sony RDR HX910 probleempje met wisselen kanalen tov TV

Started by ...dune..., April 22, 2005, 00:00:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

...dune...

Vandaag heb ik mijn DVD/HDD-recorder van Sony binnengekregen, de HX910s. Prachtig apparaat en superfijn in het gebruik, maar...

Als ik de tuner van de Sony gebruik om tv te kijken (TV op kanaal 0) en ik wil vervolgens weer terug naar mijn tv om met mijn tv-tuner de kanalen te wisselen, dan lukt dat niet. Ik druk op bijv kanaal 2 van mijn tv, ik zie de zender-aanduiding in het scherm wel overspringen, maar de uitzending blijft bij het kanaal op de Sony recorder. Ook kan ik dan nog steeds zappen met de recorder afstandsbediening.

Pas als ik de recorder volledig uit heb gezet, kan ik op mijn tv de kanalen weer wisselen met de tv-bediening.

Heeft iemand iets dergelijks wel eens eerder meegemaakt ?

Relevante bekabeling:
- Scart tussen recorder en TV
- antennekabel tussen recorder en TV

OscarTango

#1
Da's makkelijk...je dvd-recorder neemt prioriteit over je tv-tuner. Dus zolang de recorder aan staat, wordt ie als bron van "data" gezien, ongeacht of dat nu opgenomen materiaal is, of een tv-uitzending. Dat gaat trouwens via de scart-kabel, zolang die info krijgt, wordt ie als #1 gezien. Dat ligt aan je tv, en niet aan je DVD-recorder.

Gewoon zappen met de afstandbediening van de DVD-recorder, of hem uitzetten...
Groetjes,

OT
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

brtram


OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

riwi

Je zou met een knopje op de ab van de TV hem weer van de ext1 ingang moeten moeten kunnen krijgen. Wat voor TV heb je, en zit er niet een ext knop op? Soms is het weergegeven als een beeldbuis symbooltje met een horizontaal pijltje naar buiten.

Anders is het namelijk erg vervelend dat je terwijl de Sony wat opneemt niet eens naar een andere zender kan kijken.

Ik heb de HX900 en heb er geen last van in ieder geval.

...dune...

Quote from: riwi on April 22, 2005, 15:13:55
Je zou met een knopje op de ab van de TV hem weer van de ext1 ingang moeten moeten kunnen krijgen. Wat voor TV heb je, en zit er niet een ext knop op? Soms is het weergegeven als een beeldbuis symbooltje met een horizontaal pijltje naar buiten.

Anders is het namelijk erg vervelend dat je terwijl de Sony wat opneemt niet eens naar een andere zender kan kijken.

Ik heb de HX900 en heb er geen last van in ieder geval.

Hi Riwi,

Da's niet zo'n gek idee met die EXT, want ik heb aan de zijkant volgens mij zo'n knopje zitten (van de AB). Het is overigens een minstens 10 jaar oude Phillips 55cm bak (je  ;D)