Advies over amp uit een kenwood 1050SW voor diy projectje

Started by TheBaz, April 20, 2005, 15:00:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheBaz

Ik heb nu een kenwood sub, de 1050SW (ooit voor weinig gekocht :))
Ik heb dus het volgende plannetje bedacht:
Ik wil de versterker vd sub gaan gebruiken voor een DIY sub want ik denk dat een DIY beter gaat klinken (lees dieper) dan die kenwood.
De prijs die ik ervoor heb betaald lag nog onder de prijs van een losse sub-amp en ik vind het ook leuk om een eigen sub te fabrieken.
Kenwood beweerd een vermogen van 150W (rms) in 4ohm, dat lijkt me voldoende voor maar ze kunne op papier zoveel schrijven.
Is er iemand met de spullen om het vermogen van de amp te meten voor weinig? of kan ik het met een dikke weerstand en 2 multi meters zelf?
Ik ben dus ook nog aan het denken over een juiste unit voor deze versterker, ik heb al gedacht aan de peerless SLS10 of 12 of een Visaton unit.
Dit geeft iig een btje m'n prijsklasse aan  ;)
" I knew it... I'm surrounded by assholes!!"

Peppi

Hoi,

Zoals je beschrijft zou je in theorie inderdaad het vermogen voor een gegeven/gebruikte weerstand kunnen vaststellen, probleem is vaak waar vind je zo'n weerstand van zeg 4/8 ohm die dit vermogen kortstondig kan wegstoken in warmte, ook heb je nog nodig een sinus generator of een test cd met nodig om bijvoorbeeld bij 1khz het vermogen te testen.

Vervolgens zou je ook nog een osciloscoop moeten hebben om de overshoot/ vervorming te kunnen meten.

Ik zou niet al te moeilijk doen, kijk bijv eens op een  diy audioforum over subs daar is vaak veel te vinden,
mocht het resultaat tegenvallen kan je altijd nog een versterkermodule van (amplimo/ lc audio o.i.d) toepassen.

Wat vaak wel belangrijk is is de voedingstrafo, is die bij jouw Kenwood vrij fors dan geeft dit een goed idee dat de opgegeven waardes door Kenwood realistisch kunnen zijn.

Succes
Peter
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)