Wat was de laatste DVD waarvan je helemaal uit je dak ging ?

Started by J.A.F._Doorhof, July 30, 2002, 20:28:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Mischien ken je dat gevoel, maar soms is er een DVD waar je echt met spanning op zit te wachten en dan als hij binnen is spring je een gat in de lucht.

Ik ben benieuwd van welke DVD's jullie helemaal uit je dak gingen.

Voor mij was dat Evil Dead Book of the Dead.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

markvl

De meest recente voor mij waren:
- Roger Waters - In the flesh Live
- Jin-Roh
- Serial Experiment Lain

Roger Water: gewoon compleet opgaan in de muziek! :)

Jin Roh is erg goede 'alternative history'.

Lain heb ik al een paar keer gezien, maar blijf ontzettend goed. Je blijft je afvragen wat er nu precies gebeurt.

Groeten,
Mark

Ps. De inhoud is voor mij belangrijker dan het spektakel... Ik ga dus ook meestal vrij rustig uit mijn dak! ;)
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Grindtegel

Ik had het laatst nog met Amelie, nu hoop ik binnenkort de criterion versie van The Rock op een enthousiast onthaal te verwarmen!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Marco

Dat was Brian Setzer and Orchestra Live in Japan.

Doordat ie tijdelijk niet meer op voorraad was bij de 'makkelijke dvd-winkel' moest ik er nogal een tijd op wachten.
Maar pas viel die eindelijk binnen en het was het wachten absoluut waard. Wat een fantastisch concert. Het swingt als een gek en het is dan ook echt niet mogelijk om stil te blijven zitten op de bank.
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

stighter3

One night in Paris van Depeche Mode.

Fantastisch concert met soms hele mooie beelden op de achtergrond. Thuis in het donker op de bank en dan het hypnotiserende "Waiting for the Night" op, puur genieten.

Marco

Zeker weten Stighter3. Da's inderdaad een heel goed concert. Heb 'm gisteren toevallig nog zitten kijken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik even moest wennen aan de live-zang van Dave Gahan. Het is minder hypnotiserend als op de studio-albums, maar wel veel energieker. En dat maakt alles goed.
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

stighter3

Was de live-zang al gewend van de live-cd 101 waarop voornamelijk ouder werk staat en dat was ook erg goed.

Vind het wel jammer dat er op deze dvd niet wat meer oud werk op staat zoals just can't get enough.

Lord_Helmet

Donderdag avond Lord of the Rings (R1) gekocht en al alvast wat stukjes gekeken. Smullen ;D. Erg mooi geluid en een hele mooie kleur weergaven, wordt denk ik een referentie DVD.
Garmt, op de achterkant van de DVD staat een L7 (Logic 7) embleempje. Misschien staat dat wel op meer DVDs maar dit is de eerste waarbij het me opvalt.

Marko

J.A.F._Doorhof

Net binnen gekregen : Party at the Palace.
En als Queen fan gaat je hart dan natuurlijk direct 10 slagen sneller slaan.

zuuuuuuuuuuuuuuuuucht.
Leuke feature is trouwens de mogelijkheid om het concert HELEMAAL te zien (3 uur) of per artiest. Leuk is dat als je Queen kiest je ook de stukken te zien krijgt waar Roger en Brian mee doen. Jammer genoeg niet waar alleen Roger of alleen Brian mee doen, maar ja je kunt niet alles hebben.

MvrGr.
Frank

[attachment deleted by admin]
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Quote from: Lord_Helmet on August  3, 2002, 11:10:29Garmt, op de achterkant van de DVD staat een L7 (Logic 7) embleempje. Misschien staat dat wel op meer DVDs maar dit is de eerste waarbij het me opvalt.

Dat klopt. De geluidsstudio die de mix heeft gemaakt voor DVD (Mi Casa Studios) gebruikt een Lexicon consumenten processor (ik geloof de MC-1) voor het maken van de 2-kanaals Dolby Surround soundtrack.

De Lexicon processoren hebben namelijk de mogelijkheid om van een 5.1 track een downmix te maken naar 2 kanalen die L7 is geecodeerd (het zijn dus niet alleen DEcoders, maar ook ENcoders). De L7 mix is compatible met Dolby Surround. Heb je echter een L7 decoder, krijg je bij decodering van deze track vrijwel weer het oorspronkelijke 5.1/7.1-geluid terug! Het verschil met de discrete track is echt griezelig klein...

Hier een link met alle L7-geecodeerde films gemaakt de Mi Casa Studios:

http://www.micasamm.com/micasa/filmography.htm

LOTR is dus duidelijk niet de enige... :) Iedereen die het wil laat ik graag eens het effect horen bij een van de Mi Casa films... 8)

martin

Thirt13en Ghost vanwegen de gave geluidsmix en schrik momenten.

garmtz

Hier een plaatje van een van de Mi Casa mixing rooms, met een bekend apparaat links... :)


Raymen

vond blade 2 toch wel vet.

geluid was top,en het beeld was gewoon geweldig.............

een lekkere actieknaller voor een goede zondag middag die lekker hard moet.

rn we were soldiers vond ik ook wel iets voor uit mijn dak te gaan ,vond hem zelfs beter als black hawk down(en die was al te gaaf)
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Ed.S

Hi,

En voor mij een bekend apparaat in het midden.(vooraan)
Qua film, Resident Evil(gisteren gekeken).heftig LFE, en gave mix
SeeYa,
Ed
Keep it Simple.

garmtz

Ik ben de laatste tijd steeds weer zeer onder de indruk van Brotherhood of the Wolf R2. Wat een DTS soundtrack en wat een extreem goed beeld!

En ben je al een beetje over de schokkende ervaring van de demo heen...? ;)

Ed.S

NEE! :(

Nachtmerries, slapeloze nachten en een hekel aan mijn eigen set gekregen!
Zelfs op m'n werk ben ik niet gelukkig meer!
Mijn dank grenst aan hondsdolheid !! :P

WOEF.

SeeYa
Ed

Jij nog fun van het mini-dingetje??
Keep it Simple.

Hugo


Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Hertog_Martin

toen ik mn creative dtt3500 setje had was ik enorm onder de indruk van geluid van die another day.

met die auto's de achtervolgingsscenes; heb ik echt iedereen laten horen was echt helemaal weg van het geluid

had toen de sattelietspeakertjes allemaal heel goed geplaatst en dat maakte een enorm goed geluid.

toen ik later de speakers anders had gezet was het ineens helemaal weg, geluid was niet overtuigend meer en stelde teleur.

toen ontdekte ik hoe belangerijk plaatsing is.

Ik ga over week of 2 eindelijk surroundspeakers kopen en heb net die another day besteld bij cd-wow en hoop dus dat het weer net zo indrukwekkend klinkt als toen.

want dat creative setje was nog best goed voor zn geld met de juiste plaatsing.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Richi

Toch echt wel LOTR deel 2. Deze trilogie behoort wat mij betreft tot het beste wat er ooit op cinema gebied is gemaakt.

Maar The Matrix en Ice Age blijven ook nog steeds boeien.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jan willem

Gisteren naar The Pianist gekeken, is terecht een film die vele prijzen gewonnen heeft.
Prachtige pianomuziek in DTS en grove beelden uit het ghetto van Warschau
De tieners die mee hebben gekeken waren diep onder de indruk.
Loewe Planus; Marantz SR 5400;Marantz DV 6400; 2xT+A TLR-1;2x T+A mini;1xTLW-2A sub

daburnd

Terminator 2 de dts es thx versie. Daarvoor american psycho 2. Beide films leven echt op qua geluid. Ook als het geluid wat zachter staat.

Xenomorf

The Core is voor mij absoluut de laatste DVD waarvan ik uit mijn dak ging. Deze had ik met twijfel gehuurd, maar is mij zo goed bevallen dat ik hem maar gekocht heb. Ik heb echt op het puntje van de stoel gezeten. Bovendien een goede geluidskwaliteit. Daarvoor de Matrix Reloaded & Revolutions en LOTR TTT.
B&W Matrix 802s3 (front)
3A Andante (rear)
CR Camparo (center)
Rel Q100 (sub)  Bryston 3B-ST (poweramp) Denon AVC-A1D (preamp)  Marantz SA-8400 CD/SACD speler Pioneer DV-939(dvd) Philips Pronto Kabels: v/d Hul & Reference Wire  Panasonic TH-42PW7E 42" Plasma TV

John

Robbie Williams live in Knebworth heeft een super goede beeldkwaliteit..

John
Infocus X1
Sony STR-3000ES
Sony RDR-GX7
Sony DVP-S535D Kef C95 2X front AudioPro Black Vector center AudioPro Stage 47 center rear Infinity Reference 81 MK2 2X rear Klipsch KSW-10 Sub

VlisChris

Vandaag een beetje met The Fast And The Furious DTS R2.
Waanzinnig goed geluid op die dvd 8). Ik had de DD variant al, maar op deze variant zijn gewoon zaken te horen die ik nog niet eerder gehoord had (terwijl het een veel gedraaide dvd is). Verder klinkt de aanval op de Eclipse gewoon ontzettend veel beter nu: je zit midden in het geweld met de nieuwe mix, en de explosie laat je nu gewoon daveren op je bank. Heel heftig het geluid. Plus de pans met de muziek zijn nog beter geworden, en je kan ze veel beter volgen als je van bv RF naar LB gaan :).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.