NIEUWE KANSEN VOOR PSM-1 ?? en 2 ??

Started by J.A.F._Doorhof, April 22, 2002, 20:57:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Heel mischien kunnen de PSM-1 en 2 toch een toekomst krijgen binnen HT land, de verschillende dealers van de PSM-1 (wereldwijd), waaronder wij dus ook, zijn bezig met een onderzoek naar deze kwestie. Wat we precies gaan doen is nog niet helemaal zeker, maar zodra ik meer mag/kan vertellen zal ik dat hier doen.

Dus geef het nog niet helemaal op, maar als je een PSM-1 wilt hebben wees dan voor alle zekerheid snel. De prijs (als alles doorgaat) zal ZEKER hoger zijn dan dat de PSM-1 nu kost. De PSM-1 staat namelijk op dit moment VEEL te goedkoop op de markt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#1
Goed nieuws, het zou erg jammer zijn als zo'n goed concept een stille dood zou sterven door de onhandige bedrijfsvoering van Cinematrix. Ik wens jullie succes met deze poging.

Groeten,

Ruud


shit_happens1

#2
Sluit ik mij helemaal bij aan

eduard

#3
Das heel mooi veel succes

De PSM1 is een heel mooi product, die waarschijnlijk de aankomende 2 jaar nog niet in gehaald wordt door de consumente spelers. Maar ik ben wel bang voor de spelers die uit azie komen.
Ik denk dat het grootste nadeel is dat het de PSM1 voor 99,9 procent van de consumenten teveel van het goede is(tv gebruikers). De markt is erg klein waardoor het volgens mij erg moeilijk wordt om er een succes van de temaken, ook al is het een zeer goed produkt.

jeroen_B

#4
Ik ben het eens met eduard. De markt voor een psm upgrade is erg klein.Bovendien is ie niet als scaler voor andere bronnen te gebruiken maar enkel voor de dvd waar ie is ingebouwd.Wanneer ie ook nog eens duurder word als dat ie nu is denk ik dat een HTPC veel aantrekkelijker word en dat een psm1 alleen voor mensen die erg veel geld voor hun hobby over hebben is weggelegd.

Om HT bekender te krijgen bij het grote publiek zou het goedkoper moeten worden en niet duurder.Het failliet gaan van cinematric lijkt me dus ook een klap voor het HT in nederland.


jeroen

Jiri

#5
Hopen dat dit goede nieuws zich in een positieve vorm kan voortzetten.
Ik ben in de toekomst zeker in de markt voor een PSM-2.
Over de PSM-1 niets dan goeds. ;D
Hoe dan ook, ik ben voor!! ::)

Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

#6
De overpricing van de PSM-1 ben ik het niet mee eens.
De HT-PC is natuurlijk geen alternatief voor een standalone player, hoe je het ook bekijkt, de HT-PC kan geen DVD-A, of SACD afspelen en zal altijd een mindere geluidskwaliteit (bedieningsgemak) hebben dan een standalone speler.

Het zit een beetje tussen de oren van de Nederlanders dat een product te duur is in Amerika $ 1299,00 en wordt gezien als een "bargain".

In NL kost de PSM-1 minder dan een Iscan ?!?!, dat is gewoon veel te goedkoop voor zo een product. En vergeet niet het werk dat wij hebben aan een PSM-1, gemiddeld zijn we met een mod een gehele dag van 7-10 uur bezig (boren, solderen, programmeren, testen).

Dus nee,
De PSM-1 is in geen geval overpriced.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

#7
Volgens mij is de psm1 niet over prized, ik zou alleen niet weten hoeveel ik er extra voor over hebt( we zijn nu eenmaal een zuinig volk). De vergelijking met Amerika is mijn ogen  niet helemaal eerlijk, ik vermoed dat daar het salaris van de gemiddelde ht liefhebber stukken hoger is dan hier.
Ik hoop echt dat er in de toekomst nog vele mogen genieten van de kwaliteiten van de psm1 en eventuele opvolgers.
Er ging een tijdje geleden een gerucht dat pioneer ( volgens mij) in onderhandeling was met cinematrix, is hier nog wat uit gekomen.

Jiri

#8
De salarissen in de VS zijn relatief veel hoger dan hier. Voor een Nederlander verdient men er zeker twee keer zoveel als in Nederland.
Maar in de belevingswereld van de amerikaan is dat niet zo.
Een Nederlander verdient b.v. 3000,- gulden Netto en de Amerikaan verdient dan bijvoorbeeld 3000,- dollar netto.
In Nederland is dat met de huidige dollarkoers verschrikkelijk veel. Maar in de VS is het niet meer dan die 3000,- gulden hier.
Voorbeeld: Een pak melk kost in Nederland 1 gulden. In de VS kost een palk melk laten we zeggen 1 dollar. Voor een Nederlander kost dat pak melk in de VS dan bijna 3 gulden. Maar in de VS zien ze dat natuurlijk niet zo.
Het gevolg is dat we alles wat we in Amerika kopen voor ons enorm aan de prijs is. Naar onze maatstaven JA, maar is het daar werkelijk zo duur? Of zijn we een achterlijk land met veel te lage salarissen. Misschien moeten we van 3000,- gulden per maand, maar een salaris van € 3000,- netto gaan verdienen, Niet? :D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

logix

#9
Dan zijn de DVD's wel errug goedkoop voor die Amerikanen daar! 23 piek voor de gemiddelde Amerikaan omgerekend ;D

Grt,
Ruud

Jiri

#10
Ja dat klopt inderdaad. Sommige dingen zijn daar heel goedkoop. Zo goedkoop zelfs, dat het zelfs nog voor europeanen interessant is om ze te kopen.

Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

shit_happens1

#11
Wat dacht je van de benzine prijzen... (1 dollar voor een gallon ..???)  (gallon=3liter..??)

DAmn....   :)

J.A.F._Doorhof

#12
Net een belletje gehad, en een PC (mac) opgezocht.

Cinematrix als merk zal blijven bestaan, de distributie zal door de originele dealers blijven plaats vinden (dus ook door ons).

PSM-1 is opnieuw in productie genomen en de PSM-2 zal rond October verschijnen (maar ik ieder geval voor het eind van het jaar).

Dit is officieel, maar je weet het natuurlijk nooit, maar het lijkt erop dat de PSM-1 gered is van de ondergang.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

#13
TOP,

Dat is goed nieuws, gefeliciteerd :)
Is er ook al bekend of er dan ook daadwerkelijk een prijsstijging gaan plaatsvinden..?

logix

#14
Goed nieuws dus!
Ik heb vernomen dat de PSM-2 nagenoeg (op wat specs na) het zelfde is als de PSM-1, maar de PSM-2 zou met veeeel meer DVD-spelers compatible zijn, voor de rest zou het absoluut geen wereld van verschil opleveren als je van PSM-1 naar PSM-2 zou gaan!
Dit uit betrouwbare bron..

Grt,
Ruud



J.A.F._Doorhof

#15
Verkeerde bron, totaal verkeerde bron.

De PSM-2 is een totale step-up van de PSM-1.
PSM-2 heeft een veel snellere CPU, kan meer resoluties aan, heeft een userinterface, heeft frame conversion van 50 naar 100 en van 60 naar 120Hz, en naar alle waarschijnlijkheid ook 72/75Hz.

Verder is er een DVI out op te vinden, is er een automatic coloranalyzing.

Wat ik wel eens heb gezegt is dat mensen die NU een PSM-1 hebben de overstap in principe niet HOEVEN te maken omdat de PSM-1 gewoon al een verschrikkelijk goed resultaat geeft. En frameconversion is dankzij de zeer goede vectoranalyzer van de PSM-1 al niet echt nodig, en ivm de retrace tijd van de CRT's kun je vaak beter wat lager in resoluties blijven.

De PSM-2 zal compatible zijn met dezelfde spelers als de PSM-1 (als alles goed is) IN GEEN GEVAL met meer spelers. Je hebt namelijk een bepaalde stream nodig, en op de spelers waar de PSM-1 niet werkt is die stream niet of niet correct aanwezig, deze spelers zullen bv ook NIET met SDI uitgevoerd kunnen worden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

logix

#16
Oke! Een verrotte bron dus ;D


Grt,
Ruud

garmtz

#17
De enige goede bron is wat mij betreft Frank... ;)  Die filtert de info van Cinematrix ook gelijk.

J.A.F._Doorhof

#18
Even voor de gein, wie was die bron ?
Er blijken namelijk VEEL PSM-1 experts de laatste tijd rond te lopen  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

logix

#19
Iemand die ik redelijk goed ken en die bij Cinematrix zelf heeft gewerkt!


Grt,
Ruud