Formaat Spiderman in de bioscoop 4:3 ??

Started by J.A.F._Doorhof, July 31, 2002, 08:20:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Op welk formaat heb jij Spiderman gezien ?

4:3
1 (9.1%)
gewoon breed
7 (63.6%)
Twijfel over bios bezoek door dit
3 (27.3%)

Total Members Voted: 11

J.A.F._Doorhof

Er bereiken ons nogal veel verhalen van mensen die Spiderman in 4:3 gezien hebben met een wel heel irritante pan&scan weergave.

In welk formaat heeft jouw bioscoop de film getoond ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

Pathe Eindhoven was gewoon juiste formaat: 1 : 1.85

Misschien beetje flauwe opmerking, maar ik hoor ook regelmatig kennisen roepen die bij een 1 : 1.85 in de bioscoop zeggen "Hee, geen breedbeeld !". Het kan soms vertekenen als je grotendeels 1 : 2.35 films in de bios ziet.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

Ik heb het van iemand die HEEL goed weet wat 1.85:1 is en die ook aangaf dat de totale compositie niet klopte, met afgehakte letters, hoofden etc.

De opmerking in de bioscoop was, "De letters staan toch in het midden ?".

Aangezien ik dit al meer keren heb gehoord ben ik toch een beetje huiverig om naar de bios te gaan, ik wil de ervaring echt perfect hebben met Spiderman. (zal wel Pathe ArenA worden of zo).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Gezien bij Pathe Arena.... en die was gewoon 1:85:1.. maar ik kan me voorstellen dat er nog kleine bioscopen zijn die 4:3 projecteren..

Groet Bjorn

MrPink

Gezien in Loewe, Montclair, New Jersey...widescreen.

Groetjes,
Oscar

cinepaulis

Met MrPink hoeven we alvast geen medelijden hebben, zie ik ;) "New Jersey" klinkt heel wat anders dan Eindhoven ::)

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Grindtegel

Gezien in San José, Costa Rica. 1,85:1 èn DTS
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

MrPink

LOL, nee inderdaad, medelijden hebben met mij is niet echt nodig! :)
Ik kan me niet meer herinneren of het DTS was of niet trouwens.

Groetjes,
Oscar

cinepaulis

Goed ! Met Grindtegel hoeven we OOK al geen medelijden te hebben :o
Gaan er ook nog wel eens mensen gewoon in Nederland naar de bioscoop, of zoeken jullie allemaal tropische locaties op ? ;D

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Grindtegel

Als er nou in Nederland goede bioscopen zouden zijn... :P
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

MrPink

Tsja, je moet toch een leuke plek opzoeken als je niet in je HT kijkt? ;D

Groetjes,
Oscar

Robbo

Ik heb em in Brussel gezien bij Kinepolis. Moet zeggen dat ik in de zaal toch een beetje stond te twijfelen of het nu 4:3 of 1.85 was.

Maar dat komt omdat ze bij Kinepolis de breedte aanpassen en niet de hoogte. Aangezien het doek zo verschikkelijk groot is ben je eerder geneigd te denken dat de verhoudingen in vh doek niet kloppen. Maar dat is wellicht ook weer anders als je achter in de zaal gaat zitten.

Ice Age (daarna gezien) was trouwens net zo breed, en da's ook een 1.85 film.

Rob

Marco

Ik zag hem in Lumiere in Rotterdam (is ook een onderdeel van Pathe). Het was zeker geen 1.85:1.  Maar breder dan bij 4:3.  Het leek meer op 14:9 of zo.....
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac