Mijn HT stuff

Started by Abbadon, April 15, 2005, 17:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abbadon

Lees al geruime tijd met enige regelmaat het een en ander op dit forum en wil nou ook wel eens m'n HT posten; ben er tenslotte erg blij mee en we zijn hier volgens mij allemaal wel redelijk gek op HT pics e.d.  :D

Ik ben eigenlijk vrij laat door muziek en HT gegrepen, althans, wat het kwaliteitsaspect betreft. Tot zo'n twee jaar geleden maakte het me allemaal weinig uit zolang er maar redelijk geluid uit kwam. Nu denk ik wel eens 'Wat heb je al die jaren jezelf toch ontzegt  :-X '.

Anyway, hier de pics. Te beginnen met de voorzijde, een Sharp LC-26GA3E geflankeert door twee B&W's 603 S3 met de LCR60 S3 als center. Allen in Calvados kleurstelling.



De achterkant met naast/achter de bank (sweetspot) twee B&W's 602.5 S3. De linkerkast bevat overigens m'n DVD verzameling.



Naast de bank staat m'n sub, een Elac 101 ESP. Deze is nog afkomstig van m'n vorige surroundset met van die kleine speakertjes. Hij doet het in het geheel niet onverdienstelijk maar is wel het enige onderdeel wat ik nog wil vervangen. Tevens een glimp van een andere hobby van me, eentje die prima samengaat met DVD's kijken of CD's luisteren  ;D



Het hele zwikkie wordt aangestuurd door m'n jongste HT aanschaf: een Denon AVR-3805 en DVD-2910. Prachtig spul, zowel qua beeld als geluid. De 2910 heb ik middels DVI gekoppeld aan de Sharp LCD.



Hier de layout van de HT hoek van m'n woonkamer:



Het moge duidelijk zijn waar ik veelal zit  :D

Het enige wat mist om er een fully fledged HT van te maken is een beamer. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik zo'n ding ga aanschaffen (mócht ik 't doen dan wordt het de Panasonic AE700, dit iv.m. plaatsing en throw afstand. Deze plaats ik dan bovenop de kast achter de bank). Ben namelijk best erg tevreden met het beeld van m'n Sharp. En aangezien het plafond niet erg hoog is (appartement in een verbouwd pakhuis) ben ik ook niet zo gecharmeerd van een roldoek aan het plafond, het is en blijft tenslotte in eerste instantie een _woon_kamer.





bmateijsen

Subwoofers en whisky gaan zo goed samen  8)

Voor de Elac zal best een mooie vervanger mogen komen, zal de totale weergave, prachtig doortrekken.

Groet Bjorn

magst

Mooie strakke moderne opstelling, hou ik wel van  :)

Inderdaad een andere sub, hoewel de voorspeakers zo te zien ook wel aardig weg
zullen weten met wat bas.

En die kabels bij de audio even netjes in zo'n samenbindbuis stoppen.

Mooie lcd tv trouwens   :)

brimbrammer

Quote from: magst on April 15, 2005, 18:56:33
Mooie strakke moderne opstelling
Dat is ook het eerste wat in mij opkwam.
Ziet er strak uit allemaal, klasse. ;)

R

#4
Mooi HT, mag er zeker wezen. Hier kun je zeker echt wel van genieten.

Durk

mooi tekeningetje ook, waarmee heb je dit gefabriceerd???
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Jean Pierre

Heb hem al paar keer gezien incl de evaluatie van de set :p Ziet er goed uit!


dvdripper

het is allemaal al gezegt, maar mooie kamer 8)

(PROOST ;D)

mvg dvdripper


mijn kleine meid June mijn vrouw and last but not least my Home theater         www.dvdprofiler.com

Sjors

Geweldig! heel erg mooi! strak modern
stijlvol. en mooie compo's  8)
Als ik je een tip mag geven voor een vervangende sub
neem een SVS  ;) gaat goed samen met die borreltjes  O0

Groet, Sjors

molle

Knap. Mooie set-up. Lekker strak. Hou ik wel van. O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Moony

Erg mooi idd.

Maar wat staat er op het audiomeubel onder de 3805...dat zilvergrijze ding, is dat een extra eindversterker ofzo?
En heb je de sub met de spikes zo op de houten vloer staan, zonder plaatjes/muntjes eronder??
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

copyfile

Quote from: Moony on April 16, 2005, 01:01:10
Erg mooi idd.

Maar wat staat er op het audiomeubel onder de 3805...dat zilvergrijze ding, is dat een extra eindversterker ofzo?
En heb je de sub met de spikes zo op de houten vloer staan, zonder plaatjes/muntjes eronder??

Als ik het goed heb is dat een ht-pc
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

Abbadon

Quote from: dvanurk on April 15, 2005, 19:43:32
mooi tekeningetje ook, waarmee heb je dit gefabriceerd???

Heb ergens eens een tekening gevonden en die gewoon met Photoshop omgebouwd :)

Quote from: Moony on April 16, 2005, 01:01:10
Erg mooi idd.

Maar wat staat er op het audiomeubel onder de 3805...dat zilvergrijze ding, is dat een extra eindversterker ofzo?
En heb je de sub met de spikes zo op de houten vloer staan, zonder plaatjes/muntjes eronder??

Da's een HTPC. Een Silverstone kast (LC-10). Zo kun je 't beter zien:



Superstil ding overigens. En ik heb idd de sub zo op de vloer staan; die punten zijn van kunststof en niet echt scherp.


Quote from: Sjors on April 15, 2005, 23:06:22
Geweldig! heel erg mooi! strak modern
stijlvol. en mooie compo's  8)
Als ik je een tip mag geven voor een vervangende sub
neem een SVS  ;) gaat goed samen met die borreltjes  O0

Groet, Sjors

Neem 'm zeker mee in overweging (naast REL en B&W). Kom ze hier veel tegen laatste tijd. Zijn die dingen beetje muzikaal of zijn het meer echte cinema sub's?

En ja, is redelijk strak in m'n huis. Omdat ik niet zó groot woon wil ik een beetje rust in de tent, geen te druk gedoe  :)

Tomaz

Alles is al gezegt, geweldige set joh!

Mooie Nikon D70 trouwens ;-)
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

Jean Pierre

Quote from: Abbadon on April 16, 2005, 09:14:51
Zijn die dingen beetje muzikaal of zijn het meer echte cinema sub's?

En ja, is redelijk strak in m'n huis. Omdat ik niet zó groot woon wil ik een beetje rust in de tent, geen te druk gedoe  :)

Ik vind van wel en staat daarom ook altijd mee te spelen met muziek! Geeft toch een meerwaarde! En ik heb um trouwens op mn slaapkamer staan ;) PCI 20-39

Gijs82

Zeer mooie HT  ;D
SVS subje erbij en klaar  ;)

Groet Gijs
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

DrAce

Fraai, heel erg fraaie HT stuff en opstelling.


Quote from: bmateijsen on April 15, 2005, 18:03:13
Subwoofers en whisky gaan zo goed samen  8)
;D
Zie ik daar overigens een mooie Springbanks tussen staan?

Magura

Mooie HT!
Fraaie componenten en lekker strak interieur.

Matthijs
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Moony

Quote from: Abbadon on April 16, 2005, 09:14:51

Da's een HTPC. Een Silverstone kast (LC-10). Zo kun je 't beter zien:



Superstil ding overigens.

Domme vraag misschien maar waarom heb je een HTPC nodig als je een erg mooie dvdspeler (2910) hebt?  ???
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Rappie

Mooie speakertjes, alleen inderdaad het subje is de bottleneck :) En SVS subwoofers zijn voornamelijk aan te raden tijdens films aangezien ze met muziek weer iets te nadrukkelijk aanwezig zijn. (of je moet hem instellen alleen op muziek, maar dat wil je niet )

Quote from: Moony on April 16, 2005, 16:24:43
Domme vraag misschien maar waarom heb je een HTPC nodig als je een erg mooie dvdspeler (2910) hebt? ???
Mp3 etc. ? Ik kan met herinneren dat er vroeger in zijn set een TFTtje bovenop het audiorack stond voor de muziek ...
Eigenaar van Paulthé

Abbadon

Quote from: Moony on April 16, 2005, 16:24:43
Domme vraag misschien maar waarom heb je een HTPC nodig als je een erg mooie dvdspeler (2910) hebt?  ???

Ik gebruik 'm ook bijna niet meer sinds ik de 2910 heb :D Voornaamste reden van gebruik is MP3's (maar ik speel nu meer CD's) en zo nu en dan een geleende DVD die ik daar naar toe rip om t.z.t. op de TV te bekijken. Gebruik 'm trouwens ook als back-up voor m'n digitale foto's.

Graveheart

Ik heb het geloof ik op GoT al eerder gezegd, maar jouw HT set is zo mooi...

Ik maak er direct een favo linkje van. :)
[Deze ruimte is te huur!]

JCL

Het is (maar daar hadden we het laatst al over) idd een geweldige set!!! Ondervind jij nou ook meerwaarde van de 3805 t.o.v. de 2805? Heb je die allebei beluiserd of heb je de 3805 vanwege andere opties, filters, aansluitingen etc.

Starred

Quote from: Moony on April 16, 2005, 16:24:43
Domme vraag misschien maar waarom heb je een HTPC nodig als je een erg mooie dvdspeler (2910) hebt?  ???


HDTV  >:D

Millsart

Zeer mooie set! Eveneens zeer herkenbaar  :) Als ik het daar zo zie staan, krijg ik bijna spijt dat ik sorrento gekozen heb...

Hoe bevalt die denon op de b&w's? Kan die alle speakers deftig aansturen op hoge volumes? Het is dat ik zelf op zoek ben naar een nieuwe en betere receiver.

mvg,
Kenneth
HT: Marantz SR-7012 | Oppo BDP-103D | Intel NUC | B&W CM8 - CMC - M1 - ASW700 | Sony VPL-HW40ES | LG OLED55C7V
Stereo: Kenwood KA-5020 | Kenwood KT-7020 | Schiit Modi 2 | Thorens TD-166 MKII | Sennheiser HD 598