Probleempje Sennheiser Hoofdtelefoon HD-570

Started by Sietze, April 16, 2005, 21:28:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sietze

Ik heb nou een jaartje of 3 deze hoofdtelefoon, maar ik heb er nu een probleempje mee. Op de een of andere manier doet de rechterkant het niet meer. Aan de linkerkant gaat het stekkertje de hoofdtelefoon in en als je deze er normaal inplugt om het zo maar te zeggen doet alleen de linker kant. Als je het stekkertje er niet goed instopt, dan willen allebei de kanten het wel doen, alleen je kunt je hoofd dan niet bewegen omdat het stekkertje eruit valt  >:(
Ik heb al gekeken of het snoer aan de rechterkant goed contact maakt, maar het ziet er goed uit, dus daar ligt het denk ik niet aan.
Zou het probleem nou in de stekker of in de hoofdtelefoon zelf liggen ???
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Iemand hier ervaring mee?

Het is deze hoofdtelefoon

SpeedyAndré

Als je het stekkertje er half in steekt hoor je denk ik mono geluid.
Dit betekent dat de bedrading in de hoofdtelefoon nog goed is ;)
Vermoedelijk zit er een breuk in de aansluitkabel, dat is door te meten met een multimeter, je meet dan tussen de 6,3mm plug en de pinnen van het stekkertje of elke ader nog contact maakt.
Deze snoeren zijn apart verkrijgbaar.
Ik heb zelf de HD560, die heeft nog een stekkertje in elke schelp.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Sietze

Quote from: SpeedyAndré on April 16, 2005, 21:47:00
Als je het stekkertje er half in steekt hoor je denk ik mono geluid.
Dit betekent dat de bedrading in de hoofdtelefoon nog goed is ;)
Vermoedelijk zit er een breuk in de aansluitkabel, dat is door te meten met een multimeter, je meet dan tussen de 6,3mm plug en de pinnen van het stekkertje of elke ader nog contact maakt.
Deze snoeren zijn apart verkrijgbaar.
Ik heb zelf de HD560, die heeft nog een stekkertje in elke schelp.

André 8)

Ik heb er niet eens aan gedacht dat het mono geluid zou zijn, daarom heb ik nog eens geluisterd, maar dat kan inderdaad wel eens kloppen. Een multimeter heb ik helaas niet, maar het klinkt inderdaad wel aannemelijk dat er een breukje ergens in het snoer zit.
Ik geloof dat ik binnenkort dan maar eens opzoek ga naar een nieuw snoer!

Bedankt voor zover!