audio boer in Rotterdam.
Beter duur dan niet te koop.

markvl

Het hangt ook een beetje van je definitie van homecinema af.
Je zou zelfs een mono-tv met een videorecorder al zo kunnen aanprijzen :P

Was deze misschien van dat "geeft geluid in de hele kamer" merk?

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

bmateijsen

dat is volgens mij inderdaad ook van de maker van direct-reflecting....

Ik vind het erg veel lijken op virtual surround..... waarbij de speakers zeer breed geluid projecteren, alsof het surround is.. Hoge tonen net even hoger en soort van delay geven....

Net niet... dus helemaal niet... en de korte test in de Mediamarkt leverde voor mij een hoop hilariteit op.. want het systeem kost me toch veel geld...

Groet Bjorn

J.A.F._Doorhof

Het ligt inderdaad aan je defenitie van Home Theater.

Op zich is HT HT als je je helemaal kan verliezen in de film, als dit betekend een zwart wit tv met een mono speaker dan is dat voor jou HT.

Persoonlijk vindt ik het met 2 speakers inderdaad ook geen HT.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Bose pretendeert met dit systeem de surrounds te "simuleren" door "slimme" DSPs. We weten echter hier allemaal wel dat dit soort trukerij geen enkele vervanging is voor "the real thing".

Kijk, als ze nou een set Avalon Eidolon Diamond met een paar ton aan elektronica neerzetten, dan zou ik de surrounds wellicht ook wel niet missen... :) Die speakers hebben van zichzelf zo'n ruimtelijk beeld dat je erin verdwaald... 8)

markvl

Ja maar Garmt, die dingen zijn vast groter dan een pak melk! ;)

Maar je hebt gelijk dat je met een 2-kanaals setup al heel goed kunt genieten. Denk maar aan die goede oude tijd, toen we nog in stereo naar CDs luisterden (of zelfs LPs!). Dat kon toch behoorlijk goed klinken, met de juiste apparatuur. :)

Groeten,
Mark

Ps. De oorspronkelijke betekenis van het Griekse 'stereos' is 'stabiel' of 'solide', en heeft dus niets met '2' te maken.
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

bmateijsen

Quote from: garmtz on August  1, 2002, 09:28:29Bose pretendeert met dit systeem de surrounds te "simuleren" door "slimme" DSPs. We weten echter hier allemaal wel dat dit soort trukerij geen enkele vervanging is voor "the real thing".

Kijk, als ze nou een set Avalon Eidolon Diamond met een paar ton aan elektronica neerzetten, dan zou ik de surrounds wellicht ook wel niet missen... :) Die speakers hebben van zichzelf zo'n ruimtelijk beeld dat je erin verdwaald...  8)

Ach... Garmt, ruil je je lexicon en martin logan's in.... betaal je een beetje :D extra.. en dan kan je die enorme avalon's neerzetten....

Groet bjorn

jeroen_B

Met die avalons heb je gelijk kunstwerken in je kamer staan!
De mooiste speaker die ik ooit gezien heb.

jeroen

Spacebass

Hé Hé Hé...helmaal niets Lexicon Inruilen hè  ;D
Hebben we hier iemand met het "echte spul" (buiten Frank dan...maar das niet eerlijk die heeft een zaak vol  ;) ) dan moet ie "Lexibaby" inruilen voor wat anders... dus niet hè!

Vergeet niet hij heeft wel een voorbeeldfunctie voor ons!  ;D
Maar die Avalons heb ik nog niet mogen horen (wel de "echte Nautilus" van B&W van de week maar, is misschien wel beter zo...voor de hypotheek enz..  ;D

J.A.F._Doorhof

SB,

De Meridian wordt ook prive gebruikt  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Mag je jezelf korting geven Frank?   ;)

J.A.F._Doorhof

 ;D
Da's beroepsgeheim.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Hmmm franchise in Noordbroek...eentje in Den Haag....
lijkt me wel wat!  ;D

MrPink

Hee, ik ken straks wel iemand in Noordbroek die bij die zaak misschien wel wat wil gaan kopen! ;D

Groetjes,
Oscar

Spacebass

Nou SiR heeft dan alvast zijn eerste klant..zichzelf!  ;D

Robert

#16
Het 2 speakers home cinema is van Bose afkomstig.

Ik keek vandaag op de achterkant van de kaft van Heimkino en wat staat daar:

UNGLAUBLICH!
HOME CINEMA MIT NUR 2 LAUTSPRECHERN!
[/size]

New Bose 3-2-1 Digital Home Entertainment System.

Dan weet je wel hoe laat het is! :P.

En de prijs:
€ 1800 (unverbindliche preisempfehlung).

I prefer the real thing! ;D


MvrGr.
Robert

[attachment deleted by admin]

ub4b

Quote from: Robert on August  3, 2002, 19:45:13Bose 3-2-1 Digital Home Entertainment System.

Dan weet je wel hoe laat het is! :P.

En de prijs:
€ 1800 (unverbindliche preisempfehlung).

I prefer the real thing! ;D


MvrGr.
Robert

In de kleine lettertjes staat er wel dat je een extra sub moet plaatsen, dus zowiezo 3 speakers.

Robert

#18
Quote from: ub4b on August  4, 2002, 18:43:39In de kleine lettertjes staat er wel dat je een extra sub moet plaatsen, dus zowiezo 3 speakers.
ub4b,

Klopt.
Onderaan de afbeelding staat: Das unsichtbare zu platzierende Acoustimass Bassmodul ist nicht abgebildet.

En als je op de Bose site naar het 3-2-1 Digital Home Entertainment System kijkt en je klikt op See The Complete System dan krijg je een afbeelding en daar staat ook de sub op afgebeeld (zie foto attachment).

Niks twee speakers ;D.


MvrGr.
Robert

[attachment deleted by admin]